LTD Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 32 minuter sedan, skrev Swippe: Tack! Ja det spelar ju ingen roll hur bra bolaget presterar när det finns saker de inte kan påverka, som oljepriser och problem pga Covid-19. Men bolaget verkar ha tagit sig igenom detta på ett väldigt bra sätt även om faran inte är över på långa vägar, Brasilien är ju hårt drabbat av pandemin just nu. De köpte ett oljefält till bra pris mitt i krisen och de kommer snart slå nya produktionsrekord. Varje gång VD´n har uttalat sig så har han framstått som lugn och pratar om framtidsutsikterna på ett väldigt positivt sätt och då har jag känt mig trygg med detta. Även om det kommer ta längre tid än beräknat att bli "rik" tack vare MAHA så är jag övertygad om att aktiekursen ska upp betydligt mycket mera på lite sikt. För snart 1 år sen så stod aktien i 33 kr och då producerade de mindre olja jämfört med idag, sen dess så står förvisso oljepriset lägre men de har ju köpt ett nytt oljefält som kommer generera bra med vinst på sikt och drar pandemin över utan större problem för MAHA och oljan tar sig tillbaka till 60$+ så kommer aktiekursen explodera uppåt för att slå nya ATH. Låg som mest ca 2,3 mille back och nu nere på ca 950 000 kr back för i år och det är första gången jag gläds över att ligga nästan en mille back för året för en mille är bättre än 2 mille back, he he he 😛 Sprider du inte ut innehavet på olika aktier? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 2 timmar sedan, skrev SatanG: Håller med helt, sedelpressarna vann för nu men tror fullt på ett andra ras vilken dag som helst. på det, sedan i bästa fall en långsam återgång men allt är ju upp å ner nu. Mycket mer pengar som snart rullas ut av riksbanker och nollräntor under överskådlig tid gör ju att det kan bli lika mycket till uppåt OM arbetslösheten kan motas tillbaka åtminstone delvis. Tyckte det var absurt redan innan raset kom och hann sälja av någon vecka innan, låg kanske på 20% aktier när raset kom. Köpte Norska Storebrand och Equinor på dippen så ligger ändå ATH. Tvekar lite på hur jag ska göra, förnuftet säger sälj men girigheten säger köp. / SatanG Jag tyckte som tur är precis som dig att börsen va för dyr i slutet på förra året så jag gick ur. Nu känns det ännu dyrare än då så jag går ur igen men marknaden verkar tro att allt ligger bakom oss. Det kan nog fortsätta upp en bit till men misstaget att öppna för resande mellan länder kommer att kosta. Corona ger nog inte upp så lätt som folk tycks tro. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 2 timmar sedan, skrev LTD: Sprider du inte ut innehavet på olika aktier? Nej, jag kör oftast all in i bolag jag tror på, helt vansinnigt, jag vet. Men nu måste jag jaga "hundraprocentare" för att nå mitt mål, när målet är uppnått så har jag förhoppningsvis vett nog att sprida ut riskerna så att man kan sova bättre o nätterna. 😛 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 7 timmar sedan, skrev Swippe: Nej, jag kör oftast all in i bolag jag tror på, helt vansinnigt, jag vet. Men nu måste jag jaga "hundraprocentare" för att nå mitt mål, när målet är uppnått så har jag förhoppningsvis vett nog att sprida ut riskerna så att man kan sova bättre o nätterna. 😛 Om du redan har så stort kapital att röra dig med förstår jag absolut ingenting av den strategin. Lägg upp en liten portfölj med 5-6 aktier så har du genast en riskdiversifiering som skyddar det kapital du har. Misslyckas du med din all-in taktik så är risken inte helt obefintlig att du kan bli sittande med garantipension. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 11 timmar sedan, skrev Swippe: Nej, jag kör oftast all in i bolag jag tror på, helt vansinnigt, jag vet. Men nu måste jag jaga "hundraprocentare" för att nå mitt mål, när målet är uppnått så har jag förhoppningsvis vett nog att sprida ut riskerna så att man kan sova bättre o nätterna. 😛 Vansinnigt är väl milt sagt. Jag vet en som gjorde precis så med PARE, han gick all in redan innan finanskrisen, sen belånade han hus mm och hängde med på NE efter NE. Alla sa till honom men han fokuserade bara på framtida produktion mm. Gick väl inte sådär görbra för dom. Menar inget illa men du borde ändra taktik lite, finns en anledning till att regel no 1 är gift dig aldrig med en aktie och no 2 är lägg inte alla ägg i samma korg. Jag vet, det är skit svårt att sälja å ta en förlust för man är livrädd för att det ska gå upp efter att man sålt. Men det är just det som skiljer en lyckosam investerare mot en dålig. Lycka till oavsett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 (ändrad) Just oljebranchen måste väl vara en av dom farligaste att gå lång i, utvecklingen i världen går ju inte precis åt det hållet. Förr pratade man om peak oil, nu är väl risken större att man snart kan sluta prospektera för att efterfrågan sjunker så mycket. Utvecklingen bort från fossilbränslen accelererar ju hela tiden. Nu finns ex HVO 100 som ett mycket bra alternativ till diesel och det är bara början, vi kommer att få se massor av nya bränsle/energi alternativ framöver som till slut helt tar kål på oljeindustrin. Länder som Saudi mfl är nog rätt oroliga för framtiden är vad jag tror. Ändrades Juni 7, 2020 av LTD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 2 hours ago, LTD said: Just oljebranchen måste väl vara en av dom farligaste att gå lång i, utvecklingen i världen går ju inte precis åt det hållet. Förr pratade man om peak oil, nu är väl risken större att man snart kan sluta prospektera för att efterfrågan sjunker så mycket. Utvecklingen bort från fossilbränslen accelererar ju hela tiden. Nu finns ex HVO 100 som ett mycket bra alternativ till diesel och det är bara början, vi kommer att få se massor av nya bränsle/energi alternativ framöver som till slut helt tar kål på oljeindustrin. Länder som Saudi mfl är nog rätt oroliga för framtiden är vad jag tror. Sanningen ligger väl i mitten då. Fortfarande konsumeras en hel del olja. Med nuvarande oljepris är det bara den olja som är billigast at utvinna som går med vinst. Men självklart svettas Saudi även om dom tjänar pengar så är räcker det inte till längre. oljepriset gissar jag kommer upp till cirka 75 inom ett år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 6 minuter sedan, skrev Nicholas: Sanningen ligger väl i mitten då. Fortfarande konsumeras en hel del olja. Med nuvarande oljepris är det bara den olja som är billigast at utvinna som går med vinst. Men självklart svettas Saudi även om dom tjänar pengar så är räcker det inte till längre. oljepriset gissar jag kommer upp till cirka 75 inom ett år. Jag skrev gå lång i, korta innehav är en annan sak, jag köpte själv en del Lupe (Lune) på corona raset men inte för att gå lång i. I övrigt så har marknaden redan prisat in att återhämtningen blir snabb och det tror jag är ett misstag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 1 timme sedan, skrev LTD: Jag skrev gå lång i, korta innehav är en annan sak, jag köpte själv en del Lupe (Lune) på corona raset men inte för att gå lång i. I övrigt så har marknaden redan prisat in att återhämtningen blir snabb och det tror jag är ett misstag. Allting bygger ju på konsumtion och jag har väldigt svårt att se det komma upp på nivåer som dom senaste åren inom ett par år. Tydligen ser inte marknaden det på samma vis Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 (ändrad) 9 timmar sedan, skrev Esspe: Om du redan har så stort kapital att röra dig med förstår jag absolut ingenting av den strategin. Lägg upp en liten portfölj med 5-6 aktier så har du genast en riskdiversifiering som skyddar det kapital du har. Misslyckas du med din all-in taktik så är risken inte helt obefintlig att du kan bli sittande med garantipension. Min strategi är ganska enkel, jag vill bli $-miljonär, när jag uppnått det målet så kommer jag förhoppningsvis inte bli för girig utan sprida riskerna så jag inte riskerar att förlora alla mina pengar. Hittar jag en aktie som jag tror kan dubbla sig på nåt år så köper jag den, för skulle jag sprida ut mina pengar på 5-6 olika aktier så är chansen minimal att alla de aktierna dubblar sig, samtidigt som risken så klart är mycket mindre att jag skulle förlora alla pengar. Men jag tar den risken, jag kollar på "risk reward" och kör bara. Inget jag rekar nån annan att göra. Sen äger jag en lägenhet och en obelånad fastighet också, så jag blir inte helt pank även om jag skulle förlora allt jag investerat på börsen. Inom typ 10 år så har jag en del pengar jag får ut i arv också så nån garantipension behöver jag inte oroa mig över att klara mig på. Att ha en stor del av mitt kapital i en bostadsrätt och en fastighet är en kompensation för den höga risken jag tar på börsen. Hade jag varit 20 år yngre och siktat på att ha nått mitt uppsatta mål när jag är lika gammal som idag (43) så hade jag kunnat ha en säkrare strategi förstås. Faktum är att för 20 år sen så var mitt mål att ha 4 mille när jag fyllde 40, men 4 mille för 20 år sen är inte lika mycket som idag, menar att allt har blivit dyrare sen dess så 4 mille är "ingenting", jag var inte nöjd med 4 mille så därför jag satte upp ett nytt mål på 1 miljon $. Som synd är så kan man inte resa tillbaka i tiden och ge sig själv råd, för många misstag har jag gjort sen jag började med aktier aktivt för 20 år sen, precis innan IT-kraschen kom. Ändrades Juni 7, 2020 av Swippe It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 4 timmar sedan, skrev LTD: Just oljebranchen måste väl vara en av dom farligaste att gå lång i, utvecklingen i världen går ju inte precis åt det hållet. Förr pratade man om peak oil, nu är väl risken större att man snart kan sluta prospektera för att efterfrågan sjunker så mycket. Utvecklingen bort från fossilbränslen accelererar ju hela tiden. Nu finns ex HVO 100 som ett mycket bra alternativ till diesel och det är bara början, vi kommer att få se massor av nya bränsle/energi alternativ framöver som till slut helt tar kål på oljeindustrin. Länder som Saudi mfl är nog rätt oroliga för framtiden är vad jag tror. Efterfrågan av oljan minskar inte, inte pga förnyelsebar energi i alla fall, minskar efterågan som nu pga Corona så är det ju för att folk kör mindre bil, flyger mindre, fabriker är stängda osv. Faktum är att efterfrågan spås öka åtminstone fram till år 2030 https://omniekonomi.se/iea-varlden-torstar-efter-olja-efterfragan-stiger-till-2030/a/AdBn9z Visst, beräkningarna är gjorda långt innan Corona-krisen men efterfrågan lär snart vara tillbaka på normala nivåer igen. Alternativ till olja har funnits länge, ändå ökar efterfrågan av olja för det är billig okomplicerad energi. It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 7 minutes ago, Swippe said: Min strategi är ganska enkel, jag vill bli $-miljonär, när jag uppnått det målet så kommer jag förhoppningsvis inte bli för girig utan sprida riskerna så jag inte riskerar att förlora alla mina pengar. Hittar jag en aktie som jag tror kan dubbla sig på nåt år så köper jag den, för skulle jag sprida ut mina pengar på 5-6 olika aktier så är chansen minimal att alla de aktierna dubblar sig, samtidigt som risken så klart är mycket mindre att jag skulle förlora alla pengar. Men jag tar den risken, jag kollar på "risk reward" och kör bara. Inget jag rekar nån annan att göra. Sen äger jag en lägenhet och en obelånad fastighet också, så jag blir inte helt pank även om jag skulle förlora allt jag investerat på börsen. Inom typ 10 år så har jag en del pengar jag får ut i arv också så nån garantipension behöver jag inte oroa mig över att klara mig på. Att ha en stor del av mitt kapital i en bostadsrätt och en fastighet är en kompensation för den höga risken jag tar på börsen. Hade jag varit 20 år yngre och siktat på att ha nått mitt uppsatta mål när jag är lika gammal som idag (43) så hade jag kunnat ha en säkrare strategi förstås. Faktum är att för 20 år sen så var mitt mål att ha 4 mille när jag fyllde 40, men 4 mille för 20 år sen är inte lika mycket som idag, menar att allt har blivit dyrare sen dess så 4 mille är "ingenting", jag var inte nöjd med 4 mille så därför jag satte upp ett nytt mål på 1 miljon $. Som synd är så kan man inte resa tillbaka i tiden och ge sig själv råd, för många misstag har jag gjort sen jag började med aktier aktivt för 20 år sen, precis innan IT-kraschen kom. Köpte du något under nedgången? Tycker själv är psykiskt jobbigt köpa mer när man får stora nedgångar hade själv som jag trodde "säkra" företags obligationer som nog föll mest nu under våren men man ska ha starkt psyke om ska pytsa in mer pengar när man tycker "förlorat" så mycket pengar redan. Det var mycket enklare köpa något nytt som t.e.x. Maha.. //K I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 12 minuter sedan, skrev Kentan: Köpte du något under nedgången? Tycker själv är psykiskt jobbigt köpa mer när man får stora nedgångar hade själv som jag trodde "säkra" företags obligationer som nog föll mest nu under våren men man ska ha starkt psyke om ska pytsa in mer pengar när man tycker "förlorat" så mycket pengar redan. Det var mycket enklare köpa något nytt som t.e.x. Maha.. //K Tyvärr inte, jag hade fullt upp med att lösa problemet med att jag blev överbelånad dagligen. Hade trots allt en jäkla tur för Avanza sänkte precis belåningsgraden på MAHA från 40% till 20%, hade de gjort den sänkningen när det var som mest turbulent på börsen så hade det varit omöjligt för mig att lösa utan att ha fått sälja en satans massa aktier med stor förlust. Men jag har lärt mig en läxa, ska sätta in pengar resten av året så att min belåning minskar så mycket som möjligt. 😮 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 32 minuter sedan, skrev Swippe: Tyvärr inte, jag hade fullt upp med att lösa problemet med att jag blev överbelånad dagligen. Hade trots allt en jäkla tur för Avanza sänkte precis belåningsgraden på MAHA från 40% till 20%, hade de gjort den sänkningen när det var som mest turbulent på börsen så hade det varit omöjligt för mig att lösa utan att ha fått sälja en satans massa aktier med stor förlust. Men jag har lärt mig en läxa, ska sätta in pengar resten av året så att min belåning minskar så mycket som möjligt. 😮 Så inte bara satsar du allt på ett kort utan du kör dessutom med belåning. Börjar du nu dessutom pytsa in nytt friskt kapital så förstår jag ännu mindre. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 8 timmar sedan, skrev LTD: Vansinnigt är väl milt sagt. Jag vet en som gjorde precis så med PARE, han gick all in redan innan finanskrisen, sen belånade han hus mm och hängde med på NE efter NE. Alla sa till honom men han fokuserade bara på framtida produktion mm. Gick väl inte sådär görbra för dom. Menar inget illa men du borde ändra taktik lite, finns en anledning till att regel no 1 är gift dig aldrig med en aktie och no 2 är lägg inte alla ägg i samma korg. Jag vet, det är skit svårt att sälja å ta en förlust för man är livrädd för att det ska gå upp efter att man sålt. Men det är just det som skiljer en lyckosam investerare mot en dålig. Lycka till oavsett. Jo jag har ägt PARE så jag vet hur det gick för dom, sålde dock med några hundra tusen i vinst så jag hoppade av innan det gick åt hellskotta. Låg all in i ett diamantbolag som backade och backade och jag snittade ner mig år efter år och till slut så gick det kraftigt upp och gjorde att jag nådde min första mille, 48 timmar senare så var de nere på en halvmille efter dåliga nyheter och jag sålde plus minus noll, hade jag haft kvar dom idag så hade de varit värda noll kr. Som sagt, jag rekar ingen annan att göra som mig, men de flesta andra har inte så höga mål som jag har så jag jämför mig inte med nån annan heller. Det är lite som en boxningsmatch, man kan köra fegstilen och kanske vinna på poäng men jag går in med inställningen att nocka snabbt eller bli nockad snabbt, ingen minns en fegis 😉 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 2 timmar sedan, skrev Esspe: Så inte bara satsar du allt på ett kort utan du kör dessutom med belåning. Börjar du nu dessutom pytsa in nytt friskt kapital så förstår jag ännu mindre. Jag brukar inte köra med belåning, väldigt sällan jag gör det. Men denna gången så gjorde jag det (innan Corona) och hade inte Corona dykt upp så hade det inte varit några problem. Men nu är jag alltså belånad på ca 18%, det är inte speciellt mycket. Men eftersom de sänkt belåningsvärdet från 40% och då hade jag en marginal på närmare en halvmille som aktierna hade kunnat backa innan jag blev överbelånad, till 20% som gör att jag redan nu är nästan fullbelånad så vill jag så klart pytsa in mera pengar för att bli av med en del av belåningen så att jag inte får problem om det kommer ett nytt ras. Belåning är oftast något väldigt bra, förutsatt att aktierna man köpt går upp mer än vad man betalar i ränta som är 5,9%. Men jag brukar sällan belåna som sagt, det är förenat med en del stora risker också vilket jag fick känna på. It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 On 2020-05-29 at 10:15, skrev kenneth073: Kurserna i början av raset och kursern nu är väl ungefär samma ,är nog klokt att spara 50% ett tag till ,lycka till Sålde allt innan raset. Gick fult i maj. Plus 12 % Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 11 timmar sedan, skrev LTD: Just oljebranchen måste väl vara en av dom farligaste att gå lång i, utvecklingen i världen går ju inte precis åt det hållet. Förr pratade man om peak oil, nu är väl risken större att man snart kan sluta prospektera för att efterfrågan sjunker så mycket. Utvecklingen bort från fossilbränslen accelererar ju hela tiden. Nu finns ex HVO 100 som ett mycket bra alternativ till diesel och det är bara början, vi kommer att få se massor av nya bränsle/energi alternativ framöver som till slut helt tar kål på oljeindustrin. Länder som Saudi mfl är nog rätt oroliga för framtiden är vad jag tror. Tror inte saudierna är särskilt oroliga, de köper in sig i flera västerländska oljebolag trots att de redan har Aramco. Finns stor potential där då de säger de ska vara modernare och mer högteknologiskt än Dubai 2030. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lucifer711 Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 Personligen har jag gjort mina största vinster i Mastercard o Visa Bolag med historisk ökande vinstutveckling och utdelningstillväxt. Starkt varumärke samt bra nyckeltal och växer stabilt årligen i en bransch som har framtiden för sig. Digitala betalningslösningar. I takt med ökad global e-handel och en växande global medelklass ökar behovet av gränslösa betalningslösningar. Vi lär ju knappast kunna betala genom att skicka kontanter i kuvert till t ex Kina. Jag kan bara nämna Mastercard Visa Paycom. Har alla tre och jag har gjort bra pengar på dem. De har dock alltid varit högt värderade men alltid på nåt års sikt vuxit in i värderingen. Kolla prisutvecklingen på NYSE. Ett rakt streck upp i skyn utan nämnbara hack. Utvecklingen är i dollar som dessutom ökat från runt 6 kr till snart 9-10 kr. Bra skydd mot vår inkompetenta riksbank som urholkar värdet i vår valuta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 Jag är helt impad. Är det bara jag som gör dåliga affärer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 Ja lite tokigt nu, Sålde av 75%( 8 spridda) i slutet av feb ,, Behöll 25% bara för att..... Fortfarande 75% på banken, ränta knappt något (vågade inte satsa i något)... De 25% sjönk som en sten i början , Nu i fredags lite plus på dem, Synd att man inte har kunskap intresse o tid , För nu kan man nog ta in lite... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juni 8, 2020 Dela Inlagd Juni 8, 2020 7 timmar sedan, skrev wavis: Ja lite tokigt nu, Sålde av 75%( 8 spridda) i slutet av feb ,, Behöll 25% bara för att..... Fortfarande 75% på banken, ränta knappt något (vågade inte satsa i något)... De 25% sjönk som en sten i början , Nu i fredags lite plus på dem, Synd att man inte har kunskap intresse o tid , För nu kan man nog ta in lite... Gör som massan, köp nu innan det rasar igen 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juni 8, 2020 Dela Inlagd Juni 8, 2020 9 timmar sedan, skrev John Khonken: Jag är helt impad. Är det bara jag som gör dåliga affärer. Du är inte ensam. Köpte XACT Bear x2 för ett tag sen. Inget bra men ligger kvar. Har blivit som en hedge mot dom aktier jag inte sålde innan. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Juni 8, 2020 Dela Inlagd Juni 8, 2020 9 timmar sedan, skrev John Khonken: Jag är helt impad. Är det bara jag som gör dåliga affärer. Nej då. Jag gick in i HM när de låg ATH, sen gick det snabbt utför. Gick även in i ett diamantbolag som enl min expertanalys skulle bli en kursraket. Det blev en kursubåt istället. 👍🏻👌 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 8, 2020 Dela Inlagd Juni 8, 2020 11 timmar sedan, skrev John Khonken: Jag är helt impad. Är det bara jag som gör dåliga affärer. Jag köpte Telia vid introduktionen. Say no more. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu