ReKa Inlagd Maj 30, 2020 Dela Inlagd Maj 30, 2020 (ändrad) On 2020-05-29 at 22:19, skrev kenke: E det islossningen vi ser nu ser mkt bra ut i studien pa kycklingarna ingen salmonella pa skorna Yes, de small upp en bit. Dock så undrar jag över konkurrensen från Kina. Kineserna erbjuder Capsaicin till ett mkt bättre pris. Iofs sämre kvalité, men foderproducenterna kanske nöjer sig med den kvalitén. Aja, vi får se... 😃 Ändrades Maj 30, 2020 av ReKa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Maj 30, 2020 Dela Inlagd Maj 30, 2020 On 2020-05-21 at 09:00, skrev soi covboy: vad tror ni att köpa Norwiegen aktier nu när china har gått in med stöd ?? Med vänlig hälsning super amatören🥺 Jag hade inte vågat. NAS hade väl problem redan innan Coronan(?). Och man vet ju inte riktigt hur behovet av flyg ser ut efter Coronakaoset har lagt sig. Men om du gick in så hoppas jag det går bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 30, 2020 Dela Inlagd Maj 30, 2020 On 2020-05-28 at 10:49, skrev Esspe: Det här inte riktigt gått som jag trodde. Börsen är snart på pre-corona nivåer. Det går upp nästan varje dag och katastrofsiffrorna som haglar skakar man av sig med en axelryckning. En del av den uppgång som vi ser nu beror nog på att folk tajmade fel och köper in sig igen fast på högre kurser. Själv ligger jag kvar med ca 70% kontant. Inte fan köper jag in mig nu. Har ni andra försökt springa fått tåget? Sålde av lite innan raset som användes till konsumtion. Det övriga, mest EVO och G5 ligger drygt 80% upp sedan årsskiftet. Gått bra så man nästan skäms. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 30, 2020 Dela Inlagd Maj 30, 2020 (ändrad) On 2020-05-28 at 10:49, skrev Esspe: Ändrades Maj 30, 2020 av rolba Dubbelpost. P3, uppdatera lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Maj 31, 2020 Dela Inlagd Maj 31, 2020 (ändrad) 11 timmar sedan, skrev rolba: Sålde av lite innan raset som användes till konsumtion. Det övriga, mest EVO och G5 ligger drygt 80% upp sedan årsskiftet. Gått bra så man nästan skäms. Då får jag säga grattis ,ligger också en del pluss sedan nyår,men kurserna gick upp ganska rejält från nyår till slutet av februari och efter corona nedgången ligger jag fortfarande back . Ändrades Maj 31, 2020 av kenneth073 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 3, 2020 Dela Inlagd Juni 3, 2020 Det går bra nu 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 (ändrad) Som väntat bestämde sig Marknaden för att börskurserna skulle upp så nu har det varit några magiska veckor där omx är +37% sedan bottennotering och Nasdaq har noterat all time high. Ska passa på tacka @Swippe för tipset av Maha Energy som jag ligger +85% sedan köp så jag bjuder på öl om ser dig i Thailand igen. Även Tesla är +120% så lönade sig betydligt bättre nu än när försökte gå kort där. Det som oroar är Aftonslasket som ett brev på posten när börskurserna är på all time high ger köpråd för lura in småsparare. Ett säkrare sälj rek är svårt att hitta men förhoppningsvis dröjer det några veckor så dom hinner köpa och man kan göra lite vinsthemtagningar //K Ändrades Juni 6, 2020 av Kentan Swippe förtjänar mer än EN öl! I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Gick ochså in i Maha när det rasade,mycket tack vare det jag läst i den här tråden så Swippe är värd en fyra jäger ochså😀 And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 On 2020-05-28 at 15:49, skrev Esspe: Det här inte riktigt gått som jag trodde. Börsen är snart på pre-corona nivåer. Det går upp nästan varje dag och katastrofsiffrorna som haglar skakar man av sig med en axelryckning. En del av den uppgång som vi ser nu beror nog på att folk tajmade fel och köper in sig igen fast på högre kurser. Själv ligger jag kvar med ca 70% kontant. Inte fan köper jag in mig nu. Har ni andra försökt springa fått tåget? Satt 95% likvid innan corona och gick all in under raset, nu har jag börjat gå mer å mer likvid, risken för en corona våg 2 är stor så jag missar hellre lite uppgång än torskar den fina vinst jag gjort i år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Sålde ingenting innan raset i mars(flyttade om lite i dippen)och nu är det mesta tillbaka igen,bara att inse att man inte klarar av att tima marknaden och ta det vuxna beslutet att hälla upp en grogg istället. And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Bara grattis till er alla . Själv ligger man flera hundra i arslet i år Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 1 hour ago, Kentan said: Som väntat bestämde sig Marknaden för att börskurserna skulle upp så nu har det varit några magiska veckor där omx är +37% sedan bottennotering och Nasdaq har noterat all time high. Ska passa på tacka @Swippe för tipset av Maha Energy som jag ligger +85% sedan köp så jag bjuder på öl om ser dig i Thailand igen. Även Tesla är +120% så lönade sig betydligt bättre nu än när försökte gå kort där. Det som oroar är Aftonslasket som ett brev på posten när börskurserna är på all time high ger köpråd för lura in småsparare. Ett säkrare sälj rek är svårt att hitta men förhoppningsvis dröjer det några veckor så dom hinner köpa och man kan göra lite vinsthemtagningar //K Antar att du redan räknat hem din back öl 😉. Det här är den överlägset mest absurda situationen sedan jag började intressera mig för världsekonomi och börskurser. Om inte kurserna backar 30-40% de närmaste månaderna så innebär det att den industriella eran, och därmed medelklassen, för alltid är över då det verkar vara helt ointressant att de alla blöder. Då är det bara IT-företag och en liten överklass som behövs; resten är en samling arbetarklass/konsumenter som världen kan ha eller vara utan. Låter jag bitter över att ha missat uppgången? Nja, dels har jag fått lite men framförallt så tycker jag att jag gjorde rätt och då finns ingen anledning att gräma sig över att det blev fel. Grattis till er som gick in men jag skulle föreslå att snarast plocka hem. Jag missade dock det mesta av den här uppgången så förmodligen bättre att inte lyssna på mig 😉 Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 3 minutes ago, Atom said: Antar att du redan räknat hem din back öl 😉. Det här är den överlägset mest absurda situationen sedan jag började intressera mig för världsekonomi och börskurser. Om inte kurserna backar 30-40% de närmaste månaderna så innebär det att den industriella eran, och därmed medelklassen, för alltid är över då det verkar vara helt ointressant att de alla blöder. Då är det bara IT-företag och en liten överklass som behövs; resten är en samling arbetarklass/konsumenter som världen kan ha eller vara utan. Låter jag bitter över att ha missat uppgången? Nja, dels har jag fått lite men framförallt så tycker jag att jag gjorde rätt och då finns ingen anledning att gräma sig över att det blev fel. Grattis till er som gick in men jag skulle föreslå att snarast plocka hem. Jag missade dock det mesta av den här uppgången så förmodligen bättre att inte lyssna på mig 😉 Med en dysfunktionell börs tas ingenting ut i förskott så jag avvaktar. Men i backspegeln hade det varit bättre du betalat dubbelt i kommission till dina relation managers på HSBC och Krungsri än gratis råd från "folk" i branschen. Men deppa inte det går förhoppningsvis fler tåg. Men nyfiken är jag hur går snacket bland "folk" i branschen resp dina bank kontakter nu efter denna uppgång har dom svängt i sin uppfattning? //K I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 2 minutes ago, Kentan said: Med en dysfunktionell börs tas ingenting ut i förskott så jag avvaktar. Men i backspegeln hade det varit bättre du betalat dubbelt i kommission till dina relation managers på HSBC och Krungsri än gratis råd från "folk" i branschen. Men deppa inte det går förhoppningsvis fler tåg. Men nyfiken är jag hur går snacket bland "folk" i branschen resp dina bank kontakter nu efter denna uppgång har dom svängt i sin uppfattning? //K Jag deppar inte, 2019 var mitt bästa år någonsin och jag sålde innan raset så en missad uppgång kan jag leva med. Jag vet faktiskt inte hur snacket går; jag sitter på mina tråkiga Government Bonds samt de thailändska aktier jag köpte i bra tid, tills jag tycker det rasat nog. De vill givetvis att man ska köpa och sälja hela tiden, där ligger ju deras vinst, men det har jag varken tid eller intresse för. De flesta av mina kompisar och kollegor jobbar på ett eller annat sätt inom industri eller engineering och där ser allt svart ut, kanske det som präglar min syn. Min bror är dock inom IT men även han är förbluffad; de flesta där går ju heller inget vidare. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Jag håller mig till breda fonder och det blir säkert några hack i kurvan framöver, men knappast något som på sikt motiverar en exit. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 8 minuter sedan, skrev Jive: Jag håller mig till breda fonder och det blir säkert några hack i kurvan framöver, men knappast något som på sikt motiverar en exit. Jag är med dig. Jag kör breda fonder, några investmentbolag samt aktier i min arbetsgivare. Tråkigt men tryggt, men jag inser mina begränsningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 2 minuter sedan, skrev Abercrombie: Jag är med dig. Jag kör breda fonder, några investmentbolag samt aktier i min arbetsgivare. Tråkigt men tryggt, men jag inser mina begränsningar. Det blir inga klipp, men en god nattsömn,😁 Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 2 timmar sedan, skrev omarama: Gick ochså in i Maha när det rasade,mycket tack vare det jag läst i den här tråden så Swippe är värd en fyra jäger ochså😀 Så jäkla kul för Swippe att maha rör på sig i raketfart, han har varit öppen med hur mycket han förlorat och att han satsar 100 % på att bli riktigt rik på denna aktie och jag håller tummarna för honom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Precis nyss, skrev Jive: Det blir inga klipp, men en god nattsömn,😁 Precis. Mitt mål med aktiesparandet är att kunna övervintra på varmare breddgrader som pensionär, så jag är långsiktig. Runt 10 år dit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 52 minuter sedan, skrev Atom: Antar att du redan räknat hem din back öl 😉. Det här är den överlägset mest absurda situationen sedan jag började intressera mig för världsekonomi och börskurser. Om inte kurserna backar 30-40% de närmaste månaderna så innebär det att den industriella eran, och därmed medelklassen, för alltid är över då det verkar vara helt ointressant att de alla blöder. Då är det bara IT-företag och en liten överklass som behövs; resten är en samling arbetarklass/konsumenter som världen kan ha eller vara utan. Låter jag bitter över att ha missat uppgången? Nja, dels har jag fått lite men framförallt så tycker jag att jag gjorde rätt och då finns ingen anledning att gräma sig över att det blev fel. Grattis till er som gick in men jag skulle föreslå att snarast plocka hem. Jag missade dock det mesta av den här uppgången så förmodligen bättre att inte lyssna på mig 😉 Håller med helt, sedelpressarna vann för nu men tror fullt på ett andra ras vilken dag som helst. på det, sedan i bästa fall en långsam återgång men allt är ju upp å ner nu. Mycket mer pengar som snart rullas ut av riksbanker och nollräntor under överskådlig tid gör ju att det kan bli lika mycket till uppåt OM arbetslösheten kan motas tillbaka åtminstone delvis. Tyckte det var absurt redan innan raset kom och hann sälja av någon vecka innan, låg kanske på 20% aktier när raset kom. Köpte Norska Storebrand och Equinor på dippen så ligger ändå ATH. Tvekar lite på hur jag ska göra, förnuftet säger sälj men girigheten säger köp. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Jag ligger kvar och köper mer vid ett nytt ras. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Tror vi ska mer upp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Det spelar ingen roll hur mycket nya pengar som trycks upp av riksbankerna, om pengarna inte byter ägare och cirkulerar i samhället så dör ekonomin i alla fall. Just nu verka spekulationen på börserna handla om en förväntan om att cirkulationen ska ta fart men risken är att de flesta fortsätter att hålla hårt i sina pengar trots alla stöd. Rimligt är också att vänta och se vilka länder och företag med stora USD lån som klarar sig, många kommer snart att få brist på USD. Vi får se vad som händer när höstmörkret faller på, väntar med alla aktieköp tills dess. Kanske blankar index istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 4 timmar sedan, skrev Kentan: Som väntat bestämde sig Marknaden för att börskurserna skulle upp så nu har det varit några magiska veckor där omx är +37% sedan bottennotering och Nasdaq har noterat all time high. Ska passa på tacka @Swippe för tipset av Maha Energy som jag ligger +85% sedan köp så jag bjuder på öl om ser dig i Thailand igen. 4 timmar sedan, skrev omarama: Gick ochså in i Maha när det rasade,mycket tack vare det jag läst i den här tråden så Swippe är värd en fyra jäger ochså😀 Kul att det gått bra för er grabbar, ibland så lönar det sig att vara kylig och inte gripas av panik. Får hoppas jag träffar på er båda samtidigt så blir det ju en billig fylla för mig, snål som jag är 😉 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 1 timme sedan, skrev kenneth073: Så jäkla kul för Swippe att maha rör på sig i raketfart, han har varit öppen med hur mycket han förlorat och att han satsar 100 % på att bli riktigt rik på denna aktie och jag håller tummarna för honom Tack! Ja det spelar ju ingen roll hur bra bolaget presterar när det finns saker de inte kan påverka, som oljepriser och problem pga Covid-19. Men bolaget verkar ha tagit sig igenom detta på ett väldigt bra sätt även om faran inte är över på långa vägar, Brasilien är ju hårt drabbat av pandemin just nu. De köpte ett oljefält till bra pris mitt i krisen och de kommer snart slå nya produktionsrekord. Varje gång VD´n har uttalat sig så har han framstått som lugn och pratar om framtidsutsikterna på ett väldigt positivt sätt och då har jag känt mig trygg med detta. Även om det kommer ta längre tid än beräknat att bli "rik" tack vare MAHA så är jag övertygad om att aktiekursen ska upp betydligt mycket mera på lite sikt. För snart 1 år sen så stod aktien i 33 kr och då producerade de mindre olja jämfört med idag, sen dess så står förvisso oljepriset lägre men de har ju köpt ett nytt oljefält som kommer generera bra med vinst på sikt och drar pandemin över utan större problem för MAHA och oljan tar sig tillbaka till 60$+ så kommer aktiekursen explodera uppåt för att slå nya ATH. Låg som mest ca 2,3 mille back och nu nere på ca 950 000 kr back för i år och det är första gången jag gläds över att ligga nästan en mille back för året för en mille är bättre än 2 mille back, he he he 😛 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu