andrejsdenruskige Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Bli rik som oss för fan. Heter det. Det ska va fan att lalla runt i Norge å liknande. Det är ju t om fattigare än oss. Jag är så fullsketen av stålar egentligen och jobbar mest som någon typ av SIDA hjälp för att hjälpa dom hjälplösa. Att jag sedan sliter med att betala Amex räkningarna då och då är bara för att jag tycker att det blir mer sport av det hela [emoji51] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Lundin Gold måndag morgon! All In och sälj vid 13-tiden lycka till med era lya liv som miljardärer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 Tittar lite på lite olika grafer över aktieutveckling. Trots att det rasat väldigt mycket och väldigt fort som man tycker, så är vi i nuläget bara ca 1,5 år tillbaks i tiden. Detta beror ju på den extrema uppgång vi hade slutet av förra och början av detta året. Tycker det tyder på att vi ska ner mer om man betänker dom konsekvenser det här vansinnet kommer att få ekonomiskt. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev Esspe: Tittar lite på lite olika grafer över aktieutveckling. Trots att det rasat väldigt mycket och väldigt fort som man tycker, så är vi i nuläget bara ca 1,5 år tillbaks i tiden. Detta beror ju på den extrema uppgång vi hade slutet av förra och början av detta året. Tycker det tyder på att vi ska ner mer om man betänker dom konsekvenser det här vansinnet kommer att få ekonomiskt. Ja, det kliar konstant i köpfingret, sedan så ser jag på valfri 5års graf och inser att det kanske inte alltid är köpläge. Ja, förutom idag då. Imorgon blir det någon % upp rent generellt. Edit: Kastar in lite Lundin Gold, bara för skojsskull Ändrades Mars 16, 2020 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 Jag säljer inget ,sitter still i båten som en envis gammal bäver.😑 Tycket att det är för sent att sälja nu och stor risk att man missar en ev.uppgång. Men detta är inget kul och inte kan man fly från eländet till varmare länder heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 Jag kollar pa aktier med bra direktavkastning dar utdelningen ar god nu har direktavkastningen hojts da aktien tappat i varde nar det vander sa brukar aktien ga upp mycket mer an att man hojer aktieutdelningen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 2 minuter sedan, skrev kenke: Jag kollar pa aktier med bra direktavkastning dar utdelningen ar god nu har direktavkastningen hojts da aktien tappat i varde nar det vander sa brukar aktien ga upp mycket mer an att man hojer aktieutdelningen Är väl risk att utdelningar uteblir pga rådande läge. Såg att Scandic drar tillbaka utdelningsförslaget. Kanske inte går att dra tillbaka om det redan är klubbat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 Är det inte stor risk att det inte blir några utdelningar nu? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 3 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Är det inte stor risk att det inte blir några utdelningar nu? Jag tror inte man kan andra dessa nu i nartid nar det e bestammt vilken utdelning man far men jag kan ha fel https://www.nordnet.se/se/marknad/aktier/utdelningsguiden jmf innan nedgangen med idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 (ändrad) 2 minuter sedan, skrev kenke: Jag tror inte man kan andra dessa nu i nartid nar det e bestammt vilken utdelning man far men jag kan ha fel https://www.nordnet.se/se/marknad/aktier/utdelningsguiden jmf innan nedgangen med idag Jag vet inte, köper ju bara bedrövliga högriskaktier utan utdelning Därav att jag skrev utdelningsförslag angående Scandic, var ej klubbat ännu. Ändrades Mars 16, 2020 av M33 Ingen såg min särskrivning... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 8 minuter sedan, skrev M33: Jag vet inte, köper ju bara bedrövliga högriskaktier utan utdelning Därav att jag skrev utdelningsförslag angående Scandic, var ej klubbat ännu. Ja sadana har man ett par ocksa kanske for manga he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 34 minuter sedan, skrev kenke: Jag tror inte man kan andra dessa nu i nartid nar det e bestammt vilken utdelning man far men jag kan ha fel https://www.nordnet.se/se/marknad/aktier/utdelningsguiden jmf innan nedgangen med idag När utdelningen är bestämd så går det väl inte att köpa aktier och få utdelningen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Mars 16, 2020 Dela Inlagd Mars 16, 2020 44 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: När utdelningen är bestämd så går det väl inte att köpa aktier och få utdelningen? Finns alltid ett datum då de handlas utan utdelning. Om det sammanfaller med stämman har jag ingen koll på. För visst är det på stämman utdelningen bestäms...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 17, 2020 Dela Inlagd Mars 17, 2020 6 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: När utdelningen är bestämd så går det väl inte att köpa aktier och få utdelningen? Finns alltid en satt datum för utdelning, den kan du se på Avanza/Nordnet. Fram tills dess kan du köpa och få utdelningen. Vanligtvis brukar aktien går ner ungefär motsvarande sin utdelning dagen efter. Stämman som spikar den ligger alltid tidigare. Finns väl alltid möjlighet att dra tillbaks utdelningen innan den är klubbad. Kan tänka mig att det behövs en extrastämma för att slopa den sen. Kan man hitta aktier som inte slopar utdelningen nu så kan det nog vara en bra affär. En som jag köpt tillbaks nu är HiQ, stämmobeslut 30/3 och utdelning 3/5. Direktavkastning 9,3 % just nu. Klubbar dom utdelningen köper jag nog mer. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 17, 2020 Dela Inlagd Mars 17, 2020 9 timmar sedan, skrev M33: Finns alltid ett datum då de handlas utan utdelning. Om det sammanfaller med stämman har jag ingen koll på. För visst är det på stämman utdelningen bestäms...? Har ingen aning. Jag har aldrig riktigt brytt mig. Det enda jag har varit med om är att jag har hört tjat om sista handelsdag om man ska vara med på utdelningen för t.ex 2020 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 17, 2020 Dela Inlagd Mars 17, 2020 12 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Har ingen aning. Jag har aldrig riktigt brytt mig. Det enda jag har varit med om är att jag har hört tjat om sista handelsdag om man ska vara med på utdelningen för t.ex 2020 Brukar vara 5-7 dagar innan dagen för utdelning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 17, 2020 Dela Inlagd Mars 17, 2020 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev rolba: Brukar vara 5-7 dagar innan dagen för utdelning. Varnade inte Riksbankchefen företagen för att dela ut mycket pengar just nu, eller var det bara bankerna? Ändrades Mars 17, 2020 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 17, 2020 Dela Inlagd Mars 17, 2020 3 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Varnade inte Riksbankchefen företagen för att dela ut mycket pengar just nu, eller var det bara bankerna? Bankerna var det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Mars 18, 2020 Dela Inlagd Mars 18, 2020 (ändrad) https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/ministern-var-forsiktiga-med-aktieutdelningar-6990835 Borde det inte vara bra for sverige om utdelning som ar fastslagen kan spenderas sa att verksamheter kan overleva Ändrades Mars 18, 2020 av kenke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 18, 2020 Dela Inlagd Mars 18, 2020 38 minuter sedan, skrev kenke: https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/ministern-var-forsiktiga-med-aktieutdelningar-6990835 Borde det inte vara bra for sverige om utdelning som ar fastslagen kan spenderas sa att verksamheter kan overleva Öronmärk alla pengar för att handla i Sverige 55555 Tyvärr så är det bara personer som inte får passera gränserna pengarna får passera och det är tur när man skickar månadsvis till Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Mars 18, 2020 Dela Inlagd Mars 18, 2020 30 minuter sedan, skrev Dolle: Öronmärk alla pengar för att handla i Sverige 55555 Tyvärr så är det bara personer som inte får passera gränserna pengarna får passera och det är tur när man skickar månadsvis till Thailand. borde kanske ha skrivit varlden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 19, 2020 Dela Inlagd Mars 19, 2020 Klar mer o mer i köpfingret. ENS var kraftigt in i vissa aktier i förrgår. Elux nu på 2012 års nivå. Fabriker i Kina och Italien som var tidiga in i eländet. Köpläge? Coor föll nästan 20% i går, tyvärr var jag tidig in där. Köpte tillbaks hälften av det jag sålde innan. Inte så kul men jag sålde ju i tid innan så det får väl gå. Intrum har ju tagit mycket stryk pga av Italien men det gäller ju samma som för Elux, tidig in - tidig ut. Dessutom många blankare som väl borde passa på att täcka sig nu. Securitas lär ju inte drabbas så värst av det här, kanske tvärtom? Ser ut att ha hittat botten dom senaste 3-4 dagarna. En liten fundering nu när det fallit så mycket. Vad säger panelen om att börja köpa småposter nu och gardera upp med XACT Bear? Min short på Tesla har iaf varit ljuset i mörkret Tyvärr hade jag inte nerver nog att ligga kvar med allt men en liten del har jag kvar och hyfsad vinst är det redan. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Mars 19, 2020 Dela Inlagd Mars 19, 2020 Nära 50% ner i portföljen sedan toppen i februari. Har lust o sälja allt mendå kommer väl uppgången 😁 Tänker på Swippe som är all in i Maha han verkade iallafall ha modet i behåll och han är ung så kan vänta ut oljepriset.och bli den miljarfär han eftersträvar att bli,lycka till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 19, 2020 Dela Inlagd Mars 19, 2020 Nästan 50% ner här. Jag funderar inte på att sälja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 19, 2020 Dela Inlagd Mars 19, 2020 2% ner sedan årsskiftet känns ju ok. Men surt ändå när det var upp 42% som bäst för några veckor sedan. Sålde av 20% av mitt största innehav när det var ca 35% upp så jag klarar ju sommaren i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu