Soengsang Inlagd Februari 29, 2020 Dela Inlagd Februari 29, 2020 (ändrad) Rottneros, en av världens största tillverkare(Vallviks pappersbruk) för den typ av pappersmassa som bla används för filtermasker, inte så dumt i dessa Coronatider kanske! Ändrades Februari 29, 2020 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Februari 29, 2020 Dela Inlagd Februari 29, 2020 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Rottneros, en av världens största tillverkare(Vallviks pappersbruk) för den typ av pappersmassa som bla används för filtermasker, inte så dumt i dessa Coronatider kanske! Tyvärr så har den också fått mycket stryk,har ägt aktien i 5 års tid ,dom har bra utdelning och ofta extra utdelning Vallvik har ofta problem som orsakar driftstopp Ändrades Februari 29, 2020 av kenneth073 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Februari 29, 2020 Dela Inlagd Februari 29, 2020 Jag har inte kollat mitt innehav sedans i fredags, ibland kommer det verkliga livet emellan, men är glad att jag sänkte aktieinnehavet i min portfölj från 50% till 20-25% förra veckan. Kanske en miljon SEK ned men lätt fånget lätt förgånget så inget att sörja över. Tror bara vi är knappt halvvägs ned dock så sitter på mina tråkiga bonds, guld och multi assets ett tag till. Så länge våra kunder, ståltillverkare, står närmast stilla så finns det ingen chans att ekonomin tar fart. Det må vara 2020 nu men utan stål blir det inte mycket ekonomisk aktivitet, oavsett hur många nya abonnenter Spotify och Netflix får. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 29, 2020 Dela Inlagd Februari 29, 2020 1 timme sedan, skrev Atom: Jag har inte kollat mitt innehav sedans i fredags, ibland kommer det verkliga livet emellan, men är glad att jag sänkte aktieinnehavet i min portfölj från 50% till 20-25% förra veckan. Kanske en miljon SEK ned men lätt fånget lätt förgånget så inget att sörja över. Tror bara vi är knappt halvvägs ned dock så sitter på mina tråkiga bonds, guld och multi assets ett tag till. Så länge våra kunder, ståltillverkare, står närmast stilla så finns det ingen chans att ekonomin tar fart. Det må vara 2020 nu men utan stål blir det inte mycket ekonomisk aktivitet, oavsett hur många nya abonnenter Spotify och Netflix får. Är mycket som kommer att stå still pga. container brist med tiden om inget hjul snurrar så är det stop. Företaget jag är anställd av tar bara in odrar man kan skicka till tillsvidare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Februari 29, 2020 Dela Inlagd Februari 29, 2020 2 minutes ago, Dolle said: Är mycket som kommer att stå still pga. container brist med tiden om inget hjul snurrar så är det stop. Företaget jag är anställd av tar bara in odrar man kan skicka till tillsvidare. Det är den typ av kontakt med verkligheten som många experter och ”Excel-investerare” saknar. Är man ute i industrin/verkligheten och ser att fabriker, skeppare och kontor faktiskt står nästan helt stilla så inser man att det kommer påverka resultaten, och därmed aktiekurserna, rejält. Det är därför jag säger att vi nog inte ens är halvvägs i kursfallet. Det kommer givetvis gå upp vissa dagar men inte en chans att världens stora index är högre på påskafton än de var igår. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 29, 2020 Dela Inlagd Februari 29, 2020 Precis nyss, skrev Atom: Det är den typ av kontakt med verkligheten som många experter och ”Excel-investerare” saknar. Är man ute i industrin/verkligheten och ser att fabriker, skeppare och kontor faktiskt står nästan helt stilla så inser man att det kommer påverka resultaten, och därmed aktiekurserna, rejält. Det är därför jag säger att vi nog inte ens är halvvägs i kursfallet. Det kommer givetvis gå upp vissa dagar men inte en chans att världens stora index är högre på påskafton än de var igår. Du kan nog ha helt rätt. Nu har det varit fall i några dagar och det lockar med köp. Men ser man på de aktier jag önskar köpa så är dom fortfarande högt över där dom var för 1 år sedan. Covid är ju inte direkt över ännu, så jag gissar att vi bara är i början av fallet. Med tanke på att allt nästan låg på ATH innan fallet, så är det mycket övervärdering känns det som. Men, det bästa rådet har aldrig varit att man ska höra på vad jag säger. Kör bara på känsla och inga analyser över huvudtaget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 29, 2020 Dela Inlagd Februari 29, 2020 3 timmar sedan, skrev kenneth073: Tyvärr så har den också fått mycket stryk, En anledning till att köpa, tvivlar på att den sjunker mer då de ändå är rätt nischade i en skogsprodukt som fortfarande kommer att vara efterfrågad med eller utan Corona. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Februari 29, 2020 Dela Inlagd Februari 29, 2020 7 minutes ago, andrejsdenruskige said: Du kan nog ha helt rätt. Nu har det varit fall i några dagar och det lockar med köp. Men ser man på de aktier jag önskar köpa så är dom fortfarande högt över där dom var för 1 år sedan. Covid är ju inte direkt över ännu, så jag gissar att vi bara är i början av fallet. Med tanke på att allt nästan låg på ATH innan fallet, så är det mycket övervärdering känns det som. Men, det bästa rådet har aldrig varit att man ska höra på vad jag säger. Kör bara på känsla och inga analyser över huvudtaget. Covid-19 i sig är ett problem som rimligtvis borde sänka börserna med runt 20% och lägger man sedan till att vi just upplevt världens längsta och mest dopade högkonjunktur så finns det nog 20% fallhöjd där också. Vi ska nog ned 15% till innan jag flyttar tillbaka mina pengar men jag ser bara på macroekonomin; har man, till skillnad från mig, kunskaper om enskilda aktier kan man säkert ge sig in tidigare. Behålla sin fasta lön och byta sina biz-biljetter mot lokala djurparksbesök är nog mitt bästa investeringsråd just nu 😉 Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Mars 1, 2020 Dela Inlagd Mars 1, 2020 17 timmar sedan, skrev Soengsang: Rottneros, en av världens största tillverkare(Vallviks pappersbruk) för den typ av pappersmassa som bla används för filtermasker, inte så dumt i dessa Coronatider kanske! Nu ska jag inte tipsa om något för gör jag det så går det definitivt inte som man hoppas på men kanske ett bolag som Gilead vore intressant i dessa tider? Har dessutom kvartalsutdelning. https://www.gilead.com/news-and-press/press-room/press-releases/2020/2/gilead-sciences-initiates-two-phase-3-studies-of-investigational-antiviral-remdesivir-for-the-treatment-of-covid-19 / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Mars 1, 2020 Dela Inlagd Mars 1, 2020 13 timmar sedan, skrev Soengsang: En anledning till att köpa, tvivlar på att den sjunker mer då de ändå är rätt nischade i en skogsprodukt som fortfarande kommer att vara efterfrågad med eller utan Corona. Priserna på massaved styr ,har gått ner men börjat stabilisera sig , sen så tjänar man på en stark dollarn där har rottneros åkt snålskjuts.Ledningen köpte stora mängder aktier i sommras Mera oro så sjunker aktien som alla andra. Tycker du ska köpa om inte så till dina barn ,skogen det gröna guldet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 1, 2020 Dela Inlagd Mars 1, 2020 28 minuter sedan, skrev kenneth073: Priserna på massaved styr Väldigt låga i vinter, trots att det är svårt att få ut trä från skogen pga avsaknad av tjäle i det varma vädret. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Mars 1, 2020 Dela Inlagd Mars 1, 2020 2 hours ago, SatanG said: Nu ska jag inte tipsa om något för gör jag det så går det definitivt inte som man hoppas på men kanske ett bolag som Gilead vore intressant i dessa tider? Har dessutom kvartalsutdelning. https://www.gilead.com/news-and-press/press-room/press-releases/2020/2/gilead-sciences-initiates-two-phase-3-studies-of-investigational-antiviral-remdesivir-for-the-treatment-of-covid-19 / SatanG Har Gilead (GILD) sedan ett år tillbaka. Rimlig och säker direktavkastning men aktiekursen far kraftigt upp och ner på vaccinrykten nu under Coronakrisen. Är du en vän av USA noterade aktier med direktavkastning så kan du prova denna Webtool https://www.simplysafedividends.com/ Den har hjälpt mig att, som amatör, lyckas med mina aktieval för att kunna leva på regelbundna utdelningar istället för att ständigt köpa och sälja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 1, 2020 Dela Inlagd Mars 1, 2020 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Väldigt låga i vinter, trots att det är svårt att få ut trä från skogen pga avsaknad av tjäle i det varma vädret. Kortfiber massan has sjunkit mot långfibermassa, få se vad det avspeglar sig i aktikurserna på skogsbolagen. Mvh. Dollemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 1, 2020 Dela Inlagd Mars 1, 2020 Såg på FB att Soensang hamstrat rejält i skogsindustrin 😀 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 1, 2020 Dela Inlagd Mars 1, 2020 10 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Såg på FB att Soensang hamstrat rejält i skogsindustrin 😀 5555 jag misstänkte det redan 2013 då han var å smyglossade i Ayutthaya Mvh. Massa slaven Dollemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 On 2020-02-27 at 16:41, skrev John Khonken: Köpte för tidig. Har inte sålt. Kostar en delpengar kan jag säga, Men varit med om samma sak. Vi har ett virus som verkar heta ekonomi. Flockbettende. Rätt eller fel får tiden utvisa.. Kan svänga fort för detta virus luktar. Vad kan då vända allt. FED räntesänkning på minst 50 punkter eller ännu hellre 100punkter . Då blir det fart på ekonomin igen Vi får se om jag inte får rätt i detta. Innan dess kan börsen gå ner mer Fan Att man inte lär sig Sa att FED skulle sänka räntan igår med minst 50punkter Man är så jävla dålig. Hoppas ni förlåter mig. Nu bir det rally Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 4, 2020 Dela Inlagd Mars 4, 2020 11 timmar sedan, skrev John Khonken: Fan Att man inte lär sig Sa att FED skulle sänka räntan igår med minst 50punkter Man är så jävla dålig. Hoppas ni förlåter mig. Nu bir det rally Där hade du tur. Det kom liksom av sig lite. Paniksänkning innan ordinarie möte var nog inte vad marknaden ville se, paniken sprider sig värre än influensan. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 4, 2020 Dela Inlagd Mars 4, 2020 Esspe Jag tror att det var ett svepskäl. Trumpen vill ha ner räntan . FED letade bara en anledning att komma Trumpen till mötes. Även större QE kommer FED att utföra. Allt för att stimulera ekonomin inför Novembers val Det är vad jag tror. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 4, 2020 Dela Inlagd Mars 4, 2020 10 timmar sedan, skrev John Khonken: Esspe Jag tror att det var ett svepskäl. Trumpen vill ha ner räntan . FED letade bara en anledning att komma Trumpen till mötes. Även större QE kommer FED att utföra. Allt för att stimulera ekonomin inför Novembers val Det är vad jag tror. FED och Trump? Är det inte dessa judiska bankirer som egentligen har en agenda? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 5, 2020 Dela Inlagd Mars 5, 2020 Lite rätt även med min hedge Inte kunde väl jag ha fel Det kunde jag inte Och det kommer mera Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 6, 2020 Dela Inlagd Mars 6, 2020 TA experterna säger att stödet vid 630 för SPI är avgörande. Bryts det kommer en större nedgång. Just nu ligger vi strax under. Sålde av lite till idag. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Mars 7, 2020 Dela Inlagd Mars 7, 2020 On 3/4/2020 at 2:18 PM, John Khonken said: Esspe Jag tror att det var ett svepskäl. Trumpen vill ha ner räntan . FED letade bara en anledning att komma Trumpen till mötes. Även större QE kommer FED att utföra. Allt för att stimulera ekonomin inför Novembers val Det är vad jag tror. Nu förbryllar du igen. Inför valet 2016 så var ju FED en del av hela Bilderbergskonspirationen, de som hade "bestämt" att Hillary skulle vinna, om du kommer ihåg dina skriverier. Nu ska alltså FED hjälpa Trump att bli omvald? Är Trump nu en del av Bilderberggruppen och den judiska konspirationen eller han kanske var det hela tiden och det var egentligen Trump som Rockefeller och polarna (inklusive Löven) ville ha? On-Topic så tror jag börsraset börjar närma sig halvvägs nu men vi är nog fortfarande många månader från en bred uppgång. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Mars 8, 2020 Dela Inlagd Mars 8, 2020 Det här är vad som händer när man skriver kritiska inlägg om Bilderberggruppen (bara en av 4 sidor). De iscensätter en skimming av mitt kreditkort och på 24 timmar tömmer de 6,000 USD. Jag ringde dock till HSBC och de säger att jag får tillbaka pengarna. Liter inte helt på det dock, Moses Li heter min kontaktperson och det låter aningen för judiskt för att jag ska känna mig helt trygg. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 8, 2020 Dela Inlagd Mars 8, 2020 On 2020-03-07 at 09:30, skrev Atom: Nu förbryllar du igen. Inför valet 2016 så var ju FED en del av hela Bilderbergskonspirationen, de som hade "bestämt" att Hillary skulle vinna, om du kommer ihåg dina skriverier. Nu ska alltså FED hjälpa Trump att bli omvald? Är Trump nu en del av Bilderberggruppen och den judiska konspirationen eller han kanske var det hela tiden och det var egentligen Trump som Rockefeller och polarna (inklusive Löven) ville ha? On-Topic så tror jag börsraset börjar närma sig halvvägs nu men vi är nog fortfarande många månader från en bred uppgång. Nu måste vi hålla isär vissa saker. Att Deep State med FED ville att HRC skulle vinna är helt klart. Men folkviljan ville annat. Trevligt tycker jag. Om du kommer ihåg så höjde FED räntan runt 6ggr. Med den ekonomin. Frågan du bör ställa dig där. Var det för att gynna Trumpen. Trumpen har valt in 2 nya medlemmar i styrelsen. Och låst Fed så att dom inte har något val. Att Bilderberggruppen är av ondo är helt klart. Några poäng har du här. Mäktiga människor skyddar Trumpen. Vilka det är vet jag ej. När det gäller börsen har du troligtvis helt rätt. Det kommer en kort uppgång i veckan som sedan dippar igen. Att gissa när det vänder är helt omöjligt. Guldet kommer att öka slutet av april Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 8, 2020 Dela Inlagd Mars 8, 2020 När alla skriker sälj då köper jag. La in en slant i fredags. Om den går ner, Så gör den det. Jag lever efter min filosofi. Kan bara skylla på mig själv om det går dåligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu