Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev SatanG:

Grattis 😋 

Tyckte jag viktade om duktigt och har bara ca 15% aktier/aktiefonder kvar men allt går ju ordentligt back nu. -120k på några dagar kunde ju vara roligare men kunde också vara bra värre.

Köpte lite mer Maha, Swippe säger ju dom är bra, hittills har dom dock inte varit roliga men det kommer säkert 😅

Köpte även på lite mer Telia på 38.04, lite tråkaktie men den kommer gå tillbaka förr eller senare samt avkastning i April på 6%

/ SatanG  

Ha ha ha, ja MAHA som bolag är allt väldigt bra, de har enbart kommit med positiva nyheter i år och allt går riktigt bra för dom. Synd bara att aktien inte går lika bra (den går skit  kan man säga), men hade det inte varit för Corona hysterin så hade vi legat på 30+ kr vid det här laget garanterat. Hade ju som mål 40+ kr senast i Maj, det lär bli svårt att nå dit minst sagt med tanke på att kursen backat nästan 40% sen årskiftet så blir ju att ta igen det först till att börja med innan aktien hamnar på + för i år. Men de tjänar bra med pengar även nu när oljan backat, faktist mer än vad de gjorde förra året eftersom de har höjt sin produktion av olja (problemen lösta som tidigare hindrade produktionsökning) så de säljer mer olja och det kompenserar för att de inte får lika bra betalt som innan.

Får väl hoppas att den allmänna Corona oron kan göra att MAHA kan komma över ett nytt oljefält till bra pris precis som de gjorde för några år sen, nu borde ju vara ett utmärkt köpläge jämfört med om oljan skulle stå i 70$ fatet och alla är nöjda och glada.  För det är ju när allt ser skit ut och att folk tror att världen ska gå under som det brukar dyka upp bra köplägen 😛 

Backat långt över en mille i år men det tar vi förhoppningsvis igen innan året är slut, helst tar vi inte bara igen det utan hamnar några mille på + till och med 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Swippe:

Ha ha ha, ja MAHA som bolag är allt väldigt bra, de har enbart kommit med positiva nyheter i år och allt går riktigt bra för dom. Synd bara att aktien inte går lika bra (den går skit  kan man säga), men hade det inte varit för Corona hysterin så hade vi legat på 30+ kr vid det här laget garanterat. Hade ju som mål 40+ kr senast i Maj, det lär bli svårt att nå dit minst sagt med tanke på att kursen backat nästan 40% sen årskiftet så blir ju att ta igen det först till att börja med innan aktien hamnar på + för i år. Men de tjänar bra med pengar även nu när oljan backat, faktist mer än vad de gjorde förra året eftersom de har höjt sin produktion av olja (problemen lösta som tidigare hindrade produktionsökning) så de säljer mer olja och det kompenserar för att de inte får lika bra betalt som innan.

Får väl hoppas att den allmänna Corona oron kan göra att MAHA kan komma över ett nytt oljefält till bra pris precis som de gjorde för några år sen, nu borde ju vara ett utmärkt köpläge jämfört med om oljan skulle stå i 70$ fatet och alla är nöjda och glada.  För det är ju när allt ser skit ut och att folk tror att världen ska gå under som det brukar dyka upp bra köplägen 😛 

Backat långt över en mille i år men det tar vi förhoppningsvis igen innan året är slut, helst tar vi inte bara igen det utan hamnar några mille på + till och med 😉 

Har du backat över 1 mille iår? Hm då ska jag sluta gnälla som backat ca 170.000 på 1 vecka just nu men det är blodrött i öppningen på wall street så det blir nog mera back

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev kenneth073:

Har du backat över 1 mille iår? Hm då ska jag sluta gnälla som backat ca 170.000 på 1 vecka just nu men det är blodrött i öppningen på wall street så det blir nog mera back

Själv ligger man + än, få se hur guldet beter sig om/när det blir - åt mig med

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev kenneth073:

Ja 170 000 kr är vad jag backat bara idag, och idag var ändå inte en av de värsta dagarna 😛  Men å andra sidan så är det inte alls ovanligt att jag ligger + 170 000 kr på en dag heller, så några hundra tusen upp eller nere var längesen jag reagerade över. Är man bara trygg med sin investering och litar på att bolaget kommer att fortsätta  gå bra på sikt så är det bara sitta sitta lugnt och försöka köpa mer om man kan. :-) 

Ändrades av Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Swippe:

Ja 170 000 kr är vad jag backat bara idag, och idag var ändå inte en av de värsta dagarna 😛  Men å andra sidan så är det inte alls ovanligt att jag ligger + 170 000 kr på en dag heller, så några hundra tusen upp eller nere var längesen jag reagerade över. Är man bara trygg med sin investering och litar på att bolaget kommer att fortsätta  gå bra på sikt så är det bara sitta sitta lugnt och föröka köpa mer om man kan. :-) 

Helt rätt Swippe,håller tummarna för dig .

Har också en liten post Maha men inget jag kan bli rik på 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kenneth073:

Helt rätt Swippe,håller tummarna för dig .

Har också en liten post Maha men inget jag kan bli rik på 

Tack tack, ja Maha är aldrig fel att ha i sin depå. Eller ja, just nu har det ju varit väldigt fel helt klart, men på nåt år sikt så lär det nog bli bra 😛 

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev kenneth073:

Mina guldaktier har iallafall gått ner rejält ett par dagar nu

Lika med fonden med backat lite men +7,9% än 😊

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Dolle:

Lika med fonden med backat lite men +7,9% än 😊

Men snart kan vi sitta och skåla på nattmarknaden i Ayutthaya.........får vi hoppas

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kenneth073:

Men snart kan vi sitta och skåla på nattmarknaden i Ayutthaya.........får vi hoppas

555 ingen nöd än, fondpengarna är långa typ 11 år tills jag ska börja förbruka dom 😍

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swippe:

Nä jag sitter lugnt kvar med Maha, tack för din input förresten, jag har bara en stackars post på 7k aktier, GAV 21.98 så stressar inte över dom.

Vad tror du/andra om Cronos förresten? sitter och lurar på att öka där.

Lätt att man lackar ur och säljer nu när det är blodrött på allt men man har ju inte torskat förrän man säljer så försöker vara lite rationell. När/om lättnadsrallyt kommer så borde det bli snabbt uppåt.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

Hedga i guld, SDS och TLT i denna extrema situation.

Det är ju vad jag gör. Trodde aldrig att guldet skulle doppa. Men jag vet att guldet vänder innan sommaren upp.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

Nä jag sitter lugnt kvar med Maha, tack för din input förresten, jag har bara en stackars post på 7k aktier, GAV 21.98 så stressar inte över dom.

Vad tror du/andra om Cronos förresten? sitter och lurar på att öka där.

Lätt att man lackar ur och säljer nu när det är blodrött på allt men man har ju inte torskat förrän man säljer så försöker vara lite rationell. När/om lättnadsrallyt kommer så borde det bli snabbt uppåt.

/ SatanG

Klev av före nyår kör enbart med fonder 30 % Guld resten räntefond.

Tyckte allt verkade sjukt alla pratade aktier på jobbet, nu efteråt har man sparat några % på att sitta berdvid.

Men tänker gå in så smått framöver i fonder igen.

Dela på andra sajter

Lättnadsrallyt styrs av FED anser jag. Kommer en cut på måndag på minst 50 punkter. Då vänder det

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev John Khonken:

Lättnadsrallyt styrs av FED anser jag. Kommer en cut på måndag på minst 50 punkter. Då vänder det

Hoppas du har rätt, känns som Kina börjar vända smittan rätt men ökar ju istället i Europa.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Captain Morgan
25 minutes ago, John Khonken said:

Det är ju vad jag gör. Trodde aldrig att guldet skulle doppa. Men jag vet att guldet vänder innan sommaren upp.

Guldet vänder säkert snart men räcker nog inte som hedge.

Dela på andra sajter

Sålde allt i fredags föra veckan förlust 0,

Vinst i år 36%,

Nu väntar när det vänder. 

Frågan kvarstår om vändningen blir L, U eller V formad.

Dela på andra sajter

Eftersom mina tips alltid barkar åt skogen så rekar jag alla att sälja precis allt på måndag morgon :-)

/ SatanG

Dela på andra sajter

Guldet krossas. pappersguld troligtvis.  Centralbanker ser sin chans för att kunna köpa mera. Kina kanske behöver sälja. Då måste priset ner. Kina har säkert en hel del över 20000 ton. 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev John Khonken:

Guldet krossas. pappersguld troligtvis.  Centralbanker ser sin chans för att kunna köpa mera. Kina kanske behöver sälja. Då måste priset ner. Kina har säkert en hel del över 20000 ton. 

Hittade man inte en jävla massa guld i Indien nyss?

Dela på andra sajter

Har du någon länk. Har inte läst om det. Men att Indien älskar guld är vida känt. Staten la väl skatt på guld. Så det smugglas väl en hel del 

Dela på andra sajter

Jag ligger så långt så jag bryr mig inte om denna hysteri -  sälja no no... Jag ser bara möjligheter att tanka på Sandvik,  Boliden mm schysst utdeling. 

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...