John Khonken Inlagd Februari 22, 2020 Dela Inlagd Februari 22, 2020 2 timmar sedan, skrev Captain Morgan: Orsaken till att börserna har gått upp så mycket som de gjort är brist på avkastningsalternativ. Högutdelare är livsfarliga då de oftast har låg kreditvärdighet och ibland till och med lånar till utdelningen. Fysiskt guld ger ingen direktavkastning och ses nog mer som en försäkring mot en kollaps av det monetära systemet. Huvudproblemet är att centralbankerna har målat in sig i ett hörn med ruskigt låga räntor som de inte kommer ur. Noll och minusräntor har visat sig vara en återvändsgränd men de måste på något vis försöka hålla ekonomin i rullning. Nästa steg är gratispengar till låginkomsttagare, de behöver alltid köpa något och spenderar sina pengar på hemmaplan. Jag är ledsen. Du lever i gama tider. Se vad alla centralbanker köpt dom senaste åren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Februari 23, 2020 Dela Inlagd Februari 23, 2020 9 hours ago, John Khonken said: Jag är ledsen. Du lever i gama tider. Se vad alla centralbanker köpt dom senaste åren Om det är guld herrn syftar på så ska det självklart ingå som en stabilisator i var mans portfölj. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Februari 23, 2020 Dela Inlagd Februari 23, 2020 10 hours ago, John Khonken said: Atom jag visste att du var god. Du ville bara inte erkänna det. Det ligger en hel kennel. Men vi som förstod det tjänar goa pengar just nu Särskilt god har jag aldrig varit, det kan jag villigt erkänna. Vi har båda kommit fram till att aktiekurserna snart kommer rasa men det är också det enda vi har gemensamt. Jag tror inte på några bankkrascher och jag tror inte på att några judiska bankchefer i lönndom styr världen mot Armageddon. Jag tror inte heller på att köpa upp 10,000 liter Soldatens Ärtsoppa. Jag tror också att vi kommer få se nya All-time-high's om ett år eller två (beroende på hur hårt Coronaviruset slår). Det är inte inom "marknaden" problemen finns. Jag tror att världens regeringar och en väldigt stor del av dess befolkning vägrar inse att det inte längre är 1900-tal. Världens regeringar och institutioner har lagar och policies som om vi fortfarande var industriländer med mängder av okvalificerade arbeten där skatter i första hand läggs på svett och inflation räknas på produkter. De som röstar vill inte höra om några abstrakta skatteväxlingar, livslångt lärande mm utan vill stämpla in 07:30 och drömma om sin semester som om det vore 1994. Det är det inte och det är det som gör att vi inte får någon riktig tillväxt och det är det som gör att Centralbankerna fortsätter att pumpa in likviditet utan att det blir någon inflation. Det finns ingen ond osynlig hand; bara en naivitet och oförmåga att ta ansvar för jobbiga beslut. Vi kan givetvis göra som USA där 30% av befolkningen lever ur hand i mun i en trailer, helt utan framtidshopp, men det skulle, översatt, innebära att runt 50% av MPRs medlemmar aldrig skulle kunna åka till Thailand igen. Ett helt OK alternativ för mig personligen men inget som den "goda" delen av mig tror på. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 23, 2020 Dela Inlagd Februari 23, 2020 Du skriver mycket vilket du ska ha eloge för. Jag håller helt med dig. Det är klart att det inte blir några bankkrascher utan den lilla människan som får ta smällen som vanligt. Den lilla människan sparade pengar blir mindre och mindre värda. Är det bra. Det tycker inte jag. Att det ska löna sig att låna låna låna utan några som helst krav på återbetalning är fel. Men som jag skriver det är bara att utnyttja dårskapen för egen vinning annars är man körd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Februari 24, 2020 Dela Inlagd Februari 24, 2020 Jaha, då gäller det att vässa armbågarna och ta på sig spikskorna innan man rusar mot utgången Hann sälja av 30% av Swedish match och ta hem vinsten iaf samt viktat om ganska rejält. Får väl se om det är en bear trap eller om det blir till att anamma Darwins teori. Lycka till / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 24, 2020 Dela Inlagd Februari 24, 2020 Detta var helt klart väntat. Men så smart man är så har man hedgat. Det man förlorar på gungorna tas igen på karusellen. Men idag blir det dyrt. Får se om man inte ska köpa idag. Väntar på marknaden i Amerika ska öppna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 24, 2020 Dela Inlagd Februari 24, 2020 Det blev inköp. man är väl inte riktigt klok. Köpte lite KTN. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Februari 27, 2020 Dela Inlagd Februari 27, 2020 Vilken snålblåst det blev.Sitter i stort sett still efter som jag har ganska hög fallhöjd. Kanske ett misstag men det kan vända snabbt till pluss . Hur gör ni andra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 27, 2020 Dela Inlagd Februari 27, 2020 Sitter still. Har tappat en tredjedel av årets uppgång så ingen fara än så länge. Men det svider ju alltid när det går utför. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 27, 2020 Dela Inlagd Februari 27, 2020 Sålde av ungefär 50 % i måndags, tyvärr lite för sent. Tradar lite men inte lätt att pricka rätt nu. Låter det plana ut innan jag börjar köpa igen. Den här hysterin kommer ju att sätta avtryck i siffrorna för första kvartalet och nu börjar vinstvarningarna dugga tätt snart. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 27, 2020 Dela Inlagd Februari 27, 2020 Köpte för tidig. Har inte sålt. Kostar en delpengar kan jag säga, Men varit med om samma sak. Vi har ett virus som verkar heta ekonomi. Flockbettende. Rätt eller fel får tiden utvisa.. Kan svänga fort för detta virus luktar. Vad kan då vända allt. FED räntesänkning på minst 50 punkter eller ännu hellre 100punkter . Då blir det fart på ekonomin igen Vi får se om jag inte får rätt i detta. Innan dess kan börsen gå ner mer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Februari 27, 2020 Dela Inlagd Februari 27, 2020 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev kenneth073: Vilken snålblåst det blev.Sitter i stort sett still efter som jag har ganska hög fallhöjd. Kanske ett misstag men det kan vända snabbt till pluss . Hur gör ni andra? Hann vikta om ganska bra, ca 15% aktier bara, men svider lite ändå, 100k back på några dagar är ju inte så kul, Har just nu en köporder på kanadensiska Cronos som jag hoppas snart går igenom, tror bra pris på den nu. Tror på uppgång imorgon, men sedan tror jag det kommer fortsätta neråt i svagare takt under en längre tid. Ta inte mina ord på allvar, det brukar bli tvärtom / SatanG Ändrades Februari 27, 2020 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 27, 2020 Dela Inlagd Februari 27, 2020 (ändrad) Ligger i Guldfond+ räntefond tickar på uppåt, Bara en väntan på att kliva över och vikta om till mer aktier Ändrades Februari 27, 2020 av Dolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 27, 2020 Dela Inlagd Februari 27, 2020 Som jag skrivit många gånger. Guld och metaller i alla former som Hedge mot Aktier. Ändå väldigt dyrt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 27, 2020 Dela Inlagd Februari 27, 2020 3 minuter sedan, skrev John Khonken: Som jag skrivit många gånger. Guld och metaller i alla former som Hedge mot Aktier. Ändå väldigt dyrt Guldet kommer att ticka uppåt som det finns mycket stark köpkraft som blir rikare typ Asiens befolkningen Alla världens riksbanker handlar oxå på sig denna metall. Jag ligger kvar i min guldfond, BGF World Gold A2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 27, 2020 Dela Inlagd Februari 27, 2020 Dolle Jag har samma tror jag. Den har gått väldigt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 Dubbelhuvva Tur man hann sälja allt. Hoppar på tåget igen när alla blivit friska igen 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 (ändrad) 30 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Dubbelhuvva Tur man hann sälja allt. Hoppar på tåget igen när alla blivit friska igen 😉 Grattis 😋 Tyckte jag viktade om duktigt och har bara ca 15% aktier/aktiefonder kvar men allt går ju ordentligt back nu. -120k på några dagar kunde ju vara roligare men kunde också vara bra värre. Köpte lite mer Maha, Swippe säger ju dom är bra, hittills har dom dock inte varit roliga men det kommer säkert 😅 Köpte även på lite mer Telia på 38.04, lite tråkaktie men den kommer gå tillbaka förr eller senare samt avkastning i April på 6% / SatanG Ändrades Februari 28, 2020 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 Kan vara en lämplig sida/video i dessa tider 😅 https://blogg.lysa.se/vad-hander-om-varlden-inte-gar-under-2/ / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 34 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Dubbelhuvva Tur man hann sälja allt. Hoppar på tåget igen när alla blivit friska igen 😉 Ska börja vikta in mig i aktiefonder igen med skynda långsamt tempo typ några % av depån i veckan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 20 % back senaste veckorna, men å andra sidan inget ont utan något gått med sig. När läget stabiliserats gäller det att var på hugget och handla. Bara "lite" synd om dem som belånat sina aktier Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 (ändrad) 14 minuter sedan, skrev SatanG: Kan vara en lämplig sida/video i dessa tider 😅 https://blogg.lysa.se/vad-hander-om-varlden-inte-gar-under-2/ / SatanG Hade en riktigt hemsk mardröm om att världen gick under och de enda överlevande var de som var inlåsta i Big Brotherhuset 😀 Ändrades Februari 28, 2020 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 Ingen belåning på våran gata. Kostnaden är stor. Men va fan . Har ingen brådska . Behöver inte pengar nu. Även hedgen går dåligt. Vilket är konstigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 11 minutes ago, John Khonken said: Ingen belåning på våran gata. Kostnaden är stor. Men va fan . Har ingen brådska . Behöver inte pengar nu. Även hedgen går dåligt. Vilket är konstigt. Hedga i guld, SDS och TLT i denna extrema situation. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 Man är ju i gott sällskap S&P ner 3.4 Triljoner USD på 6 dagar https://edition.cnn.com/2020/02/28/investing/dow-stocks-coronavirus-correction/index.html / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu