kenneth073 Inlagd Januari 10, 2020 Dela Inlagd Januari 10, 2020 Säger bara SinterCast Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Januari 10, 2020 Dela Inlagd Januari 10, 2020 1 minut sedan, skrev kenneth073: Säger bara SinterCast Har några som går som tåget nu bl.a. Sintercast. Pricer och Storytel kan man inte heller klaga på. Frågan är hur långt det bär. Kommer nog att ligga mycket lång i alla tre, ev lätta lite när dom blir för tunga. Sålde häften av Sintercast för ett tag sen och det grämer mig lite men man ska inte bli girig Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Januari 12, 2020 Dela Inlagd Januari 12, 2020 On 1/9/2020 at 5:16 PM, hakancnx said: Gick i pension för ca 5 år sedan. Valde att investera mitt kapital i preferensaktier. Då givetvis mest fastigheter. Gör så fortfarande och utdelningen återinvesteras. Tråkigt, jag vet, men jag sover gott och lever gott sedan 6 år här i Chiang Mai. Utvecklingen har varit ca + 55 % på 5 år. Inte överdrivet bra, men blir bättre...kanske Så när har du tänkt att börja använda utdelningen eller har du tänkt att aldrig dö? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Januari 27, 2020 Dela Inlagd Januari 27, 2020 AJ AJ AJ idag gjorde det ont att äga aktier Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Januari 28, 2020 Dela Inlagd Januari 28, 2020 8 timmar sedan, skrev kenneth073: AJ AJ AJ idag gjorde det ont att äga aktier Du får väl köpa nåt bolag som tillverkar plåster. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 28, 2020 Dela Inlagd Januari 28, 2020 13 timmar sedan, skrev kenneth073: AJ AJ AJ idag gjorde det ont att äga aktier Ja, torskade en Thailandsresa idag. Tur att man redan är i Thailand. Nåja, ligger kraftigt plus i januari så en rekyl var väntad. Men lika tråkigt varje gång ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Januari 28, 2020 Dela Inlagd Januari 28, 2020 44 minuter sedan, skrev rolba: Ja, torskade en Thailandsresa idag. Tur att man redan är i Thailand. Nåja, ligger kraftigt plus i januari så en rekyl var väntad. Men lika tråkigt varje gång ändå. Jodå det var väntat ,passade på att köpa lite Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Januari 31, 2020 Dela Inlagd Januari 31, 2020 Resurs Holding har backat runt 12 % sen Collectors problem blev offentliga. Innan dess runt 10 % upp. P/E på under 9 nu och DA på över 7 %. Har den tagit stryk enbart pga Collectors problem så är det nog köpläge? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 3, 2020 Dela Inlagd Februari 3, 2020 Hickar det bara i Kina eller går det som svallvågor över hela världen /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 3, 2020 Dela Inlagd Februari 3, 2020 10 minuter sedan, skrev Enis: Hickar det bara i Kina eller går det som svallvågor över hela världen /Enis Idag står det 5 - 4 till det gröna laget 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Februari 3, 2020 Dela Inlagd Februari 3, 2020 1 timme sedan, skrev Enis: Hickar det bara i Kina eller går det som svallvågor över hela världen /Enis Oljan tar ju stryk över hela världen i alla fall, rasat kraftigt pga Corona viruset. Man verkar tro att Kina kommer att stanna av för gott, alla fabriker stängs och folk vågar inte gå ut utanför dörren, all trafik stannar och folk slutar resa. Så den enda som är nöjd över Corona viruset är nog Greta i så fall 😛 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 3, 2020 Dela Inlagd Februari 3, 2020 (ändrad) Sålde av H&M idag. Nu kör vi på koppar...av något slag ja, där ser vi. fan vad jag är duktig och sälj på 53,00 i morgon tidigt Ändrades Februari 4, 2020 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 6, 2020 Dela Inlagd Februari 6, 2020 (ändrad) On 2020-01-10 at 15:23, skrev Esspe: Någon som är haj på TA här? Själv är jag bara amatör men köpte på mig mera Genovis när den bröt genom SMA14 men det var tydligen ett falskt utbrott då den sjönk tillbaka igen. Kan ha satt en spil 8/1? Idag ser det ut att bli ett nytt försök med SMA14? Gick inget vidare med den. Kom inte ur med mer än hälften innan rapporten. Skulle varit en kort position (förutom dom jag har i långa portföljen) men det sket sig. Får ligga kvar ett tag nu. Nya friska tag, kortade Tesla idag. Inget stort belopp men med hävstång kan det ju bli det ändå PS Berätta det inte för Greta. Ändrades Februari 6, 2020 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 6, 2020 Dela Inlagd Februari 6, 2020 1 timme sedan, skrev Esspe: Gick inget vidare med den. Kom inte ur med mer än hälften innan rapporten. Skulle varit en kort position (förutom dom jag har i långa portföljen) men det sket sig. Får ligga kvar ett tag nu. Nya friska tag, kortade Tesla idag. Inget stort belopp men med hävstång kan det ju bli det ändå PS Berätta det inte för Greta. Jag skulle nog inte ha kvar Tesla längre. Sätt allt på rött istället det är säkrare. Eller ja du vet vad 😉 Men lycka till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 6, 2020 Dela Inlagd Februari 6, 2020 2 minuter sedan, skrev Mr atm: Jag skulle nog inte ha kvar Tesla längre. Sätt allt på rött istället det är säkrare. Eller ja du vet vad 😉 Men lycka till. Korta innebär att jag tagit en negativ position så där är vi överens. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 6, 2020 Dela Inlagd Februari 6, 2020 6 minuter sedan, skrev Esspe: Korta innebär att jag tagit en negativ position så där är vi överens. Sorry läste bara " får ligga kvar ett tag" Det blir nog kanon med hävisen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Februari 6, 2020 Dela Inlagd Februari 6, 2020 Sålde Tesla i tisdags,nu letar jag en bensinbil. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 7, 2020 Dela Inlagd Februari 7, 2020 17 hours ago, Esspe said: Korta innebär att jag tagit en negativ position så där är vi överens. Överens med mig också. Får bara hoppas att du inte råkar ut för en short squeeze... bländverket Elon Musk har en förmåga att förtrolla marknaden. Själv undviker jag Tesla helt och hållet. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 7, 2020 Dela Inlagd Februari 7, 2020 3 timmar sedan, skrev Herr Chang: Överens med mig också. Får bara hoppas att du inte råkar ut för en short squeeze... bländverket Elon Musk har en förmåga att förtrolla marknaden. Själv undviker jag Tesla helt och hållet. Herr Chang har talat. Tror att mycket av uppgången beror just på en short squeeze. Handlar inte om så stora belopp men tyckte inte jag kunde missa läget helt. Med lite mindre nerver och inte pensionär hade jag gått in lite tuffare. Tycker det verkar som en jättebubbla. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 11, 2020 Dela Inlagd Februari 11, 2020 On 2020-02-03 at 19:47, skrev andrejsdenruskige: Sålde av H&M idag. Nu kör vi på koppar...av något slag ja, där ser vi. fan vad jag är duktig och sälj på 53,00 i morgon tidigt Kraftig volatilitet i denna. Sälja och köpa konstant. Sålde nyss på 53,25. Handlar nog om någon dag igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 12, 2020 Dela Inlagd Februari 12, 2020 Var höga förväntningar på EVO igår inför rapporten. Fick ihop till en business biljett. 💲💲 Nu på morgonen blev det en förstaklassbiljett. 💲💲💲💲 Om jag skulle få för mig att sälja. Men ser ingen anledning till det så man får väl fortsätta att flyga ekonomi med Qatar. Vad ska jag med två biljetter till för. 😉😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Februari 21, 2020 Dela Inlagd Februari 21, 2020 Hur gör ni i dessa coronatider? Säljer ni av det mesta och går in igen när coronadebaklet har klingat av? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 21, 2020 Dela Inlagd Februari 21, 2020 39 minuter sedan, skrev Jive: Hur gör ni i dessa coronatider? Säljer ni av det mesta och går in igen när coronadebaklet har klingat av? Jag sitter still i båten. Har en del spelaktier och de går som tåget nu. Kineser i karantän sitter väl och spelar hela dagarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 21, 2020 Dela Inlagd Februari 21, 2020 52 minutes ago, Jive said: Hur gör ni i dessa coronatider? Säljer ni av det mesta och går in igen när coronadebaklet har klingat av? Det påverkar inte mina aktieaffärer på minsta sätt. Ej heller resplaner till Melbourne, Singapore och Pattaya. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Februari 21, 2020 Dela Inlagd Februari 21, 2020 16 minuter sedan, skrev Herr Chang: Det påverkar inte mina aktieaffärer på minsta sätt. Ej heller resplaner till Melbourne, Singapore och Pattaya. Herr Chang har talat. Man blir ju lite fundersam när Volvo och Scania säger att deras produktion vill stanna om 2 veckor om inget händer i Kina. Jag önskar dig iaf en trevlig resa och välkommen till Pattaya. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu