Dolemon Inlagd Maj 16, 2019 Dela Inlagd Maj 16, 2019 6 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Om räntan går upp så kommer stor del av aktiemarknaden att dyka. Om räntan går upp, ja jag har svårt att tro att räntan har toppat i denna högkonjuktur,. Är väl tur att inte så mycket i Sverige är intresant för utlänska intressen. Kronan sjunker börsen går upp ja för oss med Skr. men utlänska ägare ser inge uppgång pga. svagare Skr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 16, 2019 Dela Inlagd Maj 16, 2019 Om räntan går upp, ja jag har svårt att tro att räntan har toppat i denna högkonjuktur,. Är väl tur att inte så mycket i Sverige är intresant för utlänska intressen. Kronan sjunker börsen går upp ja för oss med Skr. men utlänska ägare ser inge uppgång pga. svagare Skr.Nej, det är ju det samma som att en thailändare jublar för att guldet har sjunkit rejält. Är man svensk så har ju guldet gått upp i pris. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 16, 2019 Dela Inlagd Maj 16, 2019 Inte fan kommer aktiemarknaden dippa om räntan är ca 1% glom det. Då måste den upp till minst 3 %. Nu hade du fel igen som vanligt. Läs på om orsak och verkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 16, 2019 Dela Inlagd Maj 16, 2019 27 minuter sedan, skrev John Khonken: Inte fan kommer aktiemarknaden dippa om räntan är ca 1% glom det. Då måste den upp till minst 3 %. Nu hade du fel igen som vanligt. Läs på om orsak och verkan Kanske du verkar ju själv inte ha så många rätt. Vi övriga väntar på bankkrisen 2017 fortfarande Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 16, 2019 Dela Inlagd Maj 16, 2019 Ruskpricken Du verkar inte må bra stackare. Att man inte förstår orsak och verkan är Inga problem. Så njut du och grubbla inte över svåra saker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 16, 2019 Dela Inlagd Maj 16, 2019 12 timmar sedan, skrev Dolle: Om räntan går upp, ja jag har svårt att tro att räntan har toppat i denna högkonjuktur,. Är väl tur att inte så mycket i Sverige är intresant för utlänska intressen. Kronan sjunker börsen går upp ja för oss med Skr. men utlänska ägare ser inge uppgång pga. svagare Skr. Risken är nog att utländska bolag ser en rad uppköpskandidater på grund av den svaga svenska kronan. Det finns så mycket kapital i fonder, riskkapitalboalg och försäkringsbolagen som måste investeras någonstans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 16, 2019 Dela Inlagd Maj 16, 2019 Antove Du har så rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 27, 2019 Dela Inlagd Maj 27, 2019 Kan möjligen vara så att Tobii börjat sin klättring mot högre höjder efter lång väntan. Omsättningen har ökat på sistone och kursen gått i rätt riktning. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 27, 2019 Dela Inlagd Maj 27, 2019 Själv har jag idag omstrukturerat mina placeringar. Sålt och tagit hem lite vinster. För att sedan placera om pengarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juni 8, 2019 Dela Inlagd Juni 8, 2019 Nordnet har infört något dom kallar Aktielåneprogram https://www.nordnet.se/kampanjer/aktielaneprogram.html Idag har jag aktier i en IPK och fonder i en KF. Funderar på att flytta över allt till KF så jag kan ta del av Aktielån. Någon som har det och kan uppskatta vad det kan ge så jag vet om det är värt besväret? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 19, 2019 Dela Inlagd Juni 19, 2019 @benriach @edvardpop Detta måste ju bli en guldgruva. https://weareimint.com/imint-releases-the-vidhance-horizon-correction-an-add-on-feature-to-vidhance-stabilization/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juni 19, 2019 Dela Inlagd Juni 19, 2019 5 minuter sedan, skrev M33: @benriach @edvardpop Detta måste ju bli en guldgruva. https://weareimint.com/imint-releases-the-vidhance-horizon-correction-an-add-on-feature-to-vidhance-stabilization/ Haha, en sån måste ju införskaffas. Kan den sen redigera bilden direkt till oigenkännlighet så kommer det bli en braksucce... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LittleBell Inlagd Juni 29, 2019 Dela Inlagd Juni 29, 2019 Tjena För något år sedan skrev jag om 2 eventuella planer jag hade. Den ena handlade om att man ev kunde göra upp till 100% på SAS aktien, då hade jag förhoppningen att Norwegan skulle kursa, vilket de på något otroligt sett inte har gjort, och därför lämnade jag de planerna. Mitt andra tips var ett forskningsbolag vid namn Follicum, med vid det tillfället en tämligen hög risk fastän all tidigare forskning visade bra resultat och det kan kanske ge 1000 tals procent.. Deras forskning på hårtillväxt och Diabetes samt Diabeteskomplikationer har fortsatt framåt helt enligt deras planer och visat bra resultat hela vägen. De är nu framme vid den troliga sista emissionen, men utan att aktiepriset har gått uppåt. Hårprojektet skall göra en studie på den slutliga topikala formuleringen (färdiga produkten för användaren) och den kan därefter eventuellt säljas/licensieras ut hösten 2020- Diabetesprojektet skall genomföra kliniska tester med start efter årsskiftet och VD berättar att den produkten kan ev säljas/utlicensieras redan därefter, ev efter att efterföljande fas1 studie gjorts. Senaste informationen finns bla i en av Follicum betald analys här --> https://www.aktiespararna.se/analysguiden/nyheter/analys-follicum-emissioner-bereder-vag Här finns även VDs senaste presentation https://youtu.be/4a-fVKJOuMw Visst kvarstår en del risker, men de har helt klart minskat sedan jag skrev om bolaget senast. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Juni 29, 2019 Dela Inlagd Juni 29, 2019 Har lagt några kronor på minesto,tycker det ser intressant ut👍😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 När man väntar på flygplatsen kan man bli lite uttråkad och börja köpa aktier.Lite dumt när man sitter på planet utan internet sedan och inte kan hålla koll.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 On 2019-05-27 at 14:18, skrev John Khonken: Själv har jag idag omstrukturerat mina placeringar. Sålt och tagit hem lite vinster. För att sedan placera om pengarna. Och allt stämde som jag trodde. Och idag börjar marschen mot himlen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 Och allt stämde som jag trodde. Och idag börjar marschen mot himlen. Går tåget?Vad sitter du med?Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 För den riskvillige.. Immunicum. Mereca presenteras i september, 2:a+4:e AP-fonden, Gladiator och Robur äger bland andra. Tror den kan ralla fint närmaste månaden, har gått upp en del det senaste så jag ligger flott just nu. http://immunicum.se/investerare-se/aktie/aktieagare/ https://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/halsovard/immunicum-ab/nyheter Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 1 hour ago, hamnoi said: För den riskvillige.. Immunicum. Mereca presenteras i september, 2:a+4:e AP-fonden, Gladiator och Robur äger bland andra. Tror den kan ralla fint närmaste månaden, har gått upp en del det senaste så jag ligger flott just nu. http://immunicum.se/investerare-se/aktie/aktieagare/ https://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/halsovard/immunicum-ab/nyheter Bara det inte blir som i September förra året, jag avvaktar iaf tills man ser om uppgången planar ut och inte pumpats upp till 12:- för att sen dumpas.. Väldigt många Avanzianer som tradar vilket brukar sluta sådär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 30 minuter sedan, skrev Wwax: Bara det inte blir som i September förra året, jag avvaktar iaf tills man ser om uppgången planar ut och inte pumpats upp till 12:- för att sen dumpas.. Väldigt många Avanzianer som tradar vilket brukar sluta sådär. Nja uppgången sist berodde ju på avtalen med Merck och Pfizer, innan NE kom på 350mille och det blev ett rejält överhäng för garanterna. Valfritt som alltid, men garanterna bör vara ute med sitt snart. Trada hit o trada dit, visar de samma resultat som tidigare så lär det bli ett jävla rally. Men de som står utanför får ju ändå (kanske) gott av det iom AP-fonderna😉 Siktar själv på att syna Merecan med halva nuvarande innehav, trots att 9/10 studier tas emot negativt. Men kanske bättre du håller dig med fingret med sina 31k avanzaägare😊. Trevlig helg! Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Går tåget? Vad sitter du med? Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Tre bra och en chans. Inget mer. C-rad Formpipe Chromogenic Klaria Olika branscher. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 11 minuter sedan, skrev hamnoi: Nja uppgången sist berodde ju på avtalen med Merck och Pfizer, innan NE kom på 350mille och det blev ett rejält överhäng för garanterna. Valfritt som alltid, men garanterna bör vara ute med sitt snart. Trada hit o trada dit, visar de samma resultat som tidigare så lär det bli ett jävla rally. Men de som står utanför får ju ändå (kanske) gott av det iom AP-fonderna😉 Siktar själv på att syna Merecan med halva nuvarande innehav, trots att 9/10 studier tas emot negativt. Men kanske bättre du håller dig med fingret med sina 31k avanzaägare😊. Trevlig helg! Gå all-in på AkerBP. Jag är tillbaka från semestern. Får jag nytt jobb och lägger ner detta så lånar du pengar av grannen och kör mer än all-in Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lucifer711 Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 Placerar i företag med historisk ökande vinstutveckling och utdelningstillväxt. Starkt varumärke samt bra nyckeltal och växer stabilt årligen i en bransch som har framtiden för sig. DIGITALA BETALNINGSLÖSNINGAR. I takt med ökad global e-handel och en växande global medelklass ökar behovet av gränslösa betalningslösningar i takt med allt fler från tredje världen når medelklassen (Kina Indien Sydamerika) Jag kan bara nämna Mastercard Visa Paycom och ni är på trenden. Har alla tre och jag har för nåt år segjort stora pengar på dem. De har dock alltid varit högt värderade men alltid på nåt års sikt vuxit in i värderingen. Kolla prisutvecklingen på NYSE. Ett rakt streck upp i skyn utan nämnbara hack. Utvecklingen är i dollar som dessutom ökat från runt 6 kr till snart 10 kr. Bra skydd mot vår inkompetenta riksbank som urholkar värdet i vår valuta. https://www.di.se/bors/aktier/ma/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 Sintercast har nu rekylerat ungefär 12% sedan kurstoppen, var ner ännu mer ett tag efter alla vinsthemtagningar. DA ca 3,5%. Idag rapporterade Recipharm. Ännu en bra rapport och det är helt obegripligt att finansvalparna lyckats handla ner den som dom gjort. 7 av 7 analytiker har köp. Tobii börjar visa livstecken, delvis beroende på att beslutet om Englandsförvärvet skjutits fram i tiden. Fram tappat mycket efter att man varnat för att omsättningstillväxten inte alls kommer upp i förväntningarna i år. Orsaken ska vara att man ökat kvalitetskravet. Intressant joker i leken om man tror på Vietnams framtid. Intrum kom med en bra rapport och det ser bättre o bättre ut. Hårt blankad så det kan kanske bli en short squezze av det hela. HiQ puttrar på. Händer inte så mycket men DA på 6,3% är ju inte fel Swedol har stagnerat lite men det är ju inte så konstigt efter alla köp. Ner lite till så dubblar jag upp den. Pricer kom med en bra rapport, rekylerat något, ser ganska stabilt ut och det är inte mycket digitala prislappar man ser ute i handeln så där borde finnas mycket kvar. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Augusti 2, 2019 Dela Inlagd Augusti 2, 2019 (ändrad) On 2019-07-12 at 14:40, skrev hamnoi: För den riskvillige.. Immunicum. Mereca presenteras i september, 2:a+4:e AP-fonden, Gladiator och Robur äger bland andra. Tror den kan ralla fint närmaste månaden, har gått upp en del det senaste så jag ligger flott just nu. http://immunicum.se/investerare-se/aktie/aktieagare/ https://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/halsovard/immunicum-ab/nyheter Kör en clirre Stod väl runt 11kr då, stängde idag på 16,14 efter 3,73% upp på en dyngsur börs! Stora nettoköp från utländska banker det senaste, tror det finns mer o hämta innan Mereca presenteras, men såklart är det inga garantier. Hänger i och får se när/om jag lättar på ett gäng. Ändrades Augusti 6, 2019 av hamnoi Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu