p125 Inlagd Lördag kl 10:37 Dela Inlagd Lördag kl 10:37 Jag surnade på hur bökigt det blivit så jag fixade ett bankkonto. 5000 THB one stop visa service soi 6. Värt det? Up to you. Frågan är om hur beroende man är av telefonnumret (thai numret) Man ringer ju inte med det utan även samtal går på data. Jag såg att det går att byta nummer i appen (BKK bank) Så lägga in nytt nummer vid nästa ankomst borde funka. AIS behöver väl toppas upp varje månad för att inte slockna. De verkar inte ha nån kod likt dtac Jag är rädd att nästa vinters resa går till GranCan. Inte dumt det heller but different. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Lördag kl 11:15 Dela Inlagd Lördag kl 11:15 37 minuter sedan, skrev p125: Jag surnade på hur bökigt det blivit så jag fixade ett bankkonto. 5000 THB one stop visa service soi 6. Värt det? Up to you. Frågan är om hur beroende man är av telefonnumret (thai numret) Man ringer ju inte med det utan även samtal går på data. Jag såg att det går att byta nummer i appen (BKK bank) Så lägga in nytt nummer vid nästa ankomst borde funka. AIS behöver väl toppas upp varje månad för att inte slockna. De verkar inte ha nån kod likt dtac Jag är rädd att nästa vinters resa går till GranCan. Inte dumt det heller but different. Läste idag att folk börja överge Kanarieholmarna då de inte känner sig välkomna där längre 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Lördag kl 12:19 Dela Inlagd Lördag kl 12:19 1 timme sedan, skrev p125: Jag surnade på hur bökigt det blivit så jag fixade ett bankkonto. 5000 THB one stop visa service soi 6. Värt det? Up to you. Frågan är om hur beroende man är av telefonnumret (thai numret) Man ringer ju inte med det utan även samtal går på data. Jag såg att det går att byta nummer i appen (BKK bank) Så lägga in nytt nummer vid nästa ankomst borde funka. AIS behöver väl toppas upp varje månad för att inte slockna. De verkar inte ha nån kod likt dtac Jag är rädd att nästa vinters resa går till GranCan. Inte dumt det heller but different. Du kan köpa giltighetstid åtminstone upp till ett år genom att toppa upp 10 baht många gångerna med AIS. Du får en månad för varje gång. Mitt är giltigt till 12 januari nu så jag inte behöver bry mig till nästa resa. Jag har hållit mitt nummer i liv i 15-20 år. Vad är det för kod dtac har? Kod för vad? 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Lördag kl 13:03 Trådstartare Dela Inlagd Lördag kl 13:03 (ändrad) 45 minuter sedan, skrev Mankan: Vad är det för kod dtac har? Kod för vad? Ussd koder för att köpa giltighetstid mot innestående kredit Såg att AIS har kod för 30 dagar men la det inte på minnet. Toppar nog från banken men det minsta är väl 10 b genom AIS appen och 20 b genom banken. Det löser sig nog. Ändrades Lördag kl 13:07 av p125 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Lördag kl 13:29 Dela Inlagd Lördag kl 13:29 2 timmar sedan, skrev p125: Jag surnade på hur bökigt det blivit så jag fixade ett bankkonto. 5000 THB one stop visa service soi 6. Värt det? Up to you. Frågan är om hur beroende man är av telefonnumret (thai numret) Man ringer ju inte med det utan även samtal går på data. Jag såg att det går att byta nummer i appen (BKK bank) Så lägga in nytt nummer vid nästa ankomst borde funka. AIS behöver väl toppas upp varje månad för att inte slockna. De verkar inte ha nån kod likt dtac Jag är rädd att nästa vinters resa går till GranCan. Inte dumt det heller but different. Sjukt enkelt med eget konto på thaibank, bra val. Med Wise (eller motsvarande) går det skicka från Sverige på 1 minut, sen bara ta ut med lokalt ATM (eller app). 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Lördag kl 13:30 Dela Inlagd Lördag kl 13:30 8 minuter sedan, skrev p125: Ussd koder för att köpa giltighetstid mot innestående kredit Såg att AIS har kod för 30 dagar men la det inte på minnet. Toppar nog från banken men det minsta är väl 10 b genom AIS appen och 20 b genom banken. Det löser sig nog. Ja använde AIS appen nu senast 10 b och valde Bangkokbank som betalningsmetod så får jag bekräfta med Bankokbank appen. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Lördag kl 14:35 Trådstartare Dela Inlagd Lördag kl 14:35 (ändrad) Blir det 30 dgr varje gång så det går att göra 12 på raken för ett år? Ändrades Lördag kl 14:36 av p125 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Lördag kl 14:36 Dela Inlagd Lördag kl 14:36 2 timmar sedan, skrev Mankan: Du kan köpa giltighetstid åtminstone upp till ett år genom att toppa upp 10 baht många gångerna med AIS. Du får en månad för varje gång. Mitt är giltigt till 12 januari nu så jag inte behöver bry mig till nästa resa. Jag har hållit mitt nummer i liv i 15-20 år. Vad är det för kod dtac har? Kod för vad? Precis, jag har hållit liv i mitt AIS abonnemang i många år genom att dutta in en liten summa när det behövs. Har även simkortet öppet när jag är i sverige, ifall någon söker mig på thainumret. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Lördag kl 17:46 Dela Inlagd Lördag kl 17:46 4 timmar sedan, skrev p125: Ussd koder för att köpa giltighetstid mot innestående kredit Såg att AIS har kod för 30 dagar men la det inte på minnet. Toppar nog från banken men det minsta är väl 10 b genom AIS appen och 20 b genom banken. Det löser sig nog. *500*9# 30b för 30 dagar. Men dom andra alternativen är billigare som du skriver, AIS appen 10b/30 dagar, bank appen 20b/30 dagar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Lördag kl 17:48 Dela Inlagd Lördag kl 17:48 3 timmar sedan, skrev p125: Blir det 30 dgr varje gång så det går att göra 12 på raken för ett år? Japp. Upp till max 1 år tror jag. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Lördag kl 17:52 Dela Inlagd Lördag kl 17:52 7 timmar sedan, skrev p125: AIS behöver väl toppas upp varje månad för att inte slockna. De verkar inte ha nån kod likt dtac DTAC e smidigare och billigare att hålla vid liv. Finns kod för typ 6 månader som är billigare än AIS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Lördag kl 18:25 Dela Inlagd Lördag kl 18:25 29 minuter sedan, skrev THAISWEDE: DTAC e smidigare och billigare att hålla vid liv. Finns kod för typ 6 månader som är billigare än AIS. Ja de verkar enklare men pengarna jag sätter in på mitt AIS för att förlänga tiden använder jag ju sedan till att ringa eller köpa internetpaket med. Så egentligen kostar det inget att hålla kortet i liv. 5 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Söndag kl 02:26 Trådstartare Dela Inlagd Söndag kl 02:26 8 timmar sedan, skrev THAISWEDE: *500*9# 30b för 30 dagar. Men dom andra alternativen är billigare som du skriver, AIS appen 10b/30 dagar, bank appen 20b/30 dagar. Det använder väl den inbetalda krediten. Så 10+30 b för 60 dagar. Om saldot börjar gå högt. Ringer med telefon är det ingen som gör längre... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Söndag kl 02:29 Dela Inlagd Söndag kl 02:29 Har Ais och använder bbk bank. Jäkligt smidigt när man tankar bilen eller handlar på dom stora varuhusen. Dessutom har jag autogiro på el/vatten. Brukar dutta in 50 bath på Ais ifrån Sverige och då har man pengar på simkortet när man kommer ner till Thailand. TROR att det går att göra autogiro på Ais.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Söndag kl 03:42 Dela Inlagd Söndag kl 03:42 Läste nyss att Kasikorn inom kort kommer att kräva att mobilnummer och bankkonto är registrerade på samma namn. Kan orsaka lite problem... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fager Inlagd Söndag kl 05:41 Dela Inlagd Söndag kl 05:41 https://www.bangkokpost.com/business/general/2951946/race-to-register-sim-cards-before-bank-suspensions Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Söndag kl 05:42 Dela Inlagd Söndag kl 05:42 1 timme sedan, skrev Surin P3: Läste nyss att Kasikorn inom kort kommer att kräva att mobilnummer och bankkonto är registrerade på samma namn. Kan orsaka lite problem... Det är väl ganska normalt man har numret registrerat på sitt namn? Något mer att tänka på är att man uppdaterar passnumret på sina banker då man får nytt pass, så jäkla drygt med våra korta giltighetstider på pass, samt att man alltid får nytt nummer vid förnyelse. 6 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Nicholas Inlagd Söndag kl 06:49 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Söndag kl 06:49 1 timme sedan, skrev Soengsang: Det är väl ganska normalt man har numret registrerat på sitt namn? Något mer att tänka på är att man uppdaterar passnumret på sina banker då man får nytt pass, så jäkla drygt med våra korta giltighetstider på pass, samt att man alltid får nytt nummer vid förnyelse. Korta giltighetstider pga invandrande muslimer som sålde sina pass hela tiden. Vad jag vet pågår det ännu. Svenne tar smällen så lydigt. 11 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Söndag kl 07:42 Dela Inlagd Söndag kl 07:42 42 minuter sedan, skrev Nicholas: Korta giltighetstider pga invandrande muslimer som sålde sina pass hela tiden. Vad jag vet pågår det ännu. Svenne tar smällen så lydigt. Tror inte Svenne har koll på detta! De som borde ha åtgärdat detta är ju de som bestämmer och styr landet. Men då begränsar de som röstar på dom. Få se vad de som händer nu med den här regeringen. Fast vi kan nog inte förvänta oss några underverk. De som redan har svenskt medborgarskap har ju det på livstid. Ett sätt att minska på försäljningen av pass borde vara att hålla koll på och göra det svårare att få nya pass hela tiden. Nu må jag erkänna att jag själv har slarvat bort ett pass under de senaste 40 åren. Återfann det veckan efter att jag fått ett nytt. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Söndag kl 07:55 Dela Inlagd Söndag kl 07:55 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Det är väl ganska normalt man har numret registrerat på sitt namn? Visst är det normalt att så är fallet... Förmodligen. Jag bara funderar på värsta tänkbara scenarion... 😄 Har inget annat för mig. Problem kan kanske ju uppstå om man har ett förbetalt SIM kort som går ut. Eller tomten bakom disken har krånglat när man köpt sitt 1-2-Call och man använt frugan till att köpa SIM kortet? Eller man stoppar i ett svenskt SIM kort i mobilen? Vad kommer de ha för koll när man använder appen? Aktivt eller passivt? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Söndag kl 10:18 Dela Inlagd Söndag kl 10:18 2 timmar sedan, skrev Wangthong: göra det svårare att få nya pass hela tiden Är fan krångligt redan nu, iaf om man inte är skriven i Sverige, just därför så drygt med dessa 5(4) år. Bara att hoppas att pappersböcker snart är historia och man kan få pass digitalt, så man kan ha det i telefonen. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Söndag kl 10:37 Dela Inlagd Söndag kl 10:37 18 minuter sedan, skrev Soengsang: Är fan krångligt redan nu, iaf om man inte är skriven i Sverige, just därför så drygt med dessa 5(4) år. Bara att hoppas att pappersböcker snart är historia och man kan få pass digitalt, så man kan ha det i telefonen. Fingerprint. Överallt. Problemet löst. Väldans mycket kriminella element som kommer avslöjas då. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Söndag kl 10:41 Dela Inlagd Söndag kl 10:41 2 minuter sedan, skrev Nicholas: Fingerprint. Överallt. Problemet löst. Väldans mycket kriminella element som kommer avslöjas då. Nääääe, för då börjar de kriminella att hugga fingrarna av folk 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Söndag kl 11:21 Dela Inlagd Söndag kl 11:21 41 minuter sedan, skrev Nicholas: Fingerprint. Överallt. Problemet löst. Väldans mycket kriminella element som kommer avslöjas då. 37 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Nääääe, för då börjar de kriminella att hugga fingrarna av folk 😉 Det har funnits fingeravtryck i våra pass i ganska många år nu men jag har bara fått mina fingeravtryck kollade i Thailand hittills, det kanske blir annorlunda när jag ska hälsa på en kompis i Kalifornien. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Söndag kl 11:31 Dela Inlagd Söndag kl 11:31 1 timme sedan, skrev Soengsang: Är fan krångligt redan nu, iaf om man inte är skriven i Sverige, just därför så drygt med dessa 5(4) år. Bara att hoppas att pappersböcker snart är historia och man kan få pass digitalt, så man kan ha det i telefonen. Jag uttryckte mig nog väldigt oklart. De som slarvar bort passen flera gånger ska behöva en verklig anledning till att få ett nytt. Det är en åtgärd. Det ska inte vara så enkelt att bli svensk medborgare. Det ska inte vara så enkelt att byta namn. Nu verkar det som en anledning som kvalificerar dig för namnbyte är att du sitter eller har suttit inne. Fast naturligtvis är det 10 år som ska vara livslängden på ett pass. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu