Leif Holmlund Inlagd Januari 26 Dela Inlagd Januari 26 Hej, jag är ny här och vet inte så mycket om denna sodan. Bor i Uttaradit 2 år. Bodde dessförinnan i Cha-am 5år. Har saknat bra Italienska och Spanska viner. Men min Thai fru har kontakter på Importörsidan, så hon har nu startat en vinbutik på gården här i Uttaradit. Firman är registrerad och har alla tillstånd. Rullar på i lagom takt. Än så länge bara i 7 mils område. kul att få uppleva detta som Svensk. Inre som systemet men mycket viner från Italien, Spanien, Frankrike, Chile, Argentina och Australien. Men 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 28 Dela Inlagd Januari 28 On 2025-01-26 at 10:36, skrev Leif Holmlund: Hej, jag är ny här och vet inte så mycket om denna sodan. Bor i Uttaradit 2 år. Bodde dessförinnan i Cha-am 5år. Har saknat bra Italienska och Spanska viner. Men min Thai fru har kontakter på Importörsidan, så hon har nu startat en vinbutik på gården här i Uttaradit. Firman är registrerad och har alla tillstånd. Rullar på i lagom takt. Än så länge bara i 7 mils område. kul att få uppleva detta som Svensk. Inre som systemet men mycket viner från Italien, Spanien, Frankrike, Chile, Argentina och Australien. Men Hej Leif Förmodligen hade du otur när du postade dessa inlägg. Sidan uppdaterades i helgen och jag åtminstone hade inte någon större koll. Bor på vintern utanför Pitsanuloke. Vi åker nästan aldrig förbi dina trakter så kanske chansen är större att ni åker åt vårt håll. Vi brukar ta med lite vin när vi åker hit. Frugan dricker gärna ett glas emellanåt. Själv är jag inte någon vinfantast. Har haft otur när vi köpt vin här i Thailand har inte fått tag på något som är drickbart. Nu kanske chansen finns. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Januari 28 Dela Inlagd Januari 28 Fanns det inte en medlem för något år sedan åkte runt med sin fru/sambo på mässor i Thailand med eget vin? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 28 Dela Inlagd Januari 28 (ändrad) 38 minuter sedan, skrev 65Selander: Fanns det inte en medlem för något år sedan åkte runt med sin fru/sambo på mässor i Thailand med eget vin? Han är avliden om jag minns rätt @Chan2014 hette han väl här. Frugan strävar på vad jag kan se https://www.facebook.com/profile.php?id=100054542195542 Enis Ändrades Januari 28 av Enis 5 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 28 Dela Inlagd Januari 28 3 timmar sedan, skrev Enis: Han är avliden om jag minns rätt @Chan2014 hette han väl här. Frugan strävar på vad jag kan se https://www.facebook.com/profile.php?id=100054542195542 Enis Thailändska fruktviner kan man nästan klassa som en helt annan dryck än de jag tänker på när jag hör import från Italien, Spanien, Frankrike, Chile, Argentina och Australien. 4 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 29 Dela Inlagd Januari 29 10 timmar sedan, skrev Mankan: Thailändska fruktviner kan man nästan klassa som en helt annan dryck än de jag tänker på när jag hör import från Italien, Spanien, Frankrike, Chile, Argentina och Australien. Även om jag själv inte är någon vinkännare har jag smakat en del viner från olika länder. De thailändska "viner" frugan köpt har varit från vedervärdiga till med svårighet klassbara som viner. Borde heta något annat än vin som du antyder. Fast då säljer de troligtvis sämre. Att klassa thailändska viner tillsammans med de inarbetade klassiska vin länderna är som att klassa "thailändsk whiskey" i samma klass som de klassiska whiskey producenterna. 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu