Jump to content

IGNORERAD

Batteri boster

soi covboy

Recommended Posts

soi covboy

Är det okej att ta med sig en sådan här på flyget??? Om det är okej var i sådana fall resväskan eller handbagage??? IMG_20250112_092723.jpg.7c0a31cc5da3ed919131ed57695d2302.jpg

Dela på andra sajter

Har du testat att googla eller tycker du att andra ska göra det åt dig? Typ som att ha en "god man"...

• Ge karma 3
  • Bullseye 2
  • Haha 2

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

soi covboy
32 minuter sedan, skrev Benriach:

Har du testat att googla eller tycker du att andra ska göra det åt dig? Typ som att ha en "god man"...

Tackar för svaret 🙏🙏🙏😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

• Haha 1
  • Cheers 1
Dela på andra sajter

UglyFarang
6 timmar sedan, skrev soi covboy:

Tackar för svaret 🙏🙏🙏😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

Jag kan inte garantera men 99 800mAh har jag för mej är långt över tillåtet men om du får ta med den så är det i handbagaget, du får inte checka in batterier.

• Ge karma 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

27000 mAh stämmer för 3.7V, men inte för 12V.

100Wh är tillåtet utan tillstånd.

Över det krävs tillstånd.

100Wh 12V är ca 8300mAh och alltså väldigt mycket lägre än TS batteri har.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

God man lär behövas eftersom ett inköp har skett. 

Jag skulle ta det där Kina skräpet direkt till återvinningen i Sverige, slapp jag tänka på regler. 

Vem har sagt att den innehåller 99800mah.

Det är ju helt uteslutet. 

Kapacitet kan ju avse precis vad som helst, kanske avser det batteri man tänkt ladda. 

15V 1A är ju inte direkt imponerande. 

Ändrades av Nicholas
  • Ge karma 5
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jag skulle ta det där Kina skräpet direkt till återvinningen i Sverige, slapp jag tänka på regler. 

Kapacitet kan ju avse precis vad som helst, kanske avser det batteri man tänkt ladda. 

Hehe... Jag tittade inte så noga på bilden och tänkte inte alls på själva prylen.

Jag har flera såna där starthjälpare och min favorit är i samma storlek och är på 11.000 mAh och väger ca 7-800 gram. Gissar att den överst på bild inte väger 6-7 kg. 😆 

Och enligt beräkningar blir 132 Wh och kräver därmed tillstånd för att få flyga. 

Problematiken för TS blir väl att det faktiskt står 99800 mAh på produkten och blir jobbig att få med på flyg oavsett falsk information.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

UglyFarang
44 minuter sedan, skrev Nicholas:

Tyvärr så är det mesta man köper idag Kina-mög, läser man på det dyra Smeg så står det på deras småel: Made in PRC design in Italy, det är tyvärr likadant med många av de dyra märkena idag.

• Ge karma 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...