Nineteen68 Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 Vad var det som hände efter att det vart en TV-show. I alla år har ju Thaidamerna åkt med sina friggolitlådor med thaikäk ingen har brytt sig i tullen!? Har ju själv sett förändringen på antalet i tullen. Sista resan hade jag 80 kartor kamagra, klarade mig med en hårsmån enligt frugan som gick snett bakom. Denna sväng tänkte jag köpa 2st Öhlins stötdämpare till hojjen i Bkk runt 8000 - 10000-: sek. Undrar vad snorkarna tycker om det?😅 1 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 I drygt trettio år har vi inte haft någon koll när vi gått igenom. Vi har inte haft något som varit otillåtet annat än vissa saker i frugans mat. I fjoll blev jag stoppad med vagnen full av väskor. De frågade var jag varit och jag sa att jag och frugan bodde i Thailand 6 månader sen vi blivit pensionärer. De viftade i väg mig. 2st stötdämpare kan jag inte tänka mig är något problem. De är för eget bruk. Har aldrig sett någon koll av tull på väg till Thailand. De gånger vi blivit kollade har det varit i Thailand. Däremot var det nog tur du kom igenom med 80 kartor kamagra. Läkemedel ska du ha recept på. 80-kartor är antagligen inte att betrakta som normal förbrukning för kortare stund. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Januari 10 Trådstartare Dela Inlagd Januari 10 42 minuter sedan, skrev Wangthong: I drygt trettio år har vi inte haft någon koll när vi gått igenom. Vi har inte haft något som varit otillåtet annat än vissa saker i frugans mat. I fjoll blev jag stoppad med vagnen full av väskor. De frågade var jag varit och jag sa att jag och frugan bodde i Thailand 6 månader sen vi blivit pensionärer. De viftade i väg mig. 2st stötdämpare kan jag inte tänka mig är något problem. De är för eget bruk. Har aldrig sett någon koll av tull på väg till Thailand. De gånger vi blivit kollade har det varit i Thailand. Däremot var det nog tur du kom igenom med 80 kartor kamagra. Läkemedel ska du ha recept på. 80-kartor är antagligen inte att betrakta som normal förbrukning för kortare stund. Misstänker att det kan bli dom obl moms och skatterna + en straff avgift. Frågan är vad den ligger på? Öhlinarna är betydligt billigare i Thailand än Upplands Väsby 🙂 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 9 minuter sedan, skrev Nineteen68: Misstänker att det kan bli dom obl moms och skatterna + en straff avgift. Frågan är vad den ligger på? Öhlinarna är betydligt billigare i Thailand än Upplands Väsby 🙂 2st bör inte vara något problem. Värre om väskan är fylld till bredden med dämpare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Januari 10 Trådstartare Dela Inlagd Januari 10 11 minuter sedan, skrev rolba: 2st bör inte vara något problem. Värre om väskan är fylld till bredden med dämpare. Nja! Handlar om värdet max är 5000:- utanför EU... Jag funderar på vad man får dega om man torskar.? BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 1 minut sedan, skrev Nineteen68: Nja! Handlar om värdet max är 5000:- utanför EU... Jag funderar på vad man får dega om man torskar.? Be den du handlar av om ett kvitto på under 5000Sek. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Januari 10 Trådstartare Dela Inlagd Januari 10 1 minut sedan, skrev Tommy: Be den du handlar av om ett kvitto på under 5000Sek. MVH Går dom på det i tullen? Dom verkar inte helt tappade... BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev Nineteen68: Går dom på det i tullen? Dom verkar inte helt tappade... 1. Vilken tullare har koll på stötdämparpriser i Thailand? 2. Det går inte att äta eller berusa sig på dämpare, de är helt lagliga, så vilken tullare tror du bryr sej? EDIT: Be om kvittot i THB, så ser det dyrt ut... MVH Ändrades Januari 10 av Tommy 1 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 7 minuter sedan, skrev Tommy: 1. Vilken tullare har koll på stötdämparpriser i Thailand? 2. Det går inte att äta eller berusa sig på dämpare, de är helt lagliga, så vilken tullare tror du bryr sej? EDIT: Be om kvittot i THB, så ser det dyrt ut... MVH Skulle jag va tullare så skulle jag bara googla stötdämpare Thailand och voila!😁 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 Om du går på rött “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 12 minuter sedan, skrev audirs2: Skulle jag va tullare så skulle jag bara googla stötdämpare Thailand och voila!😁 "Fick dom på Rea/Black Friday"... Men mest punkt 2 i mitt inlägg🧐 MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Januari 10 Trådstartare Dela Inlagd Januari 10 45 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Om du går på rött Exact det ju det jag inte vill betala 😅 Frågan är ju om den små sexiga Olivia i tullen 😅vill ge en reko snubben som mig en liten eftergift...🙂 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 12 minuter sedan, skrev Nineteen68: Exact det ju det jag inte vill betala 😅 Frågan är ju om den små sexiga Olivia i tullen 😅vill ge en reko snubben som mig en liten eftergift...🙂 Vad kostar motsvarande dämpare i Sverige? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Januari 10 Trådstartare Dela Inlagd Januari 10 1 minut sedan, skrev UglyFarang: Vad kostar motsvarande dämpare i Sverige? Ca 4000- 5000::- BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Januari 10 Trådstartare Dela Inlagd Januari 10 3 minuter sedan, skrev Nineteen68: Ca 4000- 5000::- Det är ev besparingen BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 17 minuter sedan, skrev Nineteen68: Ca 4000- 5000::- Då är det knappt lönt mödan. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskarudon Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 såg tv programmet på nian. Det var en thaibrud som vart påkommen med thaikäk i väskan. vart 5k i böter! Nog värre än stötdämpare som nog inget av dessa tullare vet ngt om. Men nog vart det spännnande då jag vart tullad 2010 med elpistol i väskan men dem sa inget😆 bdw numera vartenda gång skall kärringen proppa väskan full med thaikäk. Men denna resa var jag smart och tog endast handbagage fy fn va skönt! 2 Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Januari 10 Trådstartare Dela Inlagd Januari 10 Tackar! Åker om en vecka, återkommer i ärendet...So long folks... 2 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 (ändrad) Lita nu inte helt på mig... Jag har ALDRIG blivit kontrollerad av en tull, någonstans i världen, inte ens i USA. Nu har jag väl endast passerat ca 500 tullar i mitt liv (Flyg, Båt och bilresor), antar att jag för det mesta ser "oskyldig" Ut... Minns ett par resor, inte tullen men i säkerhetskontrollen. 1, en resa med flyg från London till Göteborg, jag hade 28 Kg i handbagaget (stora delar av ett dubbelt rostfritt avgassystem till en TR6;a), resten incheckat tillsammans med ett annat svenskt par som bodde på samma hotell som mej och bara köpt lite LP-skivor. Jag hade ett komplett, dubbelt rostfritt avgassystem till bilen, och lite annat med på det flyget! 2, 2 flyg inom USA efter "911" där säkerhet folket missat att jag hade en kniv i handbagaget, blev av med den kniven i New York, 3dje flyget på vägen hem till BKK... 3, Min första resa till Thailand år 2000... Säkerhets kollen sa "Vi ser en kniv i ditt handbagage"... "OK, jag har en fällkniv" och tog fram den... "Nej vi såg en annan kniv!" ??? "Menar ni mitt multiverktyg, en Gerber?" "Nej en annan kniv!" ??? "OK den här då?" en liten pennvässare med 3cm långt blad... "NEJ!!! En annan kniv, ser ut som en skalpell!" Min reskamrat, gav mej ett "Förstahjälpen-kit" vid avgången, och i det låg det en liten skalpell... "OK inga problem" sa säkerhetskontrollanterna... Av nån anledning så ser jag tydligen rätt ofarlig ut? ( och de där historierna är ca 20 år gamla (jag har fler)). Så, på min första resa till Thailand hade jag 4 "knivar" i handbagaget, och det var OK... MVH Ändrades Januari 10 av Tommy 5 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Januari 11 Dela Inlagd Januari 11 11 timmar sedan, skrev Nineteen68: Vad var det som hände efter att det vart en TV-show. I alla år har ju Thaidamerna åkt med sina friggolitlådor med thaikäk ingen har brytt sig i tullen!? Har ju själv sett förändringen på antalet i tullen. Sista resan hade jag 80 kartor kamagra, klarade mig med en hårsmån enligt frugan som gick snett bakom. Denna sväng tänkte jag köpa 2st Öhlins stötdämpare till hojjen i Bkk runt 8000 - 10000-: sek. Undrar vad snorkarna tycker om det?😅 Det finns en annan aspekt på denna fråga. Öhlinsdämparna är gastrycksdämpare, förmodar jag. Och detta är inte tillåtet att ha med i bagaget på passagerarflyg. Klassas som tryckbehållare. Fick en försändelse av 2 Hagondämpare i retur för ett par år sedan. Nu är det ju inte detta din fråga handlar om, utan kostnad för införsel till sverige. I mitt fall så skickade jag frågan till Thai Airways, förklarade mitt ärende. Fick svar att det ska inte vara något problem ta med mina dämpare som incheckat bagage. Så nästa resa tog jag med dem, inklusive det mailsvar som jag fått. Så dom sitter på min Triumph här i Thailand. I mitt fall var det Postnord som stoppade försändelsen. Jag skulle kunna skriva mycket mer om detta ärende. En del är t.ex. att man får skilja på reguljär/passagerarflyg resp. fraktflyg. mvh biker 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 11 Dela Inlagd Januari 11 Blev kontrollerad för 4-5v sen, första gången på nära 100 resor från Bkk, men var inga problem, de röntgade väskorna och frågade vilken medicin jag hade, sen tack och hej. Blev även stoppade i Tallinn för ett par år sen då jag kom från Bkk, samma visa där. 3 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Januari 11 Dela Inlagd Januari 11 Ja vart stoppad jämt förr 80-90 talet antaligen för jag ser/såg ut som nån pundare/ alkis och pass utställt i Bangkok. En elev på båt beskrev mig för sina skeppps kamrater. Fan cheifen ser ut som en ny duschad alkis som nyss fått sossbidrag , då han kommer ned till baren i nån skjorta från 70 talet och är vatten kammad. Ganska ofta var tullarna intresserad av titta mellan mina tår och nån gång var dom och titta på brunögat med. Ja fan det är ju inga problem hur många gånger har man inte moonat ut gennom fönstret på nån raggarbil i stor fyllan. Dock vart alldrig finger pullad. Nu mera är det ett tag sedan. För övrigt så visade Båsen mig som ung slev (motorelev) I Tilia och vi låg i Uddevalla nån gång på 80 talet, hur tullare skulle "tas" Vi stod på kaj och tog imot proviant. Så kom svarta gänget, var väl där för att försegla och få sig lite grattis cigg och brännvin, kan man tänka sig. Båsen som gick under namnet Klunken och var från Trollhättan. Noterade att svarta gänget inte låst bilen Var på han hallade ut kuken och pissade ned förarsätet. Är du inte pissnödig med ? Nej fick man ur sig lite förskräckt. Nå väl så skall dom tas. Tja man fick sig en lektion i myndighets förakt om inte annat. 6 1 19 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd Januari 11 Dela Inlagd Januari 11 2 timmar sedan, skrev navion hispania: Ja vart stoppad jämt förr 80-90 talet antaligen för jag ser/såg ut som nån pundare/ alkis och pass utställt i Bangkok. En elev på båt beskrev mig för sina skeppps kamrater. Fan cheifen ser ut som en ny duschad alkis som nyss fått sossbidrag , då han kommer ned till baren i nån skjorta från 70 talet och är vatten kammad. Ganska ofta var tullarna intresserad av titta mellan mina tår och nån gång var dom och titta på brunögat med. Ja fan det är ju inga problem hur många gånger har man inte moonat ut gennom fönstret på nån raggarbil i stor fyllan. Dock vart alldrig finger pullad. Nu mera är det ett tag sedan. För övrigt så visade Båsen mig som ung slev (motorelev) I Tilia och vi låg i Uddevalla nån gång på 80 talet, hur tullare skulle "tas" Vi stod på kaj och tog imot proviant. Så kom svarta gänget, var väl där för att försegla och få sig lite grattis cigg och brännvin, kan man tänka sig. Båsen som gick under namnet Klunken och var från Trollhättan. Noterade att svarta gänget inte låst bilen Var på han hallade ut kuken och pissade ned förarsätet. Är du inte pissnödig med ? Nej fick man ur sig lite förskräckt. Nå väl så skall dom tas. Tja man fick sig en lektion i myndighets förakt om inte annat. Hade Tilia efternamn på G ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Januari 11 Dela Inlagd Januari 11 4 minuter sedan, skrev Lars12: Hade Tilia efternamn på G ? Gick även under namnet Homofila Gorthorn ett tag. Jag var där både under Gorthorn tiden till den såldes under Forest shippings ägo i Panama city. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd 15 timmar sedan Trådstartare Dela Inlagd 15 timmar sedan (ändrad) On 2025-01-11 at 10:08, skrev biker: Det finns en annan aspekt på denna fråga. Öhlinsdämparna är gastrycksdämpare, förmodar jag. Och detta är inte tillåtet att ha med i bagaget på passagerarflyg. Klassas som tryckbehållare. Fick en försändelse av 2 Hagondämpare i retur för ett par år sedan. Nu är det ju inte detta din fråga handlar om, utan kostnad för införsel till sverige. I mitt fall så skickade jag frågan till Thai Airways, förklarade mitt ärende. Fick svar att det ska inte vara något problem ta med mina dämpare som incheckat bagage. Så nästa resa tog jag med dem, inklusive det mailsvar som jag fått. Så dom sitter på min Triumph här i Thailand. I mitt fall var det Postnord som stoppade försändelsen. Jag skulle kunna skriva mycket mer om detta ärende. En del är t.ex. att man får skilja på reguljär/passagerarflyg resp. fraktflyg. mvh biker Kom faktiskt att tänka på det också. Men det är ju bara trycksatt luft. Jag är i Bkk nu - vet ungefär vart jag ska köpa,🙂 Ändrades 15 timmar sedan av Nineteen68 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu