Mankan Inlagd Torsdag kl 03:36 Dela Inlagd Torsdag kl 03:36 TG961 är försenad idag. Ny avgångstid 18:50 enligt mejl. Som det ser ut nu kommer vi att landa i Chiang Mai 14:45 istället för 08:45. det vill säga 5 timmars försening. Är det någon här som tidigare vid försening fått kompensation motsvarande 600 dollar? Måste man vara på Arlanda vid incheckningsdisken efter ordinarie tid för att få ersättning. Vi kan ju annars åka senare men vill inte gå minste om 2 x 600 dollar. Your Passenger Rights Dear passenger, If your flight is cancelled or is subject to a long delay, or if you are denied boarding on a flight for which you hold a valid reservation, you are entitled to certain rights in accordance with the EU Regulation 261/2004, which entered into force on February 17th, 2005. The airline which carries out the irregular flight is responsible for granting you these rights. Validity The Regulation applies: • to passengers departing from an EU airport or departing from an airport outside the EU when carried by an EU carrier, unless they received benefits or compensation and were given assistance in that third country, • only if you have a confirmed reservation on the flight concerned, • only if you (except in case of cancellation) present yourself in time for check-in or, if no time is indicated, at least 45 minutes prior the published departure time, • only if you travel on a ticket bought at a fare available to the public. Ska man tolka detta som om vi måste vara vi check in 45 minuter innan 13:00 som var den ordinarie avgångstiden? Eller kan vi lugnt åka dit efter den nya avgångstiden? Någon som vet? 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Torsdag kl 03:51 Dela Inlagd Torsdag kl 03:51 Vad hört är att man måste vara på plats på ordinarie incheckningstid såvida man inte fått en ny preciserad incheckningstid. Tar dock inte gift på att det är så. Står incheckning i automat. Stämmer det så är det något som de börjat med nyligen. Jag skulle nog ta mig till Arlanda i vanlig tid. Dagen är ju ändå förstörd som jag brukar säga om resedagar. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Torsdag kl 09:32 Dela Inlagd Torsdag kl 09:32 5 timmar sedan, skrev Mankan: TG961 är försenad idag. Ny avgångstid 18:50 enligt mejl. Som det ser ut nu kommer vi att landa i Chiang Mai 14:45 istället för 08:45. det vill säga 5 timmars försening. Är det någon här som tidigare vid försening fått kompensation motsvarande 600 dollar? Måste man vara på Arlanda vid incheckningsdisken efter ordinarie tid för att få ersättning. Vi kan ju annars åka senare men vill inte gå minste om 2 x 600 dollar. Your Passenger Rights Dear passenger, If your flight is cancelled or is subject to a long delay, or if you are denied boarding on a flight for which you hold a valid reservation, you are entitled to certain rights in accordance with the EU Regulation 261/2004, which entered into force on February 17th, 2005. The airline which carries out the irregular flight is responsible for granting you these rights. Validity The Regulation applies: • to passengers departing from an EU airport or departing from an airport outside the EU when carried by an EU carrier, unless they received benefits or compensation and were given assistance in that third country, • only if you have a confirmed reservation on the flight concerned, • only if you (except in case of cancellation) present yourself in time for check-in or, if no time is indicated, at least 45 minutes prior the published departure time, • only if you travel on a ticket bought at a fare available to the public. Ska man tolka detta som om vi måste vara vi check in 45 minuter innan 13:00 som var den ordinarie avgångstiden? Eller kan vi lugnt åka dit efter den nya avgångstiden? Någon som vet? Det som räknas är ju resan mellan Arlanda till Bangkok. Inrikesresan berörs ej av Eus regler. Men är resan mer än 5 timmar för sen. Så kan du begära pengarna tillbaka. Har för mig att det måste vara minst 6 timmars försening för att du ska kunna få ersättning utöver det. Sen ska man ha i åtanke att Thai är vad jag hört dåliga på att ersätta sina kunder vid störningar. Dom har blivit dömda ett antal gånger i ARN utan att bry sig. 5 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Torsdag kl 09:43 Dela Inlagd Torsdag kl 09:43 Har man betalat med kort kan man ha en reseförsäkring där som ger lite ersättning vid försening. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Torsdag kl 12:30 Trådstartare Dela Inlagd Torsdag kl 12:30 2 timmar sedan, skrev janne_h: Det som räknas är ju resan mellan Arlanda till Bangkok. Inrikesresan berörs ej av Eus regler. Men är resan mer än 5 timmar för sen. Så kan du begära pengarna tillbaka. Har för mig att det måste vara minst 6 timmars försening för att du ska kunna få ersättning utöver det. Sen ska man ha i åtanke att Thai är vad jag hört dåliga på att ersätta sina kunder vid störningar. Dom har blivit dömda ett antal gånger i ARN utan att bry sig. Nu har vi ju köpt en resa från ARN till CNX det vill säga start i EU med slutmålet i Chiang mai. Jag tänker att de då att tiden vi anländer slutmålet som är avgörande men är inte helt 100. Oavsett så är det ju resan till Bangkok som är försenat över 3 timmar vilket borde vara tillräckligt för att få 6000 kr i ersättning per biljett. Vi vill ju ändå åka trots förseningen så att begära pengarna tillbaka är inte aktuellt. vi har förövrigt checkat in en timma innan ordinarie avgångstid för säkerhetskull. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Torsdag kl 12:31 Dela Inlagd Torsdag kl 12:31 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Har man betalat med kort kan man ha en reseförsäkring där som ger lite ersättning vid försening. @Mankan har guldkort /enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Torsdag kl 12:38 Trådstartare Dela Inlagd Torsdag kl 12:38 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Har man betalat med kort kan man ha en reseförsäkring där som ger lite ersättning vid försening. Har betalt med Eurocard platinum så jag får väl kolla men jag antar att man ska haft några tillkommande utgifter för att få ersättning. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Torsdag kl 14:13 Dela Inlagd Torsdag kl 14:13 1 timme sedan, skrev Mankan: Har betalt med Eurocard platinum så jag får väl kolla men jag antar att man ska haft några tillkommande utgifter för att få ersättning. GLÖM inte att spara/begära KVITTO! Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Torsdag kl 14:23 Dela Inlagd Torsdag kl 14:23 (ändrad) TG 960D Landar på ARN ca 16,45. för TG 060. Ändrades Torsdag kl 15:08 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Torsdag kl 14:34 Trådstartare Dela Inlagd Torsdag kl 14:34 (ändrad) 16 minuter sedan, skrev pigge01: TG 960D Landar på ARN ca 15,45. för TG 060. vet inte vad du menar med "D" eller "TG 060" men de kanske var en felskrivning. Vart får du den tiden i från? Ändrades Torsdag kl 14:39 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Torsdag kl 15:05 Dela Inlagd Torsdag kl 15:05 (ändrad) 31 minuter sedan, skrev Mankan: vet inte vad du menar med "D" eller "TG 060" men de kanske var en felskrivning. Vart får du den tiden i från? Nu har vi tittat på olika sidor Men TG 960D är ett nytt flygnummer, då ordinarie TG 960 har flyget idag. Ändrades Torsdag kl 15:06 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Torsdag kl 15:22 Trådstartare Dela Inlagd Torsdag kl 15:22 (ändrad) 21 minuter sedan, skrev pigge01: Nu har vi tittat på olika sidor Men TG 960D är ett nytt flygnummer, då ordinarie TG 960 har flyget idag. TG960 är försenat vilket är orsaken till att TG961 för oss blir försenat. De är ju liksom samma fysiska plan som vänder i Stockholm. Vart menar du att ordinarie TG 960 har flugit någonstans? De är väl de planet vi sitter här och väntar på? Ändrades Torsdag kl 15:27 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Torsdag kl 15:38 Dela Inlagd Torsdag kl 15:38 15 minuter sedan, skrev Mankan: TG960 är försenat vilket är orsaken till att TG961 för oss blir försenat. De är ju liksom samma fysiska plan som vänder i Stockholm. Vart menar du att ordinarie TG 960 har flugit någonstans? De är väl de planet vi sitter här och väntar på? Du skulle köpt resan av Nonki på ICA kortet så hade du förstått vad pigge sa 😄 Enis 1 1 1 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Torsdag kl 15:56 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Torsdag kl 15:56 The Eagle has landed. Planet parkerade precis vid gate 18d 10 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Torsdag kl 16:37 Dela Inlagd Torsdag kl 16:37 39 minuter sedan, skrev Mankan: The Eagle has landed. Planet parkerade precis vid gate 18d Ha en trevlig resa och var rädda om er! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Torsdag kl 16:56 Trådstartare Dela Inlagd Torsdag kl 16:56 18 minuter sedan, skrev ellim63: Ha en trevlig resa och var rädda om er! Tack Mille de ska vi vara. Du med 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Torsdag kl 17:07 Dela Inlagd Torsdag kl 17:07 1 timme sedan, skrev Mankan: The Eagle has landed. Planet parkerade precis vid gate 18d Det viktigaste är att ni kommer iväg. Ersättning för försening kommer i andra hand. Trevlig resa. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Torsdag kl 18:01 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Torsdag kl 18:01 Nu jävlar är det nära 12 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Fredag kl 01:13 Dela Inlagd Fredag kl 01:13 Förra gången jag flög så var Tg lite mer än 4 timmar sen. Så den gick direkt till bording gaten och lossade städade och lastade. Totalt blev vi 1 1/2 försenade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Fredag kl 06:00 Trådstartare Dela Inlagd Fredag kl 06:00 12 timmar sedan, skrev rolba: Det viktigaste är att ni kommer iväg. Ersättning för försening kommer i andra hand. Trevlig resa. Absolut är det så. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Fredag kl 06:25 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Fredag kl 06:25 Framme på Suvvan över 6 timmar försenad. Nästa flyg till Chiang mai lyfter om ca: 1,5 timmar. 11 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Fredag kl 17:36 Dela Inlagd Fredag kl 17:36 Att själv driva en process mot ett flygbolag är nog inte det lättaste, men det finns ju folk som kan göra det åt en. Visserligen så tar de en rejäl bit av ersättningen men det är bättre att få typ 75% av 600 Euro än 0%... Hursomhelst så ha en härlig resa! 5 Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd 15 timmar sedan Trådstartare Dela Inlagd 15 timmar sedan On 2024-12-21 at 00:36, skrev Benriach: Att själv driva en process mot ett flygbolag är nog inte det lättaste, men det finns ju folk som kan göra det åt en. Visserligen så tar de en rejäl bit av ersättningen men det är bättre att få typ 75% av 600 Euro än 0%... Hursomhelst så ha en härlig resa! Jag funderade på vad dom tar. Så mycket som 75% hade jag inte räknat med Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd 14 timmar sedan Dela Inlagd 14 timmar sedan 27 minuter sedan, skrev Mankan: Jag funderade på vad dom tar. Så mycket som 75% hade jag inte räknat med De tar 25% Du får 75% 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd 14 timmar sedan Trådstartare Dela Inlagd 14 timmar sedan 11 minuter sedan, skrev rolba: De tar 25% Du får 75% Aha jag läste lite slarvigt ser jag. Ja 25% känns rimligare. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu