Nicholas Inlagd December 18, 2024 Dela Inlagd December 18, 2024 (ändrad) Avresa 14/1 med thai air. Avresa Bangkok tror jag var 17/4 ( thai air även det samma biljett ) Drygt 90 dagar. Inget tursitvisum verkar ge mer än 60 dagar, vilket är samma som visa-excemption-on-arrival. För att få mer än 60, verkar det vara nåt av O eller OA som gäller. Kommer dom släppa ombord mig utan visum på planet ? Är det bara och söka OA och vara glad ? Ska jag boka en fake hemresa ?, fake resa till annat land ? Till saken hör att jag ska lämna till kina 2 veckor i februari/mars med jobbet, men dom biljetterna finns inte ännu, oklart om dom finns innan avresan, förmodligen inte. Ändrades December 18, 2024 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Inlagd December 18, 2024 Dela Inlagd December 18, 2024 Förläng med 30 dagar på Immigration. Fd Abercrombie på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 18, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 18, 2024 16 minuter sedan, skrev Lucky: Förläng med 30 dagar på Immigration. Absolut enklast, men får jag gå ombord på planet på arlanda ? Annars kommer det bli dyrt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 18, 2024 Dela Inlagd December 18, 2024 (ändrad) 33 minuter sedan, skrev Nicholas: Absolut enklast, men får jag gå ombord på planet på arlanda ? Annars kommer det bli dyrt. Vad är krångligare/dyrare visa eller att skaffa biljetter. Det är enkelt att söka e-visa. Lite dyrare än att köpa en skräpbiljett och kasta. En del har väl köpt biljett på plats på flygplatsen med AirAsia, men det känns lite vågat. Du bor väl nära Laos, går det inte att skicka någon och köpa en biljett med färjan över dit. (Vet ej om det duger) Ändrades December 18, 2024 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 18, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 18, 2024 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Wangthong: Vad är krångligare/dyrare visa eller att skaffa biljetter. Det är enkelt att söka e-visa. Lite dyrare än att köpa en skräpbiljett och kasta. En del har väl köpt biljett på plats på flygplatsen med AirAsia, men det känns lite vågat. Du bor väl nära Laos, går det inte att skicka någon och köpa en biljett med färjan över dit. (Vet ej om det duger) Ja, E-visa är smidigt. Men när man går över 60dagar, så blir utbudet av visum smalt, typ O/OA. så det är väl bara det som gnager, och man skulle vilja komma ur. Men kanske blir OA med inkomst-intyg, pengar på banken, och hela faderullan för att få vara i Thailand 90 dar. Ändrades December 18, 2024 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd December 18, 2024 Dela Inlagd December 18, 2024 Med O visum behövs ingen utresebiljett, så ska du ändå lämna landet under tiden och gör det när du har mindre ön 60 dagar kvar ör det lugnt. Behövs inget OA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 18, 2024 Dela Inlagd December 18, 2024 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Nicholas: Ja, E-visa är smidigt. Men när man går över 60dagar, så blir utbudet av visum smalt, typ O/OA. så det är väl bara det som gnager, och man skulle vilja komma ur. Men kanske blir OA med inkomst-intyg, pengar på banken, och hela faderullan för att få vara i Thailand 90 dar. Du lär nog ha så bra lön att du inte behöver pengar på banken. Du kan välja vilken av dom som är bäst eller en kombination av dessa. Ladda hem förra årets inkomst från skatteverket fota av och skicka in. Tar inte många minuter. Ändrades December 18, 2024 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rasamus Inlagd December 18, 2024 Dela Inlagd December 18, 2024 3 timmar sedan, skrev Nicholas: Absolut enklast, men får jag gå ombord på planet på arlanda ? Annars kommer det bli dyrt. Det kommer du få. Ibland får man en fråga; ”Har du hemresebiljett?” Det har du. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd December 18, 2024 Dela Inlagd December 18, 2024 90 dagar spous Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 19, 2024 Dela Inlagd December 19, 2024 Boka en fake utresa om du inte hinner få kinaresan innan avfärd. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 19, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 19, 2024 6 timmar sedan, skrev rolba: Boka en fake utresa om du inte hinner få kinaresan innan avfärd. Var? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 19, 2024 Dela Inlagd December 19, 2024 3 timmar sedan, skrev Nicholas: Var? Googla, jag har aldrig behövt så ingen koll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 19, 2024 Dela Inlagd December 19, 2024 3 timmar sedan, skrev Nicholas: Var? Om du skaffar et turistvisum på 60 dagar kan du enligt vad som sägs på visaforum ha en returresa inom 90 dagar. Reser du utan visum kan de kräva en utresa ur Thailand inom 60 dagar. 3 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 19, 2024 Dela Inlagd December 19, 2024 8 timmar sedan, skrev Nicholas: Var? Boka en enkel full flex med vilket bolag du vill. Avboka när den inte behövs längre. Hur lätt som helst. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 On 2024-12-19 at 11:58, skrev Nicholas: Var? Dessa använde jag senaste resan till Thailand vilket var tur för de kollade utresa redan i kön till incheckningen. 5$ kostar en biljett BKK-KUL tex. https://www.fakeflighttickets.com/ 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Dessa använde jag senaste resan till Thailand vilket var tur för de kollade utresa redan i kön till incheckningen. 5$ kostar en biljett BKK-KUL tex. https://www.fakeflighttickets.com/ Vet inte, men är det många som köar för incheckning nu för tiden? Har använt automaterna länge, och de frågar inte efter några returbiljetter. Var först skeptisk till automatincheckning, men suveränt enkelt, och ingen kö. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 (ändrad) 7 minuter sedan, skrev biker: Vet inte, men är det många som köar för incheckning nu för tiden? Har använt automaterna länge, och de frågar inte efter några returbiljetter. Var först skeptisk till automatincheckning, men suveränt enkelt, och ingen kö. mvh biker När vi åkte med Qatar för två år sedan från CPH så var det så. Ingen kontroll även om du ska vara iväg mer än 60 dagar? Ändrades December 31, 2024 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 26 minuter sedan, skrev UglyFarang: När vi åkte med Qatar för två år sedan från CPH så var det så. Ingen kontroll även om du ska vara iväg mer än 60 dagar? Man är ju inte i kontakt med någon personal. Automaten spottar ut boardingcard och tag för ev. väskor på nolltid. Och det är endast passet man scannar. Men systemet kanske är så sofistikerat att det kontrollerar vederbörandes visastatus, giltig extension och ev. giltig reentry permit. Men jag tror faktiskt inte det. Men kanske någon annan vet bättre. Jag har i alla fall aldrig fått någon fråga om returbiljett. Och hur vet någon hur länge man tänkt vara borta? Jag åker alltid från Kastrup, och där blir man ju ombedd att gå till automaterna, de vill inte ha manuell incheckning. Många checkar väl in hemifrån online, men det har jag aldrig provat. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 12 minuter sedan, skrev biker: Man är ju inte i kontakt med någon personal. Automaten spottar ut boardingcard och tag för ev. väskor på nolltid. Och det är endast passet man scannar. Men systemet kanske är så sofistikerat att det kontrollerar vederbörandes visastatus, giltig extension och ev. giltig reentry permit. Men jag tror faktiskt inte det. Men kanske någon annan vet bättre. Jag har i alla fall aldrig fått någon fråga om returbiljett. Och hur vet någon hur länge man tänkt vara borta? Jag åker alltid från Kastrup, och där blir man ju ombedd att gå till automaterna, de vill inte ha manuell incheckning. Många checkar väl in hemifrån online, men det har jag aldrig provat. mvh biker För två år sedan så blev vi hänvisade till incheckningsdiskarna. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 1 minut sedan, skrev UglyFarang: För två år sedan så blev vi hänvisade till incheckningsdiskarna. Vid automatincheckning blev ni hänvisade till manuell incheckning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 2 minuter sedan, skrev biker: Vid automatincheckning blev ni hänvisade till manuell incheckning? Nej, på tavlorna. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 (ändrad) 7 minuter sedan, skrev UglyFarang: Nej, på tavlorna. Ok, jag hänger inte med riktigt. Man vill ju att så många som möjligt använder incheckning hemifrån, eller från automaterna. Jag hänger inte med på vilka tavlor? Det handlar naturligtvis om bemanning av incheckningsdiskarna. Ändrades December 31, 2024 av biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 36 minuter sedan, skrev biker: Ok, jag hänger inte med riktigt. Man vill ju att så många som möjligt använder incheckning hemifrån, eller från automaterna. Jag hänger inte med på vilka tavlor? Det handlar naturligtvis om bemanning av incheckningsdiskarna. Sysslolös ikväll? De stora tavlorna som sitter nästan överallt i terminalerna och talar om var du ska gå. När min tidigare sambo sambo skulle flytta tillbaka till Thailand i Augusti så försökte jag checka in åt henne i en automat vilket inte fungerade, incheckningsdisk igen. Nu har jag inga större planer på att ut och flyga igen men jag väljer incheckningsdisken så länge den finns kvar. 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 5 minuter sedan, skrev UglyFarang: Sysslolös ikväll? De stora tavlorna som sitter nästan överallt i terminalerna och talar om var du ska gå. När min tidigare sambo sambo skulle flytta tillbaka till Thailand i Augusti så försökte jag checka in åt henne i en automat vilket inte fungerade, incheckningsdisk igen. Nu har jag inga större planer på att ut och flyga igen men jag väljer incheckningsdisken så länge den finns kvar. Inte sysslolös. Men det står väl inte på några tavlor vart du skall gå? Vad är det för trams? Det står "Checkin open" eller liknande. Dvs. gå till automaterna, om du inte redan checkat in hemifrån. Trots detta vill en del stå i kö för incheckning, så ett fåtal väljer att göra så. En tidsfråga innan manuell incheckning tas bort helt. Alla gör som dom vill, jag väljer det som är smidigast. Inget illa menat. mvh biker 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 17 minuter sedan, skrev biker: Inte sysslolös. Men det står väl inte på några tavlor vart du skall gå? Vad är det för trams? Det står "Checkin open" eller liknande. Dvs. gå till automaterna, om du inte redan checkat in hemifrån. Trots detta vill en del stå i kö för incheckning, så ett fåtal väljer att göra så. En tidsfråga innan manuell incheckning tas bort helt. Alla gör som dom vill, jag väljer det som är smidigast. Inget illa menat. mvh biker Check in Terminal 2 desk xx. Har du verkligen varit på Kastrup någon gång? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu