Nicholas Inlagd Onsdag kl 12:56 Dela Inlagd Onsdag kl 12:56 (ändrad) Avresa 14/1 med thai air. Avresa Bangkok tror jag var 17/4 ( thai air även det samma biljett ) Drygt 90 dagar. Inget tursitvisum verkar ge mer än 60 dagar, vilket är samma som visa-excemption-on-arrival. För att få mer än 60, verkar det vara nåt av O eller OA som gäller. Kommer dom släppa ombord mig utan visum på planet ? Är det bara och söka OA och vara glad ? Ska jag boka en fake hemresa ?, fake resa till annat land ? Till saken hör att jag ska lämna till kina 2 veckor i februari/mars med jobbet, men dom biljetterna finns inte ännu, oklart om dom finns innan avresan, förmodligen inte. Ändrades Onsdag kl 12:58 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Inlagd Onsdag kl 13:00 Dela Inlagd Onsdag kl 13:00 Förläng med 30 dagar på Immigration. Fd Abercrombie på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Onsdag kl 13:18 Trådstartare Dela Inlagd Onsdag kl 13:18 16 minuter sedan, skrev Lucky: Förläng med 30 dagar på Immigration. Absolut enklast, men får jag gå ombord på planet på arlanda ? Annars kommer det bli dyrt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Onsdag kl 13:51 Dela Inlagd Onsdag kl 13:51 (ändrad) 33 minuter sedan, skrev Nicholas: Absolut enklast, men får jag gå ombord på planet på arlanda ? Annars kommer det bli dyrt. Vad är krångligare/dyrare visa eller att skaffa biljetter. Det är enkelt att söka e-visa. Lite dyrare än att köpa en skräpbiljett och kasta. En del har väl köpt biljett på plats på flygplatsen med AirAsia, men det känns lite vågat. Du bor väl nära Laos, går det inte att skicka någon och köpa en biljett med färjan över dit. (Vet ej om det duger) Ändrades Onsdag kl 13:51 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Onsdag kl 15:23 Trådstartare Dela Inlagd Onsdag kl 15:23 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Wangthong: Vad är krångligare/dyrare visa eller att skaffa biljetter. Det är enkelt att söka e-visa. Lite dyrare än att köpa en skräpbiljett och kasta. En del har väl köpt biljett på plats på flygplatsen med AirAsia, men det känns lite vågat. Du bor väl nära Laos, går det inte att skicka någon och köpa en biljett med färjan över dit. (Vet ej om det duger) Ja, E-visa är smidigt. Men när man går över 60dagar, så blir utbudet av visum smalt, typ O/OA. så det är väl bara det som gnager, och man skulle vilja komma ur. Men kanske blir OA med inkomst-intyg, pengar på banken, och hela faderullan för att få vara i Thailand 90 dar. Ändrades Onsdag kl 15:23 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Onsdag kl 15:54 Dela Inlagd Onsdag kl 15:54 Med O visum behövs ingen utresebiljett, så ska du ändå lämna landet under tiden och gör det när du har mindre ön 60 dagar kvar ör det lugnt. Behövs inget OA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Onsdag kl 16:24 Dela Inlagd Onsdag kl 16:24 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Nicholas: Ja, E-visa är smidigt. Men när man går över 60dagar, så blir utbudet av visum smalt, typ O/OA. så det är väl bara det som gnager, och man skulle vilja komma ur. Men kanske blir OA med inkomst-intyg, pengar på banken, och hela faderullan för att få vara i Thailand 90 dar. Du lär nog ha så bra lön att du inte behöver pengar på banken. Du kan välja vilken av dom som är bäst eller en kombination av dessa. Ladda hem förra årets inkomst från skatteverket fota av och skicka in. Tar inte många minuter. Ändrades Onsdag kl 16:27 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rasamus Inlagd Onsdag kl 16:32 Dela Inlagd Onsdag kl 16:32 3 timmar sedan, skrev Nicholas: Absolut enklast, men får jag gå ombord på planet på arlanda ? Annars kommer det bli dyrt. Det kommer du få. Ibland får man en fråga; ”Har du hemresebiljett?” Det har du. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Onsdag kl 23:07 Dela Inlagd Onsdag kl 23:07 90 dagar spous Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Torsdag kl 04:10 Dela Inlagd Torsdag kl 04:10 Boka en fake utresa om du inte hinner få kinaresan innan avfärd. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Torsdag kl 10:58 Trådstartare Dela Inlagd Torsdag kl 10:58 6 timmar sedan, skrev rolba: Boka en fake utresa om du inte hinner få kinaresan innan avfärd. Var? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Torsdag kl 14:26 Dela Inlagd Torsdag kl 14:26 3 timmar sedan, skrev Nicholas: Var? Googla, jag har aldrig behövt så ingen koll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Torsdag kl 14:58 Dela Inlagd Torsdag kl 14:58 3 timmar sedan, skrev Nicholas: Var? Om du skaffar et turistvisum på 60 dagar kan du enligt vad som sägs på visaforum ha en returresa inom 90 dagar. Reser du utan visum kan de kräva en utresa ur Thailand inom 60 dagar. 2 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Torsdag kl 19:04 Dela Inlagd Torsdag kl 19:04 8 timmar sedan, skrev Nicholas: Var? Boka en enkel full flex med vilket bolag du vill. Avboka när den inte behövs längre. Hur lätt som helst. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu