Issanbonde Inlagd December 5 Dela Inlagd December 5 Har en fråga?? Vi företagare tar emot swish och får betala ca 1.50 per swish. Men vi kan ej få möjlighet att själva betala med swish! Vill man betala något så får man swisha från sitt privata konto sen ta det som eget uttag. Sen kommer brevet från banken varför jag betalat det å det och vem är det! Någon som upplevt samma? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 10 Dela Inlagd December 10 Jag har betalt Leverantörsfakturor både med privat Swish eller från privat konto och har aldrig fått någon fråga. De är väl helt ok så länge det görs och bokförs på korrekt sätt beroende på vilken bolagsform man har. Eftersom vi har AB så har jag bokfört det som en kortfristigs skult till mig och sedan bokfört en återbetalning. I den ordningen. För jag över pengar till mitt konto först så är det det ett icke tillåtet lån. Om banken skulle ha frågor om detta skulle jag berätta precis som det var då jag är rätt säker på att de inte är något fel att göra så. 3 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd December 10 Trådstartare Dela Inlagd December 10 6 timmar sedan, skrev Mankan: Jag har betalt Leverantörsfakturor både med privat Swish eller från privat konto och har aldrig fått någon fråga. De är väl helt ok så länge det görs och bokförs på korrekt sätt beroende på vilken bolagsform man har. Eftersom vi har AB så har jag bokfört det som en kortfristigs skult till mig och sedan bokfört en återbetalning. I den ordningen. För jag över pengar till mitt konto först så är det det ett icke tillåtet lån. Om banken skulle ha frågor om detta skulle jag berätta precis som det var då jag är rätt säker på att de inte är något fel att göra så. Men det som retar mig är att du aldrig kan få swish via bolaget. Att dom tvingar bolaget att ha 123 nummer så dom får sina 1.50 per mottagen swish. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd December 10 Dela Inlagd December 10 On 2024-12-06 at 03:36, skrev Issanbonde: Har en fråga?? Vi företagare tar emot swish och får betala ca 1.50 per swish. Men vi kan ej få möjlighet att själva betala med swish! Vill man betala något så får man swisha från sitt privata konto sen ta det som eget uttag. Sen kommer brevet från banken varför jag betalat det å det och vem är det! Någon som upplevt samma? Är inte längre företagare men Handelsbanken skriver så här i sitt senaste utskick: 27.1.2 Betalningar till och från företag m.m. Kunden kan ta emot en betalning från ett företag som är anslutet till tjänsten Swish Utbetalning. Efter genomförd utbetalning får kunden en bekräftelse av betalningen i Swish-appen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd December 11 Trådstartare Dela Inlagd December 11 On 2024-12-10 at 11:42, skrev Captain Morgan: Är inte längre företagare men Handelsbanken skriver så här i sitt senaste utskick: 27.1.2 Betalningar till och från företag m.m. Kunden kan ta emot en betalning från ett företag som är anslutet till tjänsten Swish Utbetalning. Efter genomförd utbetalning får kunden en bekräftelse av betalningen i Swish-appen. Enl swedbank finns det ej swish för betalningar för företag. Bara mottagning av swish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd December 11 Dela Inlagd December 11 2 timmar sedan, skrev Issanbonde: Enl swedbank finns det ej swish för betalningar för företag. Bara mottagning av swish Som jag tolkar texten så är kunden en privatperson eftersom beskrivningen gäller Swish-Privat men hur kan en privatperson ta emot en betalning från ett företag om företaget inte kan betala med Swish? Märkligt eller jag som missuppfattar. "Kunden kan ta emot en betalning från ett företag som är anslutet till tjänsten Swish Utbetalning." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 11 Dela Inlagd December 11 26 minuter sedan, skrev Captain Morgan: Som jag tolkar texten så är kunden en privatperson eftersom beskrivningen gäller Swish-Privat men hur kan en privatperson ta emot en betalning från ett företag om företaget inte kan betala med Swish? Märkligt eller jag som missuppfattar. "Kunden kan ta emot en betalning från ett företag som är anslutet till tjänsten Swish Utbetalning." privat -> privat = YES privat -> företag = YES företag -> privat = YES företag -> företag = NO 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd December 11 Trådstartare Dela Inlagd December 11 Företag till privat = no. Om du inte ska krediteras eller återköp. Finns ingen swish som företagare kan få. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu