THAISWEDE Inlagd December 1, 2024 Dela Inlagd December 1, 2024 Kasikorn mail ang skatt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd December 1, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 1, 2024 Nån som fått mail från K-bank nyligen ang tax residency? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 1, 2024 Dela Inlagd December 1, 2024 Ja. Svårt läge, dom ville jag skulle komma in på bank kontoret. Dom är smarta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd December 2, 2024 Dela Inlagd December 2, 2024 3 timmar sedan, skrev THAISWEDE: Nån som fått mail från K-bank nyligen ang tax residency? Javisst, det är många som har fått. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd December 2, 2024 Dela Inlagd December 2, 2024 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev Captain Morgan: Javisst, det är många som har fått. Jag har inte fått något brev. Ändrades December 2, 2024 av lasseiudon Rättat stavfel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 2, 2024 Dela Inlagd December 2, 2024 15 timmar sedan, skrev Nicholas: Svårt läge, dom ville jag skulle komma in på bank kontoret. Där de så att jag kan fylla i det online och maila in det, inkl kopia på passet. 1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd December 2, 2024 Dela Inlagd December 2, 2024 Jag fick också ett mail från Kbank med 3 blanketter att fylla i för någon vecka sedan. Det är inget märkvärdigt, jag har många gånger fyllt i liknande blanketter från flera icke-Thai banker där jag är kund. Även svenska banker begär in liknande information som man skriver in online eller direkt i sin bankprofil. De jag fick från Kbank är följande: 1.1 FATCA/CRS Individual Self-Certification (Den här ska jag fylla i och skicka in till Kbank, det kommer sannolikt snart en från SCB som jag oxå fyller i). 1.2 IRS Form W-9 (Den här fyller jag inte i, nog endast för amerikaner). 1.3 IRS Form W-8BEN (Den här ska alla fylla som har en aktiedepå med amerikanska aktier hos Kbank. Den fyller jag i var tredje år i den bank där jag har min aktiedepå annars får jag inte längre handla med amerikanska värdepapper). 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd December 2, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 2, 2024 (ändrad) Frågan är varför bara k-bank, och inte andra banker, har skickat ut detta mailet? Om deadline är 20 dec... Ändrades December 2, 2024 av THAISWEDE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd December 2, 2024 Dela Inlagd December 2, 2024 4 minuter sedan, skrev THAISWEDE: Frågan är varför bara k-bank, och inte andra banker, har skickat ut detta mailet? Om deadline är 20 dec... Sannolikt är det nog bara så att Kbank är först och deadline har de nog valt själva. Gissningsvis följer de andra bankerna efter med något liknande snart. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu