Detta inlägg gillas... lasseiudon Inlagd Onsdag kl 11:29 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Onsdag kl 11:29 Har just tillbringat 5 dagar i Patong. Patong har varit mitt favoritställe sedan många, många år men nu tror jag att jag får leta efter annat. Orsak; för mycket folk, bilar kan inte ta sig fram. Nu när man kommer med flyg och vill till Patong försöker taxin inte ens köra huvudväken mitt på ön utan dom svänger direkt av på småvägar mot Surin och kustvägen. En timma till Patongs utkanter och sedan en timma till för att komma till Safari Beach Hotel, om hörnet till Bangla Rd. Bangla Rd kan man knappt gå på för det är bara en enorm folkmassa, som knappt rör på sig! På stranden är det minst 7 rader med solstolar och människor och försäljare överallt. Det finns dom som klagar över för många ryssar men det hade jag inga som helst problem med, dom är som vilka andra turister som helst. Att åka på utflykt till James Bond Island vart ju inte att tänka på med den trafiken dom numera har. Det är alldeles för mycket folk på ön och myndigheterna har inte ens fattat att dom behöver trottoarer att gå på! 7 1 4 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andjoh Inlagd Onsdag kl 12:37 Dela Inlagd Onsdag kl 12:37 Är i Pattis nu och säger samma sak om läget här, samt Indier, indier, pakistanier, araber..........last time. 2 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Onsdag kl 13:37 Dela Inlagd Onsdag kl 13:37 Det är tur att inte alla fattat att Rawai är bäst. Här är lygnt och skönt, eller i alla fall lagom. 4 1 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Onsdag kl 16:06 Dela Inlagd Onsdag kl 16:06 2 timmar sedan, skrev rolba: Det är tur att inte alla fattat att Rawai är bäst. Här är lygnt och skönt, eller i alla fall lagom. ja än så länge 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Onsdag kl 19:45 Dela Inlagd Onsdag kl 19:45 3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner: ja än så länge Ja tyvärr e det nog så ... 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Torsdag kl 10:00 Trådstartare Dela Inlagd Torsdag kl 10:00 20 timmar sedan, skrev rolba: Det är tur att inte alla fattat att Rawai är bäst. Här är lygnt och skönt, eller i alla fall lagom. Om ditt plan landar 17:30 när är du då i Rawai? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Torsdag kl 10:07 Dela Inlagd Torsdag kl 10:07 3 minuter sedan, skrev lasseiudon: Om ditt plan landar 17:30 när är du då i Rawai? Säg så här, när jag kommit ut till taxibokningen så brukar det vara 50 minuter till 1 tim 20 minuter. Vanligtvis ganska precis en timme. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Torsdag kl 10:24 Dela Inlagd Torsdag kl 10:24 Åker man till turistfällan Patong så får man skylla sig själv Finns bättre ställen på ön 🫠 1 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Captain Morgan Inlagd Torsdag kl 12:48 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Torsdag kl 12:48 Har inte varit i Pattaya eller Phuket på många år och ska inte dit något mer heller. Lever istället på minnen från en svunnen tid då Walking Street var en grusväg och Bangla Road var en liten folktom avstickare. En tid då man tog lång-bussen från Bangkok till Phuket town och hoppades på att slippa bli rånad på vägen ner. En tid då man måste hoppa ur flaktaxin och knuffa på i uppförsbackarna mellan djungelkullarna mot Patong där man kunde hyra en liten bungalow för 30 Baht natten. En tid då man drack Mekong-Coke till vardags och kunde frodas fritt utan AIDS, Ryssar, Kineser och Indier. 25 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Scandinaviancorner Inlagd Torsdag kl 13:10 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Torsdag kl 13:10 20 minuter sedan, skrev Captain Morgan: Har inte varit i Pattaya eller Phuket på många år och ska inte dit något mer heller. Lever istället på minnen från en svunnen tid då Walking Street var en grusväg och Bangla Road var en liten folktom avstickare. En tid då man tog lång-bussen från Bangkok till Phuket town och hoppades på att slippa bli rånad på vägen ner. En tid då man måste hoppa ur flaktaxin och knuffa på i uppförsbackarna mellan djungelkullarna mot Patong där man kunde hyra en liten bungalow för 30 Baht natten. En tid då man drack Mekong-Coke till vardags och kunde frodas fritt utan AIDS, Ryssar, Kineser och Indier. Ja den tiden kommer jag ihågsom om det skulle va igår, och saknar den som fan 17 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu