Jump to content
IGNORERAD

Dricka alkohol på allmän plats i Thailand

Nerike

Recommended Posts

Vi har väl alla köpt alkohol av stol uthyrarna på stranden, men ser titt som tätt artiklar om att det är förbjudet och att dom inte får sälja alkohol.

Är det någon här som vet hur det är med den saken, samma sak om nån vet hur det är om det är lagligt att dricka (alkohol) på allmän plats i Thailand.

Har läst i nån/några artiklar om att polisen gör en del inspektioner angående drickande på beachen, och inte bara mot stol uthyrarna utan även mot folk som sitter och äter och dricker på beachen.

Jag har gjort båda sakerna samt även gått med en öl i näven när man vandrar runt i olika städer (i Thailand för i Sverige är det förbjudet) och jag har aldrig blivit tillsagd eller att nån har retat upp sig, som man läser om dvs. det står alltid "dom oroliga medborgarna" som meddelar berörda myndigheter för dom är så oroliga.

Är det nån här som har blivit tillsagd om detta på allmän plats i Thailand, för vad jag har förstått så är det olagligt att dricka på allmän plats i Thailand men jag kan ha fel.

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Nerike:

Vi har väl alla köpt alkohol av stol uthyrarna på stranden, men ser titt som tätt artiklar om att det är förbjudet och att dom inte får sälja alkohol.

Är det någon här som vet hur det är med den saken, samma sak om nån vet hur det är om det är lagligt att dricka (alkohol) på allmän plats i Thailand.

Har läst i nån/några artiklar om att polisen gör en del inspektioner angående drickande på beachen, och inte bara mot stol uthyrarna utan även mot folk som sitter och äter och dricker på beachen.

Jag har gjort båda sakerna samt även gått med en öl i näven när man vandrar runt i olika städer (i Thailand för i Sverige är det förbjudet) och jag har aldrig blivit tillsagd eller att nån har retat upp sig, som man läser om dvs. det står alltid "dom oroliga medborgarna" som meddelar berörda myndigheter för dom är så oroliga.

Är det nån här som har blivit tillsagd om detta på allmän plats i Thailand, för vad jag har förstått så är det olagligt att dricka på allmän plats i Thailand men jag kan ha fel.

Screenshot_20241028_094735_Google.jpg

Pattaya

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nerike:

Att gå omkring städer med en ölflaska i handen och gärna med bar överkropp är väl ett typiskt ryssbeteende. 

Kommer ihåg en MPR-träff för många år sedan i Lumpini park där vi köpt med oss lite bira men vart ombed att lämna eftersom det var förbjudet att dricka alkohol i parken. Vi satte oss i stället på en gaturestaurang precis utanför parken där Herr Chang försökte köpa av servitören hand changförkläde.

• Ge karma 5

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Att gå omkring städer med en ölflaska i handen och gärna med bar överkropp är väl ett typiskt ryssbeteende. 

Nu är det så att man inte går med en öl hela tiden när man går omkring, och bar överkropp eller linne är till amatörerna

• Ge karma 4

Dela på andra sajter

navion hispania

Nej blir alldrig nån öl på allmänplats. Blir det en så är det nånstans  där man kan slå ner röven.

För det mest blir det nån handpresad juice eller nåt tugga på från dom otaliga påsar som kärring brukar  köpa på sig. Undantaget  är de marknader som har  "barer" på marknads området.  Där brukar det bli nån kvälls öl ibland.

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Kommer ihåg en MPR-träff för många år sedan i Lumpini park där vi köpt med oss lite bira men vart ombed att lämna eftersom det var förbjudet att dricka alkohol i parken. Vi satte oss i stället på en gaturestaurang precis utanför parken där Herr Chang försökte köpa av servitören hand changförkläde.

Jag kom lite sent till den träffen, och missade att ni lämnat parken...

Tog en picnic med familjen och flög lite modellflyg istället!

Ingen klagade på mitt öldrickande 🍺

Det var väl Atom som inte kollat reglerna, och förslog parken?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Inte bara ryss beter sej så, svenskar, norrmän, finländare är väl värst. ok dom ar gärna

en chang i handen. Patomg där jag varit flera ggr för en gubbe från Umeå bodde där

Några dar sen blev det för mycket. Engelsk män skriker fuck you, italienare har

solglasögon fast det är mörkt. Ryssaar har skinjacka fast det är 30 plus Norrmän, svenskar

finländare är dyngraka Så har jag upplevt det i ex Patomg

• Party 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Inte bara ryss beter sej så, svenskar, norrmän, finländare är väl värst. ok dom ar gärna

en chang i handen. Patomg där jag varit flera ggr för en gubbe från Umeå bodde där

solglasögon fast det är mörkt. Ryssaar har skinjacka fast det är 30 plus Norrmän, svenskar

Var ungefär ligger Patomg ?

• Ge karma 1
  • Haha 2
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nicholas:

Har du så lten fantasi så du förstår inte att jag skrev fel, PATONG

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Boa52:

Var du i Patong för några dagar sedan? När det gäller Pattaya så är min erfarenhet att det för det mesta är Ryssar.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Var du i Patong för några dagar sedan? När det gäller Pattaya så är min erfarenhet att det för det mesta är Ryssar.

Är dum dum hur skulle jag var i patong nu, Ja kanske ryssar i Pattaya men tror det är samma

turister på båda ställen, varför åker män till patong eller Pattaya tror du

• Ojojoj 1
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Är dum dum hur skulle jag var i patong nu, Ja kanske ryssar i Pattaya men tror det är samma

Patong har en dj fin badstrand och det finns flera ställen nära som också är sevärda

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Någon som är Dyngrak 🤔

• Minus 1
  • Bullseye 2
  • Haha 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

De är inte alltid så lätt att tyda vad du skiver.

• Ge karma 2
  • Haha 1

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Mankan:

De är inte alltid så lätt att tyda vad du skiver.

Vad är det du inte förstår

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Grannby med Tavelgskö.

Ändrades av uptoyou
  • Ge karma 2

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

lasseiudon

Brukar det inte finns skyltar vid stränder och sjöar som säger "No Drinking", No Smoking" osv.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Brukar det inte finns skyltar vid stränder och sjöar som säger "No Drinking", No Smoking" osv.

Jag har bara sett skyltar angående skräpa inte ner, rökning förbjuden med några tusen bath i böter, nu har jag bara vart på beacher vid haven ej några sjöar 

Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag kom lite sent till den träffen, och missade att ni lämnat parken...

Tog en picnic med familjen och flög lite modellflyg istället!

Ingen klagade på mitt öldrickande 🍺

Det var väl Atom som inte kollat reglerna, och förslog parken?

MVH

Jag kommer inte ihåg exakt vilka som var med. Jag är rätt säker på Stjp8729 var med och förmodligen var även Ronny a.k.a. 33:an med och möjligen var Wille och Atom med eller båda. Vem som föreslog parken har jag ingen aning om. Jag tror att det var en träff dagen innan på övre våningen på en köttrestaurang någonstans i Bangkok och då var i alla fall båda Atom och Wille med. Eller så var det ett annat år :). Ja som du ser minnet sviker. Möjligen har jag bilder på någon hårddisk.

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...