Nerike Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 Vi har väl alla köpt alkohol av stol uthyrarna på stranden, men ser titt som tätt artiklar om att det är förbjudet och att dom inte får sälja alkohol. Är det någon här som vet hur det är med den saken, samma sak om nån vet hur det är om det är lagligt att dricka (alkohol) på allmän plats i Thailand. Har läst i nån/några artiklar om att polisen gör en del inspektioner angående drickande på beachen, och inte bara mot stol uthyrarna utan även mot folk som sitter och äter och dricker på beachen. Jag har gjort båda sakerna samt även gått med en öl i näven när man vandrar runt i olika städer (i Thailand för i Sverige är det förbjudet) och jag har aldrig blivit tillsagd eller att nån har retat upp sig, som man läser om dvs. det står alltid "dom oroliga medborgarna" som meddelar berörda myndigheter för dom är så oroliga. Är det nån här som har blivit tillsagd om detta på allmän plats i Thailand, för vad jag har förstått så är det olagligt att dricka på allmän plats i Thailand men jag kan ha fel. Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 29 minuter sedan, skrev Nerike: Vi har väl alla köpt alkohol av stol uthyrarna på stranden, men ser titt som tätt artiklar om att det är förbjudet och att dom inte får sälja alkohol. Är det någon här som vet hur det är med den saken, samma sak om nån vet hur det är om det är lagligt att dricka (alkohol) på allmän plats i Thailand. Har läst i nån/några artiklar om att polisen gör en del inspektioner angående drickande på beachen, och inte bara mot stol uthyrarna utan även mot folk som sitter och äter och dricker på beachen. Jag har gjort båda sakerna samt även gått med en öl i näven när man vandrar runt i olika städer (i Thailand för i Sverige är det förbjudet) och jag har aldrig blivit tillsagd eller att nån har retat upp sig, som man läser om dvs. det står alltid "dom oroliga medborgarna" som meddelar berörda myndigheter för dom är så oroliga. Är det nån här som har blivit tillsagd om detta på allmän plats i Thailand, för vad jag har förstått så är det olagligt att dricka på allmän plats i Thailand men jag kan ha fel. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 2 timmar sedan, skrev Nerike: Vi har väl alla köpt alkohol av stol uthyrarna på stranden, men ser titt som tätt artiklar om att det är förbjudet och att dom inte får sälja alkohol. Är det någon här som vet hur det är med den saken, samma sak om nån vet hur det är om det är lagligt att dricka (alkohol) på allmän plats i Thailand. Har läst i nån/några artiklar om att polisen gör en del inspektioner angående drickande på beachen, och inte bara mot stol uthyrarna utan även mot folk som sitter och äter och dricker på beachen. Jag har gjort båda sakerna samt även gått med en öl i näven när man vandrar runt i olika städer (i Thailand för i Sverige är det förbjudet) och jag har aldrig blivit tillsagd eller att nån har retat upp sig, som man läser om dvs. det står alltid "dom oroliga medborgarna" som meddelar berörda myndigheter för dom är så oroliga. Är det nån här som har blivit tillsagd om detta på allmän plats i Thailand, för vad jag har förstått så är det olagligt att dricka på allmän plats i Thailand men jag kan ha fel. Att gå omkring städer med en ölflaska i handen och gärna med bar överkropp är väl ett typiskt ryssbeteende. Kommer ihåg en MPR-träff för många år sedan i Lumpini park där vi köpt med oss lite bira men vart ombed att lämna eftersom det var förbjudet att dricka alkohol i parken. Vi satte oss i stället på en gaturestaurang precis utanför parken där Herr Chang försökte köpa av servitören hand changförkläde. 5 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Oktober 28 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 28 1 timme sedan, skrev Mankan: Att gå omkring städer med en ölflaska i handen och gärna med bar överkropp är väl ett typiskt ryssbeteende. Nu är det så att man inte går med en öl hela tiden när man går omkring, och bar överkropp eller linne är till amatörerna 4 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 Nej blir alldrig nån öl på allmänplats. Blir det en så är det nånstans där man kan slå ner röven. För det mest blir det nån handpresad juice eller nåt tugga på från dom otaliga påsar som kärring brukar köpa på sig. Undantaget är de marknader som har "barer" på marknads området. Där brukar det bli nån kvälls öl ibland. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 3 timmar sedan, skrev Mankan: Att gå omkring städer med en ölflaska i handen och gärna med bar överkropp är väl ett typiskt ryssbeteende. Kommer ihåg en MPR-träff för många år sedan i Lumpini park där vi köpt med oss lite bira men vart ombed att lämna eftersom det var förbjudet att dricka alkohol i parken. Vi satte oss i stället på en gaturestaurang precis utanför parken där Herr Chang försökte köpa av servitören hand changförkläde. Jag kom lite sent till den träffen, och missade att ni lämnat parken... Tog en picnic med familjen och flög lite modellflyg istället! Ingen klagade på mitt öldrickande 🍺 Det var väl Atom som inte kollat reglerna, och förslog parken? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 4 timmar sedan, skrev Mankan: Att gå omkring städer med en ölflaska i handen och gärna med bar överkropp är väl ett typiskt ryssbeteende. Kommer ihåg en MPR-träff för många år sedan i Lumpini park där vi köpt med oss lite bira men vart ombed att lämna eftersom det var förbjudet att dricka alkohol i parken. Vi satte oss i stället på en gaturestaurang precis utanför parken där Herr Chang försökte köpa av servitören hand changförkläde. Inte bara ryss beter sej så, svenskar, norrmän, finländare är väl värst. ok dom ar gärna en chang i handen. Patomg där jag varit flera ggr för en gubbe från Umeå bodde där Några dar sen blev det för mycket. Engelsk män skriker fuck you, italienare har solglasögon fast det är mörkt. Ryssaar har skinjacka fast det är 30 plus Norrmän, svenskar finländare är dyngraka Så har jag upplevt det i ex Patomg 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 2 minuter sedan, skrev Boa52: Inte bara ryss beter sej så, svenskar, norrmän, finländare är väl värst. ok dom ar gärna en chang i handen. Patomg där jag varit flera ggr för en gubbe från Umeå bodde där Några dar sen blev det för mycket. Engelsk män skriker fuck you, italienare har solglasögon fast det är mörkt. Ryssaar har skinjacka fast det är 30 plus Norrmän, svenskar finländare är dyngraka Så har jag upplevt det i ex Patomg Var ungefär ligger Patomg ? 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 Precis nyss, skrev Nicholas: Var ungefär ligger Patomg ? Har du så lten fantasi så du förstår inte att jag skrev fel, PATONG 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 10 minuter sedan, skrev Boa52: Inte bara ryss beter sej så, svenskar, norrmän, finländare är väl värst. ok dom ar gärna en chang i handen. Patomg där jag varit flera ggr för en gubbe från Umeå bodde där Några dar sen blev det för mycket. Engelsk män skriker fuck you, italienare har solglasögon fast det är mörkt. Ryssaar har skinjacka fast det är 30 plus Norrmän, svenskar finländare är dyngraka Så har jag upplevt det i ex Patomg Var du i Patong för några dagar sedan? När det gäller Pattaya så är min erfarenhet att det för det mesta är Ryssar. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 2 minuter sedan, skrev Mankan: Var du i Patong för några dagar sedan? När det gäller Pattaya så är min erfarenhet att det för det mesta är Ryssar. Är dum dum hur skulle jag var i patong nu, Ja kanske ryssar i Pattaya men tror det är samma turister på båda ställen, varför åker män till patong eller Pattaya tror du 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 Precis nyss, skrev Boa52: Är dum dum hur skulle jag var i patong nu, Ja kanske ryssar i Pattaya men tror det är samma turister på båda ställen, varför åker män till patong eller Pattaya tror du Patong har en dj fin badstrand och det finns flera ställen nära som också är sevärda 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 Någon som är Dyngrak 🤔 1 2 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 17 minuter sedan, skrev Boa52: Är dum dum hur skulle jag var i patong nu, Ja kanske ryssar i Pattaya men tror det är samma turister på båda ställen, varför åker män till patong eller Pattaya tror du De är inte alltid så lätt att tyda vad du skiver. 2 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 De flesta ryssar har väl dragit till Phuket eller? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 27 minuter sedan, skrev Mankan: De är inte alltid så lätt att tyda vad du skiver. Vad är det du inte förstår Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Nicholas: Var ungefär ligger Patomg ? Grannby med Tavelgskö. Ändrades Oktober 28 av uptoyou 2 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Oktober 29 Dela Inlagd Oktober 29 Brukar det inte finns skyltar vid stränder och sjöar som säger "No Drinking", No Smoking" osv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Oktober 29 Dela Inlagd Oktober 29 2 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Oktober 29 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 29 4 timmar sedan, skrev lasseiudon: Brukar det inte finns skyltar vid stränder och sjöar som säger "No Drinking", No Smoking" osv. Jag har bara sett skyltar angående skräpa inte ner, rökning förbjuden med några tusen bath i böter, nu har jag bara vart på beacher vid haven ej några sjöar Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 29 Dela Inlagd Oktober 29 20 timmar sedan, skrev Tommy: Jag kom lite sent till den träffen, och missade att ni lämnat parken... Tog en picnic med familjen och flög lite modellflyg istället! Ingen klagade på mitt öldrickande 🍺 Det var väl Atom som inte kollat reglerna, och förslog parken? MVH Jag kommer inte ihåg exakt vilka som var med. Jag är rätt säker på Stjp8729 var med och förmodligen var även Ronny a.k.a. 33:an med och möjligen var Wille och Atom med eller båda. Vem som föreslog parken har jag ingen aning om. Jag tror att det var en träff dagen innan på övre våningen på en köttrestaurang någonstans i Bangkok och då var i alla fall båda Atom och Wille med. Eller så var det ett annat år :). Ja som du ser minnet sviker. Möjligen har jag bilder på någon hårddisk. 2 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu