Jump to content

Öppen grupp  ·  130 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

Vem vinner valet i USA?

Surin P3

Vem vinner valet?  

27 röster

1. 1. Harris eller Trump?

• Harris
      6
    • Trump
      21

This poll is closed to new votes

• Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna omröstning.
  • Poll closed on 2024-11-04 at 05:51

Recommended Posts

Soengsang

Förrförra gången trodde jag Trump mot alla odds.

Bidden var sist rätt solklar från början.

Nu lär det bli den Trumpdåren igen, den andra smygkommunisten har inte en chans i slutändan, men av dessa 2 stollar tror jag Trump ställer till med minst skada.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Soengsang:

Förrförra gången trodde jag Trump mot alla odds.

Bidden var sist rätt solklar från början.

Nu lär det bli den Trumpdåren igen, den andra smygkommunisten har inte en chans i slutändan, men av dessa 2 stollar tror jag Trump ställer till med minst skada.

Finns dt kommunister i USA kan inte va ånga men religösa fanatiker finns det hur många

som helst. Det spelar Trumpen på, jag är räddad av gud vid mord försöket. an är inte

mera religös än vad är, altså noll

• Skål 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Boa52:

Finns dt kommunister i USA kan inte va ånga men religösa fanatiker finns det hur många

som helst. Det spelar Trumpen på, jag är räddad av gud vid mord försöket. an är inte

mera religös än vad är, altså noll

"Ångad" torsk e gott!

• Haha 2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Usch säger jag bara 😞

• Haha 1

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

Oddsen hos spelbolagen talar sitt tydliga språk, de har sällan fel. Trump står med tre ben i mål. Jag kan inte ens tänka mig se USA, det som åtminstone förr ansågs som "Drömlandet", styras av kommunister.

• Ge karma 5

Fd Abercrombie på MPR.

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Lucky:

Oddsen hos spelbolagen talar sitt tydliga språk, de har sällan fel. Trump står med tre ben i mål. Jag kan inte ens tänka mig se USA, det som åtminstone förr ansågs som "Drömlandet", styras av kommunister.

En gång till, finns det kommunister i USA i så fall kan dom inte vara många, knappast några

som kan vinna ett val och styra landet eller vilka är kommunister i ditt huvud

• Minus 5
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Eller en som har några diktatorer som sina idoler 🤔  Vinner han så blir det nog inga mer val i USA 😉

Lika illa båda två men USA får vad de förtjänar 😁

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 3
  • Haha 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

John Khonken

Trumpen såklart. Vi måste få fred på jorden. Vi måste sluta starta krig.  Sound money vill han ha. Vilket är kanon. Länderna måste sluta trycka nya pengar hela tiden.

Frågan är flera men lyfter två nu

1 Blir det något val. Vilka sitter just nu i skiten. Dessa människor gör nu allt för soppa igen sina spår

2 Vem tävlar egentligen mot Trump. Vem blir det på valdagen. Och hur länge blir valdagen den här gången. Så att demokraterna kan skicka in så många valsedlar dom behöver för att vinna igen.

Kan bli inbördes krig vem som än vinner. För demokraterna har väl runt 10 miljoner soldater till sitt förfogande. Amerikanska soldater kan inte kriga . 

Ändrades av John Khonken
  • Ge karma 4
  • Ojojoj 1
  • Snurrigt 2
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

Konken in da house

IMG_3399.jpeg.6c635c70a41f68c77343abca12b48162.jpeg

enis

• Ge karma 2
  • Bullseye 1
  • Haha 5

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Kenneth4618
8 timmar sedan, skrev Enis:

Konken in da house

IMG_3399.jpeg.6c635c70a41f68c77343abca12b48162.jpeg

enis

Och P3 har han med sig ser jag 😉

• Haha 6

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Donald Trump motsvarar definitionen av en fascist. Det säger John Kelly, expresidentens tidigare stabschef i Vita huset, i en intervju.

Han ger också detaljer från sina samtal med Trump – och berättar att han regelbundet uttryckte sin beundran för Adolf Hitler.

https://www.dn.se/varlden/trumps-forre-andreman-han-kommer-att-styra-usa-som-en-fascist/

(Låst artikel)

Ändrades av uptoyou
  • Haha 1

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

Om man vill se bortom lögnerna själv.

• Ge karma 4
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

John Khonken

Förstår ni taktiken som Trumpen genomför . Läs om Sin Shuz. Är inte säker att det stavas så. Sluta och lyssna se vad Trumpen gör. 

Dela på andra sajter

On 2024-10-23 at 08:49, skrev Kenneth4618:

Och P3 har han med sig ser jag 😉

Riktiga riksdagsmän det där!🥳

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Surin P3:

Efter dryga 50 miljoner röster räknade i valet, så ser det ut som Trump ligger bra till.

312 för Trump mot Harris 226.

Vi får hoppas det håller i sig.

---

En annan intressant dom från lokal högsta domstol i Wisconsin, inte tillåter räkning av brevröstning efter valdagen. Denna lag kan göra detta val väldigt långgånget rättsligt.

Redovisas rösterna innan vallokalerna stängt?

Uppenbarligen är jag inte insatt i detta. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Nicholas:

Dessa siffror är självklart preliminära, men tydligen finns det siffror som visar det ifrån de flesta delstatena. Tex registrerar de sin partibehörighet vid ansökan om brevröstning. Finns en mängd analytiker som diskuterar online dagligen.

Det har nog tidigare varit ointressant att visa dessa eftersom demokrater alltid använt förtidsröstningen i mycket större omfattning. Nu verkar det vara nära 50/50.

Men siffrorna är som sagt självklart preliminära.

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Dessa siffror är självklart preliminära, men tydligen finns det siffror som visar det ifrån de flesta delstatena. Tex registrerar de sin partibehörighet vid ansökan om brevröstning. Finns en mängd analytiker som diskuterar online dagligen.

Det har nog tidigare varit ointressant att visa dessa eftersom demokrater alltid använt förtidsröstningen i mycket större omfattning. Nu verkar det vara nära 50/50.

Men siffrorna är som sagt självklart preliminära.

Du skriver efter dryga 50 miljoner röster räknade vem räknade dom rösterna,  

• Minus 1
  • Skål 1
  • Cheers 3
Dela på andra sajter

Kenneth4618
31 minuter sedan, skrev Boa52:

Trump

• Haha 4

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nicholas:

Låter märkligt!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Boa52:

Här en artikel som skriver lite om det.

https://thehill.com/homenews/campaign/4960217-2024-election-early-voting/

De varnar för att dra för stora slutsatser så här tidigt, men det är väl egentligen ingen som bryr sig jättemycket om några prognoser, utan alla väntar så klart på resultatet från valdagen.

I såna här fall, så gillar jag AI skarpt.

Med några väl ställda frågor, så kan man få en massa intressant statistik och data.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...