Detta inlägg gillas... rolba Inlagd Oktober 18 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 18 Skulle flytta pengar mellan två av mina konton i svenska banker igår. När jag godkänt överföringen med bankid kom det upp en ruta att min transaktion skulle granskas så att jag inte var utsatt för bedrägeri. Försök igen om 30 minuter stod det. Försökte igen, fyra gånger med en till två timmars mellanrum men samma resultat. Förstår ju den goda saken men det fungerar ju inte. Var en överföring av 100000 mellan två konton i mitt namn. Hur svårt kan det va? Slutade med att jag gjorde fyra överföringar på 25000. Allt klart på ett par minuter. Till och med en novis som jag lurade systemet enkelt. Var är säkerheten i detta? Bara jävelskap för vanligt folk. Stulen bild från ett forum nära dig. 21 1 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 18 Dela Inlagd Oktober 18 36 minuter sedan, skrev rolba: Var en överföring av 100000 mellan två konton i mitt namn. Det problemet kommer jag aldrig att ha 😁 / Fattiglappen 2 1 12 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 18 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 18 1 timme sedan, skrev Enis: Det problemet kommer jag aldrig att ha 😁 / Fattiglappen Du har väl tillgång till frugans konto? 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Oktober 18 Dela Inlagd Oktober 18 Precis nyss, skrev rolba: Du har väl tillgång till frugans konto? Din fruga då eller 😄 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 18 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 18 7 minuter sedan, skrev uptoyou: Din fruga då eller 😄 Jag har sett boken och det är trevlig läsning men har inte tillgång till kontot 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 19 Dela Inlagd Oktober 19 23 timmar sedan, skrev rolba: Skulle flytta pengar mellan två av mina konton i svenska banker igår. När jag godkänt överföringen med bankid kom det upp en ruta att min transaktion skulle granskas så att jag inte var utsatt för bedrägeri. Försök igen om 30 minuter stod det. Försökte igen, fyra gånger med en till två timmars mellanrum men samma resultat. Förstår ju den goda saken men det fungerar ju inte. Var en överföring av 100000 mellan två konton i mitt namn. Hur svårt kan det va? Slutade med att jag gjorde fyra överföringar på 25000. Allt klart på ett par minuter. Till och med en novis som jag lurade systemet enkelt. Var är säkerheten i detta? Bara jävelskap för vanligt folk. Stulen bild från ett forum nära dig. Hos Icabanken är det en gräns på 500 000:-/överföring enligt mail/meddelande med dem. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 19 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Hos Icabanken är det en gräns på 500 000:-/överföring enligt mail/meddelande med dem. Jag gjorde en överföring på 500.000 för ett par år sedan och fick nobben. Då var det max 250 som gällde men inget snack om granskning av överföring pga bedrägeririsk. Så blev 2 överföringar då. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 19 Dela Inlagd Oktober 19 3 minuter sedan, skrev rolba: Jag gjorde en överföring på 500.000 för ett par år sedan och fick nobben. Då var det max 250 som gällde men inget snack om granskning av överföring pga bedrägeririsk. Så blev 2 överföringar då. Jag kollade med dem för några veckor sedan och fick det svaret då pga min lokala bank använder Swedbanks internetbank som har blivit någon typ av förmyndare utan att be om lov... Nu har jag löst frågan med min lokala bank och kan åter föra över stora belopp där. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 19 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19 3 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag kollade med dem för några veckor sedan och fick det svaret då pga min lokala bank använder Swedbanks internetbank som har blivit någon typ av förmyndare utan att be om lov... Nu har jag löst frågan med min lokala bank och kan åter föra över stora belopp där. Swedbank som jävlas med mig åxå. Min privata kontakt pensionerade sig för 2 år sedan. Innan löstes allt med ett telefonsamtal. Nu har de ny bankdirektör och jag får sitta i telefonkö och det har jag inte lust med från Thailand 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 19 Dela Inlagd Oktober 19 28 minuter sedan, skrev rolba: Swedbank som jävlas med mig åxå. Min privata kontakt pensionerade sig för 2 år sedan. Innan löstes allt med ett telefonsamtal. Nu har de ny bankdirektör och jag får sitta i telefonkö och det har jag inte lust med från Thailand Sossebank. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Oktober 19 Dela Inlagd Oktober 19 On 2024-10-18 at 14:51, skrev rolba: Var är säkerheten i detta? Bara jävelskap för vanligt folk. Det var bättre förr. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Oktober 19 Dela Inlagd Oktober 19 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Jag kollade med dem för några veckor sedan och fick det svaret då pga min lokala bank använder Swedbanks internetbank som har blivit någon typ av förmyndare utan att be om lov... Nu har jag löst frågan med min lokala bank och kan åter föra över stora belopp där. Swedbank ska man inte ha. Dom är sämre är Nordea. Jag har Nordea , ICA banken, coop och Skandia. Mitt AB har SEB, redovisning byrån ville ha det så. 1 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 19 Dela Inlagd Oktober 19 2 minuter sedan, skrev pigge01: Swedbank ska man inte ha. Dom är sämre är Nordea. Jag har Nordea , ICA banken, coop och Skandia. Mitt AB har SEB, redovisning byrån ville ha det så. Då har du inte varit på Nordeas Helsingborgskontor och råkat ut för den blonda snorkfröken som brukar ha disken längst till vänster, hon är garanterat äkta blondin! 4 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 19 Dela Inlagd Oktober 19 Har inga som helst problem med Swedbank, man fyller i en kundkännedomsblankett med några år mellanrum bara. De har inför en gräns på 50000 vid överföringar till utlandet men den kan man höja tillfälligt själv på internetbanken. Det är ju för att skydda mig mot bedrägerier 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 19 Dela Inlagd Oktober 19 Bankerna är nog väldigt försiktiga nu efter de blev avslöjade med pengatvätt i miljardklassen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Oktober 19 Dela Inlagd Oktober 19 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Bankerna är nog väldigt försiktiga nu efter de blev avslöjade med pengatvätt i miljardklassen Vad är KYB (Know your bank) dokumentet de borde fylla i? Det är där de stora pengarna tvättas. 2 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Oktober 20 Dela Inlagd Oktober 20 15 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Har inga som helst problem med Swedbank, man fyller i en kundkännedomsblankett med några år mellanrum bara. De har inför en gräns på 50000 vid överföringar till utlandet men den kan man höja tillfälligt själv på internetbanken. Det är ju för att skydda mig mot bedrägerier Jag hoppas du skämtar. 6 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu