OlleP Inlagd Oktober 8 Dela Inlagd Oktober 8 Hittar bara gamla trådar, så jag startar en ny. Någon som har erfarenhet av ögonoperation linsbyte i Thailand. Kostnad och förslag på godkänd sjukhus. Gäller min Thaifru (om det spelar roll) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 8 Dela Inlagd Oktober 8 VIlket sjukhus? - Sjukvård och hälsa - Maipenrai.se “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Oktober 8 Dela Inlagd Oktober 8 Har funderingar på något liknande själv då man har passerat 55år och läsningen i princip omöjlig utan läsglas. Men blir förvånad när priserna som jag hittar är dyrare i Thailand än sverige. //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 8 Dela Inlagd Oktober 8 58 minuter sedan, skrev fiskarn: Har funderingar på något liknande själv då man har passerat 55år och läsningen i princip omöjlig utan läsglas. Men blir förvånad när priserna som jag hittar är dyrare i Thailand än sverige. Om du byter lins i ögat så blir det väl till en stel lins, och det torde ju bara göras vid starr? Jag kan ha fel dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 9 Dela Inlagd Oktober 9 (ändrad) 10 timmar sedan, skrev Nicholas: Jag kan ha fel dock. Jäpp 😄 För mig som är över 65 är det linsbyte som gäller om jag vill slippa glasögon helt. Kostar mellan 60 - 75 000 beroende på vilka som gör det, kollade igår. Ändrades Oktober 9 av Kenneth4618 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Oktober 9 Dela Inlagd Oktober 9 Finns två typer typ! Monofokal som har två fokusområden där du fortsättningsvis kommer att behöva läsglasögon och de är den typen Lanstinget ger till patienter med gråstarr. Men du brukar få frågan om du vill byta till Trifokal men får då betala mellanskilnaden! Trifokala tar lite längre tid för kroppen att anpassa sig till men du slipper troligen läsglasögon och får då tre fokusområden. Vad det blir för skärpedjup det har jag ingen aning om!! Har funderat länge och funderar nog ett tag till för priset är typ två dykresor🤑 4 //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Oktober 9 Dela Inlagd Oktober 9 9 minuter sedan, skrev fiskarn: Finns två typer typ! Monofokal som har två fokusområden där du fortsättningsvis kommer att behöva läsglasögon och de är den typen Lanstinget ger till patienter med gråstarr. Men du brukar få frågan om du vill byta till Trifokal men får då betala mellanskilnaden! Trifokala tar lite längre tid för kroppen att anpassa sig till men du slipper troligen läsglasögon och får då tre fokusområden. Vad det blir för skärpedjup det har jag ingen aning om!! Har funderat länge och funderar nog ett tag till för priset är typ två dykresor🤑 Priset för två dykresor kan ju variera en hel del. Dyviksvraket och Björkvik vs. Cocos island och Palau. Själv gjorde jag en Lasik på mitt högra öga år 1993 Phuket International Hospital. Det kostade 33000 baht. På den tiden ansågs det vara prisvärt. Lite blurrig syn första veckan men efter det så har jag personligen aldrig haft några problem. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tapani Inlagd 16 timmar sedan Detta inlägg gillas... Dela Inlagd 16 timmar sedan Jag opererade båda ögonen på militärsjukhuset i Nakhon Si Thammarat satt i monofokala linser fungerade bra men jag behöver läsglasögon men läkaren föreslog monofokal linserna för mig. Läkaren gör kontrollerna på sin privata klinik och operationen på militärsjukhuset varje linsbyte kostade ca 21.000 baht men återkommande kontroller och medicin jag är riktigt nöjd med operationen jag kunde inte köra bil innan operationen så dålig syn hade jag visserligen behöver jag läsglasögon men jag hade glasögon innan för att se något överhuvudtaget på avstånd. 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu