Jump to content
IGNORERAD

Ögonoperation linsbyte

OlleP

Recommended Posts

Hittar bara gamla trådar, så jag startar en ny. Någon som har erfarenhet av ögonoperation linsbyte i Thailand. Kostnad och förslag på godkänd sjukhus. Gäller min Thaifru (om det spelar roll)

Dela på andra sajter

Kenneth4618

VIlket sjukhus? - Sjukvård och hälsa - Maipenrai.se

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Har funderingar på något liknande själv då man har passerat 55år och läsningen i princip omöjlig utan läsglas. Men blir förvånad när priserna som jag hittar är dyrare i Thailand än sverige.

//P

Dela på andra sajter

Nicholas
58 minuter sedan, skrev fiskarn:

Har funderingar på något liknande själv då man har passerat 55år och läsningen i princip omöjlig utan läsglas. Men blir förvånad när priserna som jag hittar är dyrare i Thailand än sverige.

Om du byter lins i ögat så blir det väl till en stel lins, och det torde ju bara göras vid starr?

Jag kan ha fel dock. 

Dela på andra sajter

Kenneth4618
10 timmar sedan, skrev Nicholas:

Jag kan ha fel dock. 

Jäpp 😄

För mig som är över 65 är det linsbyte som gäller om jag vill slippa glasögon helt. Kostar mellan 60 - 75 000 beroende på vilka som gör det, kollade igår.

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Finns två typer typ! Monofokal som har två fokusområden där du fortsättningsvis kommer att behöva läsglasögon och de är den typen Lanstinget ger till patienter med gråstarr. Men du brukar få frågan om du vill byta till Trifokal men får då betala mellanskilnaden!

Trifokala tar lite längre tid för kroppen att anpassa sig till men du slipper troligen läsglasögon och får då tre fokusområden. Vad det blir för skärpedjup det har jag ingen aning om!!

Har funderat länge och funderar nog ett tag till för priset är typ två dykresor🤑

• Ge karma 4

//P

Dela på andra sajter

kolla min fot
9 minuter sedan, skrev fiskarn:

Finns två typer typ! Monofokal som har två fokusområden där du fortsättningsvis kommer att behöva läsglasögon och de är den typen Lanstinget ger till patienter med gråstarr. Men du brukar få frågan om du vill byta till Trifokal men får då betala mellanskilnaden!

Trifokala tar lite längre tid för kroppen att anpassa sig till men du slipper troligen läsglasögon och får då tre fokusområden. Vad det blir för skärpedjup det har jag ingen aning om!!

Har funderat länge och funderar nog ett tag till för priset är typ två dykresor🤑

Priset för två dykresor kan ju variera en hel del.

Dyviksvraket och Björkvik vs. Cocos island och Palau.

Själv gjorde jag en Lasik på mitt högra öga år 1993 Phuket International Hospital.

Det kostade 33000 baht. 

På den tiden ansågs det vara prisvärt.

Lite blurrig syn första veckan men efter det så har jag personligen aldrig haft några problem. 

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...