Detta inlägg gillas... Nerike Inlagd September 28 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 28 Vi har väl alla stöt på dom dvs. dom som lever som miljonärer fast dom inte är det, dom lever som hundar hemma i Svedala. Dom bor i den minsta lgh jobbar som fan unnar sig inget, allt för att spara pengar för en månads lux liv i LOS. När dom är där ljuger dom hur dom bor i Sverige, vilken bil dom har och hur mycket pengar dom har mm. Jag har en kompis som inte åker till LOS längre (har en fru nu), världens bästa kompis men en katastrof att resa med. Han var verkligen one week millionaire, inte för att levde som en hund i Svedala och han ljög inte om sitt boende eller bil (Han har inget körkort). Så när vi skulle åka ner till LOS så ville han hänga på, så av den anledningen att han inte levde som en hund i Svedala så var han inte gjord av pengar. När vi väl var på plats i LOS framför allt i Pattis/Jomtien då brakade det loss, han hade glömt förra resan som han sa att inte skulle göra om igen. Det söps och köptes lampor som värsta tuppen i en hönsgård, jag var med han några gånger men man orkade inte hålla det tempot. Man visste när pengarna sinade då låg han på rummet med värsta fylleångesten/hangover i ett par dagar, skyllde alltid på nåt han hade ätit inte att det var alkoholen som var på väg ut ur kroppen. (Har själv haft sådana dagar när man har supit lite för mycket, inte att pengarna var slut utan supit för mycket helt enkelt, dom dagarna undviker man nu för tiden, var mest när man var yngre) Jag kommer att skriva olika episoder om min kompis liv som one week millionaire här, tar det i olika omgångar för det är många. Och det jag kommer skriva är sanna saker, folk tror att man ljuger när man berättar dom men jag vet för jag var där. Ni får gärna berätta era episoder om en one week millionaire, för jag tror dom är nog rätt lika dom min kompis gjorde. 18 1 2 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Wangthong Inlagd September 28 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 28 Jag kan väl själv erkänna att man varit lite av en "one week millionare", på den gamla goda tiden. Så fort man kom ner till LOS kände man sig så glad och lycklig. Att känna denna glädje av att slippa ett inrutat liv i svedala gjorde att man svämmade över av känslor. De första veckorna sprack alltid budget och man fick dra ner på tempot för att inte hamna under isen både ekonomiskt och alkointagsmässigt. Detta var efter några år ingen överraskning längre. För mig har det alltid varit så att jag får en massa energi av att komma till LOS. Första dagarna, veckan har jag ett väldigt litet behov av att sova. Detta hjälper naturligtvis till att hålla tempot igång. Även nu efter snart 40 år sedan första besöket i LOS har jag denna känsla, fast numera nedtonad. Nu var det inte mig jag skulle berätta om utan en kille som verkligt gick in för detta, "one week millionare". Detta utspelade sig i slutet på 80-talet. En svensk kille (runt 30 år) kom varje år ned till Bangkok. Det första han gjorde efter att checkat in på hotell (oftast Crown) var att besöka soi cowboy. Gå in på en bar och ringa i klockan ett större antal gånger. Efter det rycket drog han vidare till andra ställen där spriten och pengarna fortsatte flöda. Han fick med sig några tjejer och besökte olika ställen runt stan. Efter ett antal dagar på det sättet brukade det hela avslutas med att han klappade ihop och fick tas in på sjukhus några dagar för avgiftning. Efter avgiftning var han spak och en helt annan människa. En annan sak som brukade inträffa var att alla pengar var borta. Detta spelade ingen roll då mamman tydligen var riktigt rik. På den tiden gick det inte så snabbt att föra över pengar utan det tog flera dagar. Eftersom detta tydligen inte var första gången detta inträffade visste många att pengar fanns och skulle komma. Därför kunde han låna för att klara uppehället. Jag träffade killen tre ggr om jag minns rätt. Första gången var när han nyss kom ner till Bangkok och började ringa i klockan. Pratade inte direkt med honom då annat än tackade för drinkarna. Andra gången var efter avgiftning. Vi satt då och pratade rätt länge och han berättade om sina besök i Thailand. Han åkte tydligen ner 3-4-5 ggr per år. Samma visa alla gånger. Jag träffade även andra som berättade om hans tidigare besök. Tredje gången jag träffade honom var nog året efter. Då hade han gjort sin vända och varit avgiftad någon vecka. Nu var han som de flesta lugna turister. Han hade en tjej med sig och åkte ut på utflykter i landet. Tror att han lyckades hålla sig nykter efter avgiftningen och levde ett ganska normalt lugnt turistliv. Mamma fyllde på med pengar om behov uppstod så brist på pengar var det nog inte. 17 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Rillex Inlagd September 28 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 28 Riktigt kul tråd….. Skulle själv göra en stor hjärtoperation i mitten av nittiotalet här i Sverige inte 30 år fyllda. Innan dess ville jag se världen eftersom jag skulle dö vid min operation. Pengarna fanns hade ju drivit firma i ett antal år som funkade bra. Några år innan åkte mina kompisar men inte f**n skulle ja med då skulle man ju åka skidor i alperna ( alltid mister motvalls). Fick ett hotell namn av polarna som varit nere ”New Siam Guest house” var namnet låg på Khaosan. Landade i Bangkok flög men Malev med mellanlandning i Budapest kom där i snack med 2 svenska oljearbetare som var på väg till Australien de tyckte jag var modig som åkte själv då vart man stursk och hällde väl i mig en och annan på flyget hade själv inte aning om att det skulle var så varmt och lukta så där när jag kom fram. Kom till Khaosan tidigt på morgonen gick upp på gatan som naiv svensk en drös av folk hoppade på mig skulle sälja det ena och det andra jag var mest trött och ville hem igen. Kom till hotellet/guest houset tänkte bäst att sova några timmar man kanske ändrar sig och kommer på något. Vaknade några timmar senare gick ner och käkade något. Kände mig helt bortkommen efter en stund kom ett amerikanskt par fram till mig och sa att min T-shirt hade jag haft den på mig i New York skulle jag haft det tufft. Så de 2 personerna greppade jag och vi följdes åt på seriös rundvandring och jag börja acklimatisera mig. Ja vart kvar 6 månader med inspel i Vietnam, Laos, Malaysia,Singapore. Har en låda med pappersbilder som någon gång skall skannas in. 22 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 8 timmar sedan, skrev Rillex: Riktigt kul tråd….. Skulle själv göra en stor hjärtoperation i mitten av nittiotalet här i Sverige inte 30 år fyllda. Innan dess ville jag se världen eftersom jag skulle dö vid min operation. Pengarna fanns hade ju drivit firma i ett antal år som funkade bra. Några år innan åkte mina kompisar men inte f**n skulle ja med då skulle man ju åka skidor i alperna ( alltid mister motvalls). Fick ett hotell namn av polarna som varit nere ”New Siam Guest house” var namnet låg på Khaosan. Landade i Bangkok flög men Malev med mellanlandning i Budapest kom där i snack med 2 svenska oljearbetare som var på väg till Australien de tyckte jag var modig som åkte själv då vart man stursk och hällde väl i mig en och annan på flyget hade själv inte aning om att det skulle var så varmt och lukta så där när jag kom fram. Kom till Khaosan tidigt på morgonen gick upp på gatan som naiv svensk en drös av folk hoppade på mig skulle sälja det ena och det andra jag var mest trött och ville hem igen. Kom till hotellet/guest houset tänkte bäst att sova några timmar man kanske ändrar sig och kommer på något. Vaknade några timmar senare gick ner och käkade något. Kände mig helt bortkommen efter en stund kom ett amerikanskt par fram till mig och sa att min T-shirt hade jag haft den på mig i New York skulle jag haft det tufft. Så de 2 personerna greppade jag och vi följdes åt på seriös rundvandring och jag börja acklimatisera mig. Ja vart kvar 6 månader med inspel i Vietnam, Laos, Malaysia,Singapore. Har en låda med pappersbilder som någon gång skall skannas in. Men vad stod det på T-shirten? 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 5 timmar sedan, skrev lasseiudon: Men vad stod det på T-shirten? Försöker hitta en bild med den på mig. Men det stod MoFo. Dvs motherf**ker. Hade hittat den i London något år innan och den tyckte jag såg lite cool ut. De hade jag då innan internet och inte slagit upp eller hört tidigare inte en aning om. 2 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 Onödigt o tjafsa i Rollbas tråd....så svarar här..... @Boa52 !!!! Han är en stor idiot bakom tangentbordet, men konstigt nog ok IRL, hur trevlig som helst. Men borde logga ut för gott, eller verkligen tänka sig för före han postar, och vart han postar sitt ständiga skit. Faktum är att inte hel anonym, har visat sig på en del bilder, var till och med så korkad att han lade om sitt telefonnummer på mpr i början av sin sejour här. 4 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 @Boa52 Han läste BTT:s skitsnack o fantasier långt före du var online, på TT, SS och här på MPR, tjafsa inte när du inte fattar eller inte har den minsta uns av läsförståelse. 2 3 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 9 minuter sedan, skrev Soengsang: Onödigt o tjafsa i Rollbas tråd....så svarar här..... @Boa52 !!!! Han är en stor idiot bakom tangentbordet, men konstigt nog ok IRL, hur trevlig som helst. Men borde logga ut för gott, eller verkligen tänka sig för före han postar, och vart han postar sitt ständiga skit. Faktum är att inte hel anonym, har visat sig på en del bilder, var till och med så korkad att han lade om sitt telefonnummer på mpr i början av sin sejour här. Tele nr var till dej men med insikt hur du tänker var det skit dumt av mej sorry 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 2 minuter sedan, skrev Soengsang: @Boa52 Han läste BTT:s skitsnack o fantasier långt före du var online, på TT, SS och här på MPR, tjafsa inte när du inte fattar eller inte har den minsta uns av läsförståelse. Har det inte bevisats att BTT varit i Thai det har då jag läst så vem som har dåligt läsförståelse får stå för dej, klantarsel😊 5 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd September 29 Trådstartare Dela Inlagd September 29 9 minuter sedan, skrev Boa52: Har det inte bevisats att BTT varit i Thai det har då jag läst så vem som har dåligt läsförståelse får stå för dej, klantarsel😊 Jag vet ej vad BTT skriver på TS, men jag läser här och har läsförståelse, och det framkommer att han skriver samma skit där som han gjorde här 3 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 9 minuter sedan, skrev Boa52: Har det inte bevisats att BTT varit i Thai det har då jag läst så vem som har dåligt läsförståelse får stå för dej, klantarsel😊 Nej det har inte bevisats att han varit där. Visa på det om du kan,,,du kommer inte klara att hitta något bevis. 3 2 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 1 minut sedan, skrev Mr Ning Ning: Nej det har inte bevisats att han varit där. Visa på det om du kan,,,du kommer inte klara att hitta något bevis. Det har skrivits förut Clion träffade folk i Pattaya som kände BTT, han var lärare i Engelska 1 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 5 minuter sedan, skrev Nerike: Jag vet ej vad BTT skriver på TS, men jag läser här och har läsförståelse, och det framkommer att han skriver samma skit där som han gjorde här Han skrev väl inte skit han skrev sin reseberättelse från Thai det gör du också tror du alla häller med dej. Det är ett tag sen BTT skrev här var du medlem då under ett annat nick, Var framkommer det att han skriver samma skit, Du skriver ju också en massa skit same, same 6 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 1 minut sedan, skrev Boa52: Det har skrivits förut Clion träffade folk i Pattaya som kände BTT, han var lärare i Engelska Stackare! Sånt är inga bevis. Jag kan påstå att jag känner någon som träffat gamla kungen i Thailand. Vad bevisar det?? INGENTING. Det har visats en bild av ett pass ,men inte vems pass det är så det bevisar inte heller något. Sen fanns det tidigare en spegelbild i ett fönster i Thailand men ingen kan säga vem som var på bilden. Så prova du att hitta ett riktigt bevis på att BTT varit i Thailand. Vi väntar gärna på att få se ett äkta bevis. 3 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd September 29 Trådstartare Dela Inlagd September 29 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev Boa52: Han skrev väl inte skit han skrev sin reseberättelse från Thai det gör du också tror du alla häller med dej. Det är ett tag sen BTT skrev här var du medlem då under ett annat nick, Var framkommer det att han skriver samma skit, Du skriver ju också en massa skit same, same Är du dement eller många vet att jag har haft samma nick sedan starten. Hade även samma nick TT, SS mm. Men idag är jag bara med ett svenskt forum Ändrades September 29 av Nerike 5 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 1 minut sedan, skrev Mr Ning Ning: Stackare! Sånt är inga bevis. Jag kan påstå att jag känner någon som träffat gamla kungen i Thailand. Vad bevisar det?? INGENTING. Det har visats en bild av ett pass ,men inte vems pass det är så det bevisar inte heller något. Sen fanns det tidigare en spegelbild i ett fönster i Thailand men ingen kan säga vem som var på bilden. Så prova du att hitta ett riktigt bevis på att BTT varit i Thailand. Vi väntar gärna på att få se ett äkta bevis. Menar du att Clion inte är förnuftig när han skriver om möten med BTT,s vänner Det får du ta upp med clion, säg att han ljuger. Finns väl inga bevis att du varit där 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 4 minuter sedan, skrev Boa52: Han skrev väl inte skit han skrev sin reseberättelse från Thai det gör du också tror du alla häller med dej. Det är ett tag sen BTT skrev här var du medlem då under ett annat nick, Var framkommer det att han skriver samma skit, Du skriver ju också en massa skit same, same Nerike blev medlem här 2008 och jag 2009 och vi har aldrig bytt nick. Vi har däremot läst BTTs skrönor långt innan du blev medlem på MPR. Du har fått en fix ide i hjärnan att folk byter nick och det visra bara hur dum duu är. 2 3 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 1 minut sedan, skrev Mr Ning Ning: Nerike blev medlem här 2008 och jag 2009 och vi har aldrig bytt nick. Vi har däremot läst BTTs skrönor långt innan du blev medlem på MPR. Du har fått en fix ide i hjärnan att folk byter nick och det visra bara hur dum duu är. Om du går in på TS känner du igen flera st hur dom skriver Leifen-kurant. phonta-fiskarn och många fler som bytt nick till ett annat forum 5 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 2 minuter sedan, skrev Boa52: Menar du att Clion inte är förnuftig när han skriver om möten med BTT,s vänner Det får du ta upp med clion, säg att han ljuger. Finns väl inga bevis att du varit där Så här ser ett bevis ut BOA! Eller vill du påstå att jag inte fått den här fisken i CHa-Am? Jag har lagt in massor av bilder på mig från Chiang -Mai mm mm genom åren här på MPR. Jag har dessutom träffat flera medlemmar på MPR i Thailand. 6 1 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 1 minut sedan, skrev Boa52: Om du går in på TS känner du igen flera st hur dom skriver Leifen-kurant. phonta-fiskarn och många fler som bytt nick till ett annat forum Du verkar ha jävligt svårt att förstå att man inte behöver något nick för att läsa på TS eller MPR. Det behövs en dator eller smartphone... inget annat. Sen är det jävligt fult av dig att tala om vilka som har olika nick på forumen. 2 1 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd September 29 Trådstartare Dela Inlagd September 29 Då jag träffat clion samt vad han skrev här MPR, så hade han ett hus där och letade efter bevis på BTT vart i LOS, men har för mig att hittade inga bevis på det, och det var långt innan du blev medlem här, däremot träffades HC med några MPR:are BTT i Göteborg och det la dom upp bildbevis på 4 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 10 minuter sedan, skrev Boa52: Menar du att Clion inte är förnuftig när han skriver om möten med BTT,s vänner Det får du ta upp med clion, säg att han ljuger. Finns väl inga bevis att du varit där Clion ljuger förmodligen inte men han är ju rätt godtrogen. Så BTT lyckades övertyga Clion var väl ingen högoddsara. 5 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd September 29 Trådstartare Dela Inlagd September 29 2 timmar sedan, skrev Boa52: Om du går in på TS känner du igen flera st hur dom skriver Leifen-kurant. phonta-fiskarn och många fler som bytt nick till ett annat forum Nu när du vet att jag ej läser på TS, vad har du för nick där, inte för att jag kommer dit. För det finns en anledning och det är att det verkar som att nättroll får husera där, enligt vad jag har läst här. Obs. Har läsförståelse från vissa som har kunskapskluftor större än Grönland Eftersom du alltid hoppar på folk angående nick på detta forum. Genom sig själv känner man andra 2 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 3 timmar sedan, skrev Boa52: Menar du att Clion inte är förnuftig när han skriver om möten med BTT,s vänner Det får du ta upp med clion, säg att han ljuger. Finns väl inga bevis att du varit där 2 timmar sedan, skrev Mankan: Clion ljuger förmodligen inte men han är ju rätt godtrogen. Så BTT lyckades övertyga Clion var väl ingen högoddsara. Det var väl typ så här stt Clion sökte upp en skola där Btt påstod att han jobbat och visade upp nåt foto och frågade om han jobbat där. Fick ett typiskt thaisvar att han inte var där nu men sure I see him before maybe. Ta inte mitt påstående ordagrant. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd September 29 Dela Inlagd September 29 28 minuter sedan, skrev Nerike: Nu när du vet att jag ej läser på TS, vad har du för nick där, inte för att jag kommer dit. För det finns en anledning och det är att det verkar som att nättroll får husera där, enligt vad jag har läst här. Obs. Har läsförståelse från vissa som har kunskapskluftor större än Grönland Eftersom du alltid hoppar på folk angående nick på detta forum. Genom sig själv känner man andra Herregud vad lättkränkt du verkar. Scrolla vidare. 1 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu