Captain Morgan Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 6 timmar sedan, skrev Mankan: Nja hans barn ärver hälften av hans tillgångar i Sverige om han dör före henne. Oj, det har jag missat. Trodde att ett gift par ärvde varandra fullt ut i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 3 timmar sedan, skrev Captain Morgan: Oj, det har jag missat. Trodde att ett gift par ärvde varandra fullt ut i Sverige. Särkullbarns har rätt till arv även om det finns ett testamente som säger något annat. Gemensamma barn får inte ut arvet förrän båda föräldrarna är döda. 2 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 Det gäller att skriva ett testamente Särkullbarn har samma arvsrätt som ett gemensamt barn – men med en viktig skillnad. De har rätt att få ut arvet från sin biologiska förälder direkt, även om styvföräldern fortfarande lever. Särkullbarn har rätt till sin del av arvet direkt när föräldern avlider. 2 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 19 minuter sedan, skrev Mankan: Gemensamma barn får inte ut arvet förrän båda föräldrarna är döda. Det var det här jag for efter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 13 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Särkullbarn har samma arvsrätt som ett gemensamt barn – men med en viktig skillnad. De har rätt att få ut arvet från sin biologiska förälder direkt, även om styvföräldern fortfarande lever. Särkullbarn har rätt till sin del av arvet direkt när föräldern avlider. Oj, nu blev det ännu snurrigare för Boa. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 15 Trådstartare Dela Inlagd September 15 Nä det där vet jag det är i Sverige, jag frågade om Thai, kan min barn sen tidigare ärva nått i Thai som är min frus egendom vi har inga barn tillsammans och hon har inga barn sen tidigare i Thai. Det är har mina barn arvsrätt även i Thai fast jag finns inte på nått papper där bara gift i Sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 Din fru är ju en ärlig person, så ingenting du behöver tänka på, hon delar självklart med sig till dina barn. 7 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 2 minuter sedan, skrev uptoyou: Din fru är ju en ärlig person, så ingenting du behöver tänka på, hon delar självklart med sig till dina barn. Men hon är väl thai? Enligt ormen kommer hon då tömma alla konton på allt så fort det går. Det har han sagt att alla thaikvinnor gör... 2 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 15 Trådstartare Dela Inlagd September 15 1 timme sedan, skrev frogfish: Men hon är väl thai? Enligt ormen kommer hon då tömma alla konton på allt så fort det går. Det har han sagt att alla thaikvinnor gör... dåliga erfarenheter eller vad min fru vill bara veta om mina barn kan ärva det hon har i Thai ochsnacket det kommer frän facebook Thai damer skriver om saker dom tyvär inte har nån aning om. En god vän har äktensförord nyskild ett stort hus ok hon fick lite pengar men det var 4 mille. lilla damen kåpte ett hus av en thai kompis trodde hon. Huset tomten år 1 rai, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 15 Trådstartare Dela Inlagd September 15 2 timmar sedan, skrev frogfish: Men hon är väl thai? Enligt ormen kommer hon då tömma alla konton på allt så fort det går. Det har han sagt att alla thaikvinnor gör... Det du påstår är skitsnack men dör gubben han som försörjer henne Sen dör han utan försäkring och hon har tillgång till hans visakort vad händer tror du. Sen ar jag aldrig sagt att alla thai damer gör så bara dom som behöver pengar 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 Man tar sig för pannan, som salige HC skulle ha sagt 🤣 4 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolle68 Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 13 minuter sedan, skrev Boa52: dåliga erfarenheter eller vad min fru vill bara veta om mina barn kan ärva det hon har i Thai ochsnacket det kommer frän facebook Thai damer skriver om saker dom tyvär inte har nån aning om. En god vän har äktensförord nyskild ett stort hus ok hon fick lite pengar men det var 4 mille. lilla damen kåpte ett hus av en thai kompis trodde hon. Huset tomten år 1 rai, Boa52, om du vill ha hjälp så måste du lära dig av vara ödmjuk och be om ursäkt när du har gjort fel, prova att skriva äktenskapsförord ,https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/aktenskap/aktenskapsregistret/aktenskapsforord.4.8639d413207905e9480002503.html ,när ni kommer till Thailand så tar ni kontakt med, Isaan Lawyers 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 Sen dör han utan försäkring och hon har tillgång till hans visakort vad händer tror du? Hmm hon läger pengarna på anal blekning, sossarna lotteri, Tavelsjö hembygdsförening och köper en beg Ford Taunus 1 2 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 (ändrad) Är knivigt att svara på då TS endast har registrerat äktenskap i Sverige och hur det vid dennes frånfälle kommer att ses i Thailand. Även om TS inte har några direkta tillgångar i sitt namn t.ex. bankkonton i Thailand så skulle egendomar såsom bil, hus, lägenhet kunna ses som gemensamma och därmed vara del i arv till TS barn. Men för att få ett korrekt svar så är det nog bäst att vända sig till en familjejurist i Thailand som förstår hur arvsrätten fungerar i Thailand. På frågan om TS barn har arvsrätt vid frånfälle av frun så är svaret nej. Ändrades September 15 av Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 15 Dela Inlagd September 15 @Boa52 Varför inte registrera ert äktenskap i Thailand? Det finns fördelar med det, jag kommer inte på några egentliga nackdelar, skulle i så fall vara att det krävs lite pappersarbete och att det tar ett par timmar på Amphur-kontoret där hon är skriven. Kan bli en kul fest också! Tror inte dina barn får nåt arv från henne ändå, men vet inte... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20 Dela Inlagd Oktober 20 On 2024-09-14 at 21:53, skrev Captain Morgan: Din hustru ärver dig om du dör före henne och då ärver dina barn ingenting, varken i Sverige eller Thailand. I Sverige så har särkullsbarn alltid rätt att få ut sitt legala arv, den efterlevande parten vid särkullsbarn har inte rätten att sitts i orubbat bo vilket är fallet vid gemensamma barn. 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 22 Dela Inlagd Oktober 22 Skönt att denna tråden kom upp, jag kom på att jag fortfarande har gemensamt testamente med min fd sambo vilket givetvis ska ändras snarast. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu