Mankan Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 1 timme sedan, skrev Boa52: 20 - 30 tusen mera, hennes körkort kkommer inte kosta dom pengarna. handlar väl inte om intention på hennes jobb är det mera manuella bilar än automat så där skulle det bli problem Jo man ska jag köpa eller hyra en manuellt växlad bil alternativt köpa lektioner så drar kostnaden iväg ganska snabbt. Och ska man gå trafikskola och ta körlektioner kommer man förövrigt rätt snabbt upp i 20-30 tusen. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 1 timme sedan, skrev Boa52: Tog körkortet ett år före dej så jag sökte för tung lastbil för jobbet, var det inte ett tillägg på bilkortet. Min fru bestämmer själv vad hon vill göra sen kan hon tänka själv också. Hur är det i Thaii med auto eller manuell. Nu kommer hon att kunna köra båda modellerna för pickuppen vi har i Thai är manuell likaså den svenska bilen Men visst är det bra att man kan välja om man vill ta för manuell eller bara automat? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 1 timme sedan, skrev Boa52: Tog körkortet ett år före dej så jag sökte för tung lastbil för jobbet, var det inte ett tillägg på bilkortet. Min fru bestämmer själv vad hon vill göra sen kan hon tänka själv också. Hur är det i Thaii med auto eller manuell. Nu kommer hon att kunna köra båda modellerna för pickuppen vi har i Thai är manuell likaså den svenska bilen Kan du aldrig läsa allt man skriver? Det var inget tillägg på körkortet om man bara körde åt firman som ägde lastbilen. Men om man körde gods åt andra så måste man ha trafikkort som det hette då. Försök fatta detta nu. 3 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 (ändrad) Man måste ha körkort för att köra dragracing, men det finns juniorklasser där det inte behövs körkort och dom kör max 201 meter samt så är det inga större motorer den en tyngsta juniorklassen ligger på ca 45 hästar med en slut fart på ca 130-140 km/h på 201 meter. Måste för första gången ge ormen lite rätt, självklart så bestämmer man varvtalet via gaspedalen. Men man kan ställa varvtalet på automatlådan när den skall börja driva hjulen, mycket vanligt inom bla. Dragracing. När det gäller manuell vs automatlåda, där finns det fortfarande lite motstånd mot automatlåda förr i tiden drog den mer soppa men så är det inte med dagens lådor. Titta bara på bilens hemland där är det automatlåda som gäller och dom började redan på 50-talet (soppan var billigare i USA) Finns inte så många jänkare med manuell låda och många jänkare kan inte köra manuellt, redan 2016 såldes mer bilar med automatlåda än manuell låda i Sverige. Manuell låda kommer försvinna inom 5-7 år för nytillverkade bilar tror dom flesta experter, att köra en stor/tung 50-tals jänkare med manuell låda under en cruising är inget att rekommendera snacka om att lamellerna tar stryk. Att ta körkort bara för automat hörde jag att man kunde göra redan när jag tog körkort (80-talet), men vi grabbar ville ha manuellt och ut och sladda på skogsvägar. Men när vårat gäng började köra streetrace först lite olagligt på gatan, men sen villa man ha tider då blev det på bana då gällde automatlåda. och vilken sort berodde på vilken klass man körde i, hade en kompis som körde en powerglide låda i sin dragster (90-talet) Ändrades Oktober 25 av Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 15 minuter sedan, skrev Nerike: Man måste ha körkort för att köra dragracing, men det finns juniorklasser där det inte behövs körkort och dom kör max 201 meter samt så är det inga större motorer den en tyngsta juniorklassen ligger på ca 45 hästar med en slut fart på ca 130-140 km/h på 201 meter. Måste för första gången ge ormen lite rätt, självklart så bestämmer man varvtalet via gaspedalen. Men man kan ställa varvtalet på automatlådan när den skall börja driva hjulen, mycket vanligt inom bla. Dragracing. När det gäller manuell vs automatlåda, där finns det fortfarande lite motstånd mot automatlåda förr i tiden drog den mer soppa men så är det inte med dagens lådor. Titta bara på bilens hemland där är det automatlåda som gäller och dom började redan på 50-talet (soppan var billigare i USA) Finns inte så många jänkare med manuell låda och många jänkare kan inte köra manuellt, redan 2016 såldes mer bilar med automatlåda än manuell låda i Sverige. Manuell låda kommer försvinna inom 5-7 år för nytillverkade bilar tror dom flesta experter, att köra en stor/tung 50-tals jänkare med manuell låda under en cruising är inget att rekommendera snacka om att lamellerna tar stryk. Att ta körkort bara för automat hörde jag att man kunde göra redan när jag tog körkort (80-talet), men vi grabbar ville ha manuellt och ut och sladda på skogsvägar. Men när vårat gäng började köra streetrace först lite olagligt på gatan, men sen villa man ha tider då blev det på bana då gällde automatlåda. och vilken sort berodde på vilken klass man körde i, hade en kompis som körde en powerglide låda i sin dragster (90-talet) Dagens automatlådor är en annan värld. Tex min automatlåda är 2 manuella lådor med dubbla kopplingar som växlar själv. Mycket vanligt nu. Ingen converter, ingen lock-up, inga planet växlar med bromsband. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 Lite växellådshistoria https://www.vibilagare.se/detaljens-historia/vaxelladans-spannande-historia-fran-dubbeltramp-till-dubbelkoppling 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 Köpte min första bil med automat för 15 år sen, skulle inte idag köpa en bil med 3 pedaler. Kanske om hittade en rolig annurlunda bil som jag vill ha.Alla mina kottar har körkort för manuell låda. Grabben har bil med manuell vill byta till automat, våra döttrar har bil med automat. FF 3 www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 6 timmar sedan, skrev Mankan: Jo man ska jag köpa eller hyra en manuellt växlad bil alternativt köpa lektioner så drar kostnaden iväg ganska snabbt. Och ska man gå trafikskola och ta körlektioner kommer man förövrigt rätt snabbt upp i 20-30 tusen. Du skrev 20 - 30 tusen mera eller hur jag skrev det kommer inte min frus körkort att kosta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 1 minut sedan, skrev Boa52: Du skrev 20 - 30 tusen mera eller hur jag skrev det kommer inte min frus körkort att kosta Hur skrev just DU? Det ska någon annan förväntas svara på. Logga ut gå på sängen Fi Fan 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 12 minuter sedan, skrev Boa52: Du skrev 20 - 30 tusen mera eller hur jag skrev det kommer inte min frus körkort att kosta Ja jag vet väl vad jag skrev och det är väl inget konstigt. Har man ingen bil med manuell växel måste man på annat sätt lösa den biten och det kostar pengar. Fattar du? Hur mycket kommer din frus körkort att kosta? 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 22 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Men du har inget för automat 😮 Då får du inte köra ett fordon med det 🤔 😉😉😉😉 Har man kort för mannuell får man köra automat har du inte förståt det 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 16 minuter sedan, skrev Boa52: Du skrev 20 - 30 tusen mera eller hur jag skrev det kommer inte min frus körkort att kosta 40 - 50 tusen ? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 3 minuter sedan, skrev Boa52: Har man kort för mannuell får man köra automat har du inte förståt det Det var du som inte förstod det inlägget🤣🤣🤣🤣 Men ingen blev förvånad över det 🫠 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 6 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Kan du aldrig läsa allt man skriver? Det var inget tillägg på körkortet om man bara körde åt firman som ägde lastbilen. Men om man körde gods åt andra så måste man ha trafikkort som det hette då. Försök fatta detta nu. Håller inte med dej men det spelar ingen roll, chefen på ford skicka in papper på att vi alla mekaniker behövde det tilläget på körkortet, vi fick alla ett nytt bevis, tror jag har kvar det nånstans 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 1 minut sedan, skrev Kenneth4618: Det var du som inte förstod det inlägget🤣🤣🤣🤣 Men ingen blev förvånad över det 🫠 Tror du inte förstod ditt eget inlägg som vanligt 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 8 minuter sedan, skrev Kenneth4618: 40 - 50 tusen ? Var får du 40 -50 tusen ifrån förklara 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 9 minuter sedan, skrev Boa52: Tror du inte förstod ditt eget inlägg som vanligt Vad tror du dessa 😉😉😉😉 i slutet på inlägget betyder? Du är ju så korkad att man tar sig för pannan 😃 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 (ändrad) 13 minuter sedan, skrev Boa52: Var får du 40 -50 tusen ifrån förklara Eftersom 20 - 30 tusen inte skulle räcka enligt dig 😂 Ändrades Oktober 25 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 Precis nyss, skrev Kenneth4618: Vad tror du dessa 😉😉😉😉 i slutet på inlägget betyder? Du är ju så korkad att man tar sig för pannan 😃 Så är dina inlägg alltid, varför 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 2 timmar sedan, skrev Boa52: Håller inte med dej men det spelar ingen roll, chefen på ford skicka in papper på att vi alla mekaniker behövde det tilläget på körkortet, vi fick alla ett nytt bevis, tror jag har kvar det nånstans Jag var anställd som chaufför och inte som mekaniker så jag vet vad som gällde enligt lagen. Jag transporterade företagets egna utrustning och behövde inget tillägg i körkortet. Sen får du "tro" vad du vill. 2 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 5 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Jag var anställd som chaufför och inte som mekaniker så jag vet vad som gällde enligt lagen. Jag transporterade företagets egna utrustning och behövde inget tillägg i körkortet. Sen får du "tro" vad du vill. Vi ger oss där om jag inte hittar gammla körkortet där det står Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 Om det finns folk idag som gillar fordon med koppling, så är de amatörer. Inget fel i det, men amatörer. 😂 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 Köpte en husbil med manuell kommer inte ihåg sist man hade det , Älskar bodelen men herregud det här vispande med lådan o framförallt vid köer nej blir till o byta i framtiden om något bra dyker upp. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 12 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Kan du aldrig läsa allt man skriver? Det var inget tillägg på körkortet om man bara körde åt firman som ägde lastbilen. Men om man körde gods åt andra så måste man ha trafikkort som det hette då. Försök fatta detta nu. Det var väl -83 eller-84 som detta ändrades? 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 6 timmar sedan, skrev Boa52: Har man kort för mannuell får man köra automat har du inte förståt det Hur har du gjort för att få ett körkort för manuellt växlade bilar? Jag har körkort där jag får köra vad jag vill, ingen begränsning varken till manuell eller automat, du bor i en underlig byggd..... 2 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu