rolba Inlagd September 4 Dela Inlagd September 4 Om jag behöver pengar i Thailand så skickar jag till frugan som har Bangkok bank och sen skickar hon vidare till min bank. Nu funderar jag på att skaffa ett annat alternativ för att få pengarna direkt till mitt konto. Vad rekommenderar den samlade mpr-eliten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4 Trådstartare Dela Inlagd September 4 11 minuter sedan, skrev apknug: Skicka direkt till ditt eget konto istället ? Är ju snål. Först ska ju Bangkok bank ha sitt sen tar de ännu mer för att föra över till Krungsri. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4 Trådstartare Dela Inlagd September 4 1 minut sedan, skrev apknug: Ah då kommer du få tips här för enligt vissa är det ingen skillnad. Hur skickar du till frugan nu då? Via Swedbank. Problemet är att frugan får frågor från thailändska skattemyndigheten. Hon omsätter ju en hel del i sin business och betalar skatt. Nu kanske jag inte behöver föra över några pengar men det är ju inte fel att gardera sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 4 Dela Inlagd September 4 1 timme sedan, skrev apknug: Skicka direkt till ditt eget konto istället ? Bang! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 4 Dela Inlagd September 4 Jag skickar pengar med wise till mitt konto i krungsri. Tror det är svårt att få bättre utväxling. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 4 Dela Inlagd September 4 Skickar du med Wise är det ingen skillnad på kostnad vilken bank du har i Thailand, bara stt det är ett maxbelopp till vissa banker, tror 50000. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd September 4 Dela Inlagd September 4 Revolut kanske 🤔 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4 Trådstartare Dela Inlagd September 4 3 timmar sedan, skrev apknug: Så länge din fru även betalar skatt i Sverige på sin näringsverksamhet så borde det var lungt . Endast skatt i Thailand 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 4 Dela Inlagd September 4 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev rolba: Om jag behöver pengar i Thailand så skickar jag till frugan som har Bangkok bank och sen skickar hon vidare till min bank. Nu funderar jag på att skaffa ett annat alternativ för att få pengarna direkt till mitt konto. Vad rekommenderar den samlade mpr-eliten? Ja ett sätt är väl att öppna ett eget konto i Bangkok bank. Annars som skrivits tidigare. Använde wise. Ändrades September 4 av Mankan 2 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 5 Dela Inlagd September 5 Vad kommer frugan säga då då när hon inte har koll på hur mycket pengar som strömmar in i Thailand 🙃 enis 2 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 5 Trådstartare Dela Inlagd September 5 1 timme sedan, skrev Enis: Vad kommer frugan säga då då när hon inte har koll på hur mycket pengar som strömmar in i Thailand 🙃 enis Hon blir nog bara glad om hon slipper att ge mig veckopeng. 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd September 5 Dela Inlagd September 5 12 timmar sedan, skrev Nicholas: Jag skickar pengar med wise till mitt konto i krungsri. Tror det är svårt att få bättre utväxling. Använder också Wise och det funkar bra. Har också Krungsri så vid större överföringar skickar jag till tjejens konto i Bangkok Bank. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 5 Trådstartare Dela Inlagd September 5 6 minuter sedan, skrev Mickey1969: Använder också Wise och det funkar bra. Har också Krungsri så vid större överföringar skickar jag till tjejens konto i Bangkok Bank. Ungefär hur mycket är större överföring? Jag ska nog göra ett försök med Wise. Är det någon som har en länk. Sen finns det väl olika sätt att skicka till Wise har jag för mig? Vad rekas där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 5 Dela Inlagd September 5 15 minuter sedan, skrev rolba: Ungefär hur mycket är större överföring? Jag ska nog göra ett försök med Wise. Är det någon som har en länk. Sen finns det väl olika sätt att skicka till Wise har jag för mig? Vad rekas där? https://wise.com/ Jag för i regel över 10-20 tkr åt gången men har fört över 150 tkr en gång. Jag använder i regel alltid Trustly som överföringsmetod. Har alltid funkat klockrent och pengarna brukar hamna på kontot efter någon minut. 4 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 5 Dela Inlagd September 5 13 timmar sedan, skrev rolba: Ungefär hur mycket är större överföring? Jag ska nog göra ett försök med Wise. Är det någon som har en länk. Sen finns det väl olika sätt att skicka till Wise har jag för mig? Vad rekas där? Wise appen på telefonen. Enklast. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd September 5 Dela Inlagd September 5 Jag använder X-bath. Och den funkar snabbt och bra. Är den den sämre än Wise?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ampa69 Inlagd September 6 Dela Inlagd September 6 7 timmar sedan, skrev soi covboy: Jag använder X-bath. Och den funkar snabbt och bra. Är den den sämre än Wise?? Verkar vara sämre kurs i x-bath än i wise. Jag kollade snabbt nu och i X-Bath så var det 3.19 i kurs medans i Wise 3.2735 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd September 6 Dela Inlagd September 6 On 2024-09-05 at 09:48, skrev rolba: Ungefär hur mycket är större överföring? Jag ska nog göra ett försök med Wise. Är det någon som har en länk. Sen finns det väl olika sätt att skicka till Wise har jag för mig? Vad rekas där? En annan fördel med Wise är ju att du kan ha deras Visa kort och använda det att betala med utomlands. Har du inte den aktuella valutan tillgänglig på dina Wise konton så växlar dom automatiskt om till den bästa kursen för stunden. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 7 Dela Inlagd September 7 On 2024-09-05 at 15:10, skrev Mankan: https://wise.com/ Jag för i regel över 10-20 tkr åt gången men har fört över 150 tkr en gång. Jag använder i regel alltid Trustly som överföringsmetod. Har alltid funkat klockrent och pengarna brukar hamna på kontot efter någon minut. Vad är vitsen med att använda Trustly. Jag utgår ifrån att pengarna sitter på ett svenskt bankkonto så varför ta omvägen över Trustly? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 7 Dela Inlagd September 7 1 timme sedan, skrev lasseiudon: Vad är vitsen med att använda Trustly. Jag utgår ifrån att pengarna sitter på ett svenskt bankkonto så varför ta omvägen över Trustly? Därför att det är billigast. Tar lite längre tid bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 7 Dela Inlagd September 7 (ändrad) On 2024-09-05 at 23:32, skrev Nicholas: Wise appen på telefonen. Enklast. Nej det är enklare med PC. Ändrades September 7 av Mankan 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 7 Dela Inlagd September 7 2 timmar sedan, skrev lasseiudon: Vad är vitsen med att använda Trustly. Jag utgår ifrån att pengarna sitter på ett svenskt bankkonto så varför ta omvägen över Trustly? Jag vet inte vad du menar. Avgiften är relativt billig och de är väl som en banköverföring eller vad menar du att det är för omväg. Jag klickar ok eller vad det står och sedan kommer pengarna på kontot inom några minuter. 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd September 7 Dela Inlagd September 7 (ändrad) Är det inte billigast med vanlig banköverföring? Tar ju iofs 2-3 dagar men har man inte bråttom så duger det. OK det är inte banköverföring utan betalning till BG med ditt Wise kontoID som referens. Ändrades September 7 av p125 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd September 7 Dela Inlagd September 7 16 timmar sedan, skrev Mickey1969: En annan fördel med Wise är ju att du kan ha deras Visa kort och använda det att betala med utomlands. Har du inte den aktuella valutan tillgänglig på dina Wise konton så växlar dom automatiskt om till den bästa kursen för stunden. Glömde nämna att man kan skapa virtuella visa kort i appen som man kan använda t.ex. vid lite suspekta online betalningar eller liknande. Går att administrera dessa korts betalningsmöjligheter i appen så man inte blir utsatt för några överraskningar. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 9 Dela Inlagd September 9 On 2024-09-07 at 13:30, skrev Mankan: Jag vet inte vad du menar. Avgiften är relativt billig och de är väl som en banköverföring eller vad menar du att det är för omväg. Jag klickar ok eller vad det står och sedan kommer pengarna på kontot inom några minuter. Är det inte gratis om du skickar direkt ifrån bankkontot? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu