Jump to content
IGNORERAD

Skumma telefonsamtal


lasseiudon

Recommended Posts

lasseiudon

Sedan några veckor får jag två sorters skumma santal:


Först från area 697 och om detta kan man läsa på Google "If a number starting with +697 rings you, don’t answer. Thailand’s Ministry of Digital Economy and Society (DES) says it is most likely a scam call centre trying to swindle you out of money."

Detta kände jag till sedan tidigare men man undrar varför dom ringer mig just nu och vad händer om man svarar? Någon som vet?

 

Sedan får jag också sedan en vecka meddelande om "obesvarat samtal" från ett Thainummer. Varje samtal är ifrån nästan samma nummer, bara de två sista siffrorna som ändras, 20, 21,22 och så vidare. Det är konstigt för samtalen syns inte i telefonloggen utan det verkar bara som att jag får ett SMS om obesvarat samtal! Det går inte att ringa numren? Vad kan detta handla om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Vad kan detta handla om?

Hahah ja vad kan det handla om, ett enormt arv från en avlägsen släkting kanske?

  • Ge karma 2
  • Haha 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander

Låt det vara bara, är det någon riktig person så lämnar de ett mobilsvar.

Om jag inte är helt senil så har jag läst i nutiden hur Polisen har sprängt ligor i  Thailand. De som sysslar med att blåsa folk.

 

Numrerna är säkerligen spoofade, numret är inte det som syns i din mobil.

En samtalsrobot som ringer upp slumpmässiga nummer helt enkelt

 

Om du skulle svara så säger du sägerligen Ja på att du är du för att sedan säga nej till något avtal.

Vips så har de klippt ihop till att du har tackat ja till något dyrt avtal.

 

Jag får själv massa idiot samtal till min privata mobil.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Hahah ja vad kan det handla om, ett enormt arv från en avlägsen släkting kanske?

 

FB_IMG_1724006480753.jpg

  • Haha 7
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...