Enis Inlagd Augusti 20 Dela Inlagd Augusti 20 1 timme sedan, skrev janne_h: Skickade in och visade dom kanaler vi får kunder på som google websida mail telefonummer etc. Företagets registreringsbevis Bankstatement sparkonto. Bankstatement löner 6 månader bakåt. Även betygen i från RECO 😉 Enis 1 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Augusti 20 Dela Inlagd Augusti 20 1 timme sedan, skrev janne_h: Kan meddela då att mitt DTV visum nu är godkänt. Och gäller till 2029 Multiple entry med 180 dagar varje inresa. Grattis. Var kommer du att betala skatt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 20 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 20 44 minuter sedan, skrev Captain Morgan: Grattis. Var kommer du att betala skatt? I Sverige naturligtvis. 1 timme sedan, skrev Enis: Även betygen i från RECO 😉 Enis Jepp! "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Augusti 20 Dela Inlagd Augusti 20 26 minuter sedan, skrev apknug: Jag misstänker att han inte är skattskyldig i Thailand. DTV får inte arbeta i Thailand. Jag har googlat lite om DTV visa och det verkar vara precis som mycket annat i Thailand, många lösa trådar. Du har nog rätt om skatten för på en site står det "It is also beneficial to note that digital nomads using the DTV will not be liable to pay tax in Thailand during their stay, even if they use the renewal option to stay for an entire year." Att bli begränsat skattskyldig i Sverige är nog inte att tänka på ändå för den nomad som är anställd eller driver eget AB i Sverige. Inga kryphål denna gång. 😒 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 20 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 20 28 minuter sedan, skrev apknug: Jag misstänker att han inte är skattskyldig i Thailand. DTV får inte arbeta i Thailand. Det är bara om man tjänar pengar i land utan dubbelbeskattningsavtal som Thailand och kan kräva skatt. Sverige och Thailand har avtal. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd Oktober 24 Dela Inlagd Oktober 24 Har precis fått mitt DTV visa godkänt efter enklare komplettering. Väldigt enkelt att söka då inte krävdes mer än personbevis, anställningsavtal samt kontoutdrag med en summa motsvarande minst 500 000 baht. Fick komplettera med en lönespecifikation, men det var inget som efterfrågades vid ansökningstillfället. Viktigt är att det framgår av anställningsavtalet att du har möjlighet att arbeta från hemmet eller liknande. I mitt gjorde det inte det, men med ett brev från chefen där han skrev att jag har den möjligheten så var det grönt. 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Oktober 25 Dela Inlagd Oktober 25 11 timmar sedan, skrev Mickey1969: Har precis fått mitt DTV visa godkänt efter enklare komplettering. Goda nyheter, hoppas allt fortsätter på den smidiga vägen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu