lasseiudon Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 Thailand har en annan skala än den vi använder i Sverige, I Sverige brukar jag känna mig nöjd om värdet är under 7 medans motsvarande siffra i Thailand är 10,? För flera år sedan visade någon på MPR hur man skulle omvandla svenska värden till thailändska, nu kan jag inte hitta det inlägget. Någon som vet hur man gör? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev lasseiudon: Thailand har en annan skala än den vi använder i Sverige, I Sverige brukar jag känna mig nöjd om värdet är under 7 medans motsvarande siffra i Thailand är 10,? För flera år sedan visade någon på MPR hur man skulle omvandla svenska värden till thailändska, nu kan jag inte hitta det inlägget. Någon som vet hur man gör? Svenskt värde gånger 18 så får du thailändskt värde. Ändrades Augusti 10 av stefan5300 5 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 Här har du en omväxlingstabell! Mittersta värden är Thai och högra är Svenska! 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 knycker tråden sorry, men även PSA och kolesterol är väl en annan skala, @thomas001 du har inte en omväxlingstabell på det? 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 4 timmar sedan, skrev thomas001: Här har du en omväxlingstabell! Mittersta värden är Thai och högra är Svenska! Bra tabell. Har nyss blivit diagnoserad och har inte riktigt kläm på hur jag ska hålla nivåerna. I tabellen syns det som att ju lägre värde dess bättre. Tyckte sköterskan sa att för lågt värde inte var bra. Så verkar det på mätaren också. Har ni några kloka ord? Har återbesök hos sköterskan om några veckor så då klarna det kanske. Nu håller jag på att lära mig hur kroppen reagerar. Och det verkar vara ett djäkla hoppande på blodsockernivåerna. Jag har låtit bli att ta medicin på kvällen om nivåerna varit under 6. Fast det verkar dumt enligt den här tabellen. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 10 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 10 2 hours ago, Naam jai said: knycker tråden sorry, men även PSA och kolesterol är väl en annan skala, @thomas001 du har inte en omväxlingstabell på det? Jag har höga Kolestrol-värden men ingen tabell! Gör allt för att sänka mina värden. Har helt slutat med palm-ojla anväder endast oliv- olja och raps-olja till matlagning och det har sänkt mina värden. Äter mycket nyttigare numera plus att jag har gått ner 35 kg i vikt! 11 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 1 timme sedan, skrev thomas001: Jag har höga Kolestrol-värden men ingen tabell! Gör allt för att sänka mina värden. Har helt slutat med palm-ojla anväder endast oliv- olja och raps-olja till matlagning och det har sänkt mina värden. Äter mycket nyttigare numera plus att jag har gått ner 35 kg i vikt! Ta även bort rapsoljan. Den innehåller väldigt mycket omega6 som är inflamatoriskt och härsknar lätt. Smör är faktiskt bättre. Olivolja är bra om den inte blir för varm (<140 C.) Då bildar den transfetter. Behöver du varmare är talg eller ghee bra. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 13 minutes ago, p125 said: Ta även bort rapsoljan. Den innehåller väldigt mycket omega6 som är inflamatoriskt och härsknar lätt. Smör är faktiskt bättre. Olivolja är bra om den inte blir för varm (<140 C.) Då bildar den transfetter. Behöver du varmare är talg eller ghee bra. Rapsolja rekomenderas av läkare överallt till att användas vid matlagning! Rapsoljan sänker blodfetter. Olivoljan s.k virgin olja används till framförallt till olika sallader och till smaksättning av diverse mat! Mina blodfettsvärden har gått ner mycket sen jag började att använda dessa oljor och slutat helt med Palmolja! Sen tål ju rapsoljan mycket höga temperaturer t.ex vid stekning och fritering! Så jag kommer aldrig att sluta med Rapsolja! 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 25 minuter sedan, skrev thomas001: Rapsolja rekomenderas av läkare överallt till att användas vid matlagning! Rapsoljan sänker blodfetter. Olivoljan s.k virgin olja används till framförallt till olika sallader och till smaksättning av diverse mat! Mina blodfettsvärden har gått ner mycket sen jag började att använda dessa oljor och slutat helt med Palmolja! Sen tål ju rapsoljan mycket höga temperaturer t.ex vid stekning och fritering! Så jag kommer aldrig att sluta med Rapsolja! Varför använder man olja i olika fabrikat överhuvedtaget förstår inte 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 22 minuter sedan, skrev Boa52: Varför använder man olja i olika fabrikat överhuvedtaget förstår inte Det är rätt mycket du inte förstår 6 1 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 (ändrad) 1 timme sedan, skrev thomas001: Rapsolja rekomenderas av läkare överallt till att användas vid matlagning! Rapsoljan sänker blodfetter. Olivoljan s.k virgin olja används till framförallt till olika sallader och till smaksättning av diverse mat! Mina blodfettsvärden har gått ner mycket sen jag började att använda dessa oljor och slutat helt med Palmolja! Sen tål ju rapsoljan mycket höga temperaturer t.ex vid stekning och fritering! Så jag kommer aldrig att sluta med Rapsolja! Har du gjort nåt som funkar - fortsätt med det. Vad som är bra för en i matväg verkar vara individuellt. Vi reagerar olika på samma saker. Att ge generella råd blir meningslöst. Vi har haft generella råd i 50 år och ändå blir vi bara fetare... Ändrades Augusti 10 av p125 6 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 2 minutes ago, p125 said: Har du gjort nåt som funkar - fortsätt med det. Det kommer jag att fortsätta med! Jag har ju haft 2 stroke nyss och även en s.k tia en lätt stroke! Jag har ju testat mig vid varje återbesök varje månad nu. Det har visat sig att jag har haft mycket höga blodfettvärden(kolestorol) Det är ju en av orsakerna till stroke! Efter att helt slutat använda palmolja och gått över till rapsolja och olivolja så har mina värden blivit bra. Har även fått s.k statiner att äta dom har ju även hjälpt! 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 (ändrad) 21 hours ago, p125 said: 21 hours ago, p125 said: Har du gjort nåt som funkar - fortsätt med det. Vad som är bra för en i matväg verkar vara individuellt. Vi reagerar olika på samma saker. Att ge generella råd blir meningslöst. Vi har haft generella råd i 50 år och ändå blir vi bara fetare... Då det gäller rådet med Palm-oil att denna olja höjer blodfettvärden står ju hela världens läkare och vetenskapen bakom!! Flera livsmedelskedjor har ju bl.a slutat sälja bl.a choklad som innehåller Palm-olja! Att vi blir fetare och fetare, det finns ju flera anledningar till det! Snabbmaten som finns överallt numer, barnen som knappt rör på sig numer,dom år ju uppvuxna med internet som dom kollar nästan 24/7. Barnen är ju inte utomhus och leker längre! Ändrades Augusti 11 av thomas001 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 Va menar ni smärta Edward har fel 😉 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu