Jump to content
IGNORERAD

Avloppslukt.


lasseiudon

Recommended Posts

lasseiudon

Jag har avloppslukt i ett badrum och det kommer när jag har spolat i toaletten. Efter lång tid är jag nu övertygad om att lukten inte kommer ifrån själva  toaletten utan ifrån duschavloppet, alldeles bredvid fast bakom en duschvägg.
Fattar inte vad som kan vara fel. Vad jag minns ifrån när badrummet bygdes, gick vatten ifrån duschen och handfatet i rör direkt ut i ett täckt dike i gatan utanför och allt från toan går till en septiktank, som också hade ett översvämningsrör ut mot gatan.
Lukten kommer som sagt efter att jag har spolat i toan.
Någon som förstår hur det här kommer sig och vad man eventuellt kan göra åt det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag e ingen expert men jag gissar på att det blir ” övertryck ” när du spolar och luften från tank o rör vill ju ut. Jag skulle nog försöka få till en avluftning så nära toa/dusch som möjligt.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
8 minuter sedan, skrev C-dude:

Jag e ingen expert men jag gissar på att det blir ” övertryck ” när du spolar och luften från tank o rör vill ju ut. Jag skulle nog försöka få till en avluftning så nära toa/dusch som möjligt.

 

C;D

Det där var ju fullständig överkurs för mig.
Från själva septiktanken finns ett avluftningsrör, är det det du menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Det där var ju fullständig överkurs för mig.
Från själva septiktanken finns ett avluftningsrör, är det det du menar?

Jo,, , Kolla att det inte är stopp i det röret först, sen om problemet fortfarande finns kvar så behöver du nog ha ett avluftningsrör närmare huset och problemet.  Normalt så sitter avluften på samma stam som tar avloppet och den drar man upp på taket.

 

 

C;D

  • Ge karma 1

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Fungerar inte svluftning blir det undertryck i rören när du spolar och vattenlåset i duschen kan sägas ur. Då kommer det upp dålig lukt.Annika-Starner_illustration-vvssytem-i-villa-annika-starner-design-high-kv-899422411.png.739ca8e106b44705cf36ab8c31d4b2a1.png

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...