ftn705 Inlagd Juli 12 Dela Inlagd Juli 12 Kan jag som”farang” äga ett vapen? Säg en pistol/revolver i Thailand? Låt säga jag har licens för vapnen i Sverige. Spelar det någon roll? Vad krävs för att få köpa ett vapen i Thailand? Många frågor,säker på att någon har ett svar. Mvh. Frazze Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 12 Dela Inlagd Juli 12 (ändrad) 1 timme sedan, skrev ftn705: Kan jag som”farang” äga ett vapen? Säg en pistol/revolver i Thailand? Låt säga jag har licens för vapnen i Sverige. Spelar det någon roll? Vad krävs för att få köpa ett vapen i Thailand? Många frågor,säker på att någon har ett svar. Mvh. Frazze Vet inget om detta men läste nedanstående efter en snabb googling. Foreign Ownership: Non-Thai citizens are not permitted to own firearms in Thailand, emphasizing local control over firearm possession. https://www.siam-legal.com/Thailand-law/are-guns-legal-in-Thailand/ Ändrades Juli 12 av Mankan 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 12 Dela Inlagd Juli 12 Enkelt svar...Nej. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ftn705 Inlagd Juli 12 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12 Tack Mankan & Odin. Får bli pilbåge då…😀 Mvh.Frazze Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ftn705 Inlagd Juli 12 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12 5 minuter sedan, skrev ftn705: Tack Mankan & Odin. Får bli pilbåge då…😀 Mvh.Frazze Jag utvecklar. Armborst/Crossbow hur ställer sig men in brown till detta? Har ju såklart sett ”leksaker”till salu. Men jag menar riktiga grejer. Mvh.Frazze. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juli 13 Dela Inlagd Juli 13 Köpte en sån här i Thailand... Känns som en halvbra lösning. 😆 Kul video och vill man se honom bli skjuten utan jacka så har han en sån video också. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 29 Dela Inlagd Oktober 29 On 2024-07-13 at 04:41, skrev Surin P3: Köpte en sån här i Thailand... Känns som en halvbra lösning. 😆 Kul video och vill man se honom bli skjuten utan jacka så har han en sån video också. Hur pricksäker är denna? Meter? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Oktober 30 Dela Inlagd Oktober 30 8 timmar sedan, skrev UglyFarang: Hur pricksäker är denna? Meter? Den är inte direkt "pricksäker", men att träffa mål på 30cm i diameter på 10m är inga större problem. Kanske upp till 15m om man är duktig...? Den är inte gjord för prickskytte är min tanke. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 30 Dela Inlagd Oktober 30 2 timmar sedan, skrev Surin P3: Den är inte direkt "pricksäker", men att träffa mål på 30cm i diameter på 10m är inga större problem. Kanske upp till 15m om man är duktig...? Den är inte gjord för prickskytte är min tanke. Ska ru med i Hemvärnet polarn?🤠 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 30 Dela Inlagd Oktober 30 3 timmar sedan, skrev audirs2: Ska ru med i Hemvärnet polarn?🤠 Vad ska man med en sån leksak i hemvärnet för. Han är bara rädd hemma så han måste ha nåt att skrämmas med. Nåt annat duger den inte till 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Oktober 30 Dela Inlagd Oktober 30 4 minuter sedan, skrev Boa52: Vad ska man med en sån leksak i hemvärnet för. Han är bara rädd hemma så han måste ha nåt att skrämmas med. Nåt annat duger den inte till Nä. Hemvärnet är den till för. Sluta hitta på saker som du inte vet nåt om. 2 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 30 Dela Inlagd Oktober 30 1 timme sedan, skrev Surin P3: Nä. Hemvärnet är den till för. Sluta hitta på saker som du inte vet nåt om. Jamen den lilla pickadollen är väl bara för att skrämas, sen kan man fundera varför behöver man en sån är man inte sams med Thai grannarna 3 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 30 Dela Inlagd Oktober 30 1 timme sedan, skrev Boa52: Jamen den lilla pickadollen är väl bara för att skrämas, sen kan man fundera varför behöver man en sån är man inte sams med Thai grannarna Aha, så i Thailand skjuts det aldrig? Läser vissa sajter från Thailand och det skjuts till höger och vänster, värre än här i Sverige! 1 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 30 Dela Inlagd Oktober 30 15 timmar sedan, skrev Surin P3: Den är inte direkt "pricksäker", men att träffa mål på 30cm i diameter på 10m är inga större problem. Kanske upp till 15m om man är duktig...? Den är inte gjord för prickskytte är min tanke. Ok, då kanske den kan vara lämplig att ha till kattasen som springer och skiter i trädgården då... 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 30 Dela Inlagd Oktober 30 4 minuter sedan, skrev UglyFarang: Ok, då kanske den kan vara lämplig att ha till kattasen som springer och skiter i trädgården då... Du har tur när de bara skiter i trädgården . Här kan man inte ha några dörrar öppna , Haft många besök när kattgä...larna går ner o skiter i källaren , Så jävla trött på detta , O förklarar för grannen som äger katterna ,svaret var håll dörren stängd , ja får man ett sånt svar så kan man ju undra hur det står still där uppe ... Så jäkla trött köpte nya stolsydd i våras ja bara o slänga .. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 30 Dela Inlagd Oktober 30 1 minut sedan, skrev wavis: Du har tur när de bara skiter i trädgården . Här kan man inte ha några dörrar öppna , Haft många besök när kattgä...larna går ner o skiter i källaren , Så jävla trött på detta , O förklarar för grannen som äger katterna ,svaret var håll dörren stängd , ja får man ett sånt svar så kan man ju undra hur det står still där uppe ... Så jäkla trött köpte nya stolsydd i våras ja bara o slänga .. Bor du inom tättbebyggt område så ta en anmälan till miljö och hälsoskydd med lite bevis så måste de sätta ut fällor och plocka katterna, det har de gjort med en del men här ute hos mej så får man lösa det själv. 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd Oktober 31 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 31 11 timmar sedan, skrev Boa52: Jamen den lilla pickadollen är väl bara för att skrämas, sen kan man fundera varför behöver man en sån är man inte sams med Thai grannarna Kan inte du komma hit, så gör vi en uppdatering på videon tidigare om den här lilla leksaken... Skulle vara kul att prova några magasin och se hur skrämd man är efter det. Har inte haft möjlighet att göra det ännu. Men helt sakligt så är vapnet tänkt för att bland annat skrämmas. Hade målet varit att mörda, så är det fel verktyg. Och eftersom konsekvänstänk är något som jag har, så känns ju mord ganska ointressant, om man säger så. 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Oktober 31 Dela Inlagd Oktober 31 On 2024-07-13 at 09:41, skrev Surin P3: Köpte en sån här i Thailand... Känns som en halvbra lösning. 😆 Kul video och vill man se honom bli skjuten utan jacka så har han en sån video också. Var kan man köpa en sådan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Oktober 31 Dela Inlagd Oktober 31 1 minut sedan, skrev lasseiudon: Var kan man köpa en sådan? Tex här. https://fritidochprylar.se/sv/products/hdr50-defense-rubber-gun Det finns en uppsjö av olika ammunition, allt från gummikulor och pepparkulor till rent livsfarliga pilar. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd November 1 Dela Inlagd November 1 (ändrad) 19 timmar sedan, skrev Surin P3: Tex här. https://fritidochprylar.se/sv/products/hdr50-defense-rubber-gun Det finns en uppsjö av olika ammunition, allt från gummikulor och pepparkulor till rent livsfarliga pilar. I ditt inlägg skrev du "Köpte en sån här i Thailand..." och det är det jag är intresserad av. Ändrades November 1 av lasseiudon Gjort ett tillägg. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 1 Dela Inlagd November 1 4 minuter sedan, skrev lasseiudon: I ditt inlägg skrev du "Köpte en sån här i Thailand..." och det är det jag är intresserad av. De finns på vissa bättre BB Gun affärer runt om i Thailand. Finns massor av såna och säkerligen i Udon också. Jag köpte min via Lazada innan de fick säljförbud pga att man måste vara 18 år för att få köpa dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd November 1 Dela Inlagd November 1 1 minut sedan, skrev Surin P3: De finns på vissa bättre BB Gun affärer runt om i Thailand. Finns massor av såna och säkerligen i Udon också. Jag köpte min via Lazada innan de fick säljförbud pga att man måste vara 18 år för att få köpa dem. Tack och nu fick jag även en förklaring till varför jag inte längre hittar BB guns på Lazada. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 1 Dela Inlagd November 1 https://www.gunblank.com/brand/38/umarex Affär i Udon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 1 Dela Inlagd November 1 Vill man ha en lite kul bössa så har Hatsan sin Blitz Full Auto PCP, den kostar visserligen betydligt mer men med denna så försvinner nog en angripare lite snabbt... https://www.airgunseurope.com/hatsan-blitz-full-auto-pcp.html Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu