Jump to content
IGNORERAD

TV'n vill inte hitta min USB sticka?


lasseiudon

Recommended Posts

lasseiudon

För många år sedan brukade jag ofta ta med lite film på en USB när jag var ute och reste och det var sällan några problem med det.

Nu ville jag göra det hemma på en helt ny thailändsk TV. Den har 2 USB uttag och jag satte min sticka i en och gick till Source på fjärren men där hittar jag ingen USB. Kollar i manualen och visst den skall kunna spela film i det format jag har.

Frågan är nu hur får jag TV'n att läsa och spela stickan? "Source" hittar den inte! Vad kan det vara som jag inte fattar?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

För många år sedan brukade jag ofta ta med lite film på en USB när jag var ute och reste och det var sällan några problem med det.

Nu ville jag göra det hemma på en helt ny thailändsk TV. Den har 2 USB uttag och jag satte min sticka i en och gick till Source på fjärren men där hittar jag ingen USB. Kollar i manualen och visst den skall kunna spela film i det format jag har.

Frågan är nu hur får jag TV'n att läsa och spela stickan? "Source" hittar den inte! Vad kan det vara som jag inte fattar?

Testa ett annat USB minne, gärna med en annat version typ USB 2.0, tv apparaten kanske inte känner igen alla USB versioner. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

För många år sedan brukade jag ofta ta med lite film på en USB när jag var ute och reste och det var sällan några problem med det.

Nu ville jag göra det hemma på en helt ny thailändsk TV. Den har 2 USB uttag och jag satte min sticka i en och gick till Source på fjärren men där hittar jag ingen USB. Kollar i manualen och visst den skall kunna spela film i det format jag har.

Frågan är nu hur får jag TV'n att läsa och spela stickan? "Source" hittar den inte! Vad kan det vara som jag inte fattar?

USB stickan är troligen formaterad med ett filsystem som inte är kompatibelt med TV:n. Formatera om stickan i FAT32 och prova igen eller kolla vad din TV stödjer för format. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
On 2024-07-12 at 14:19, skrev Mankan:

USB stickan är troligen formaterad med ett filsystem som inte är kompatibelt med TV:n. Formatera om stickan i FAT32 och prova igen eller kolla vad din TV stödjer för format. 

Formatterade om och nu hittas stickan i en av två TV apparater.

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...