farang82 Inlagd Juni 9 Dela Inlagd Juni 9 Min fru kommer till Sverige på uppehållstillstånd lite senare denna månad. I samband vid ankomst har vi bokat tid hos Statens servicekontor för att registrera henne (flytt till Sverige) och ansöka om svenskt personnummer. Jag vill så klart kunna addera till henne på min hemförsäkring, men eftersom det kräver svenskt personnummer (eller åtminstone samordningsnummer) så måste jag ordna en flexibel "övergångsförsäkring" åt henne (till dess att jag kan addera till henne på min hemförsäkring). Har ni några tips på bolag och försäkringar för detta specifika ändamål? Tidigare har jag använt MSIG Thailand Travel Easy när hon varit här på besöksvisum, men eftersom dessa försäkringar kräver att resan påbörjas i Thailand och även avslutas i Thailand så stämmer det inte riktigt (hon har endast en one-way trip till Sverige). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 9 Dela Inlagd Juni 9 8 minuter sedan, skrev farang82: Min fru kommer till Sverige på uppehållstillstånd lite senare denna månad. I samband vid ankomst har vi bokat tid hos Statens servicekontor för att registrera henne (flytt till Sverige) och ansöka om svenskt personnummer. Jag vill så klart kunna addera till henne på min hemförsäkring, men eftersom det kräver svenskt personnummer (eller åtminstone samordningsnummer) så måste jag ordna en flexibel "övergångsförsäkring" åt henne (till dess att jag kan addera till henne på min hemförsäkring). Har ni några tips på bolag och försäkringar för detta specifika ändamål? Tidigare har jag använt MSIG Thailand Travel Easy när hon varit här på besöksvisum, men eftersom dessa försäkringar kräver att resan påbörjas i Thailand och även avslutas i Thailand så stämmer det inte riktigt (hon har endast en one-way trip till Sverige). Pröva med https://www.erv.se/privat/ Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu