p125 Inlagd Maj 27 Dela Inlagd Maj 27 Ni som kanske vet och varit med om det. När man skaffat sig ett O visa on retirement är planen attt ta en tripp i slutet för att få en instämpling dagen innan visat löper ut. Om jag förstått rätt har man då 12 månader från instämplingen. Behöver man då reentry permit år två eller löper det som visat från början (multientry)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Maj 27 Dela Inlagd Maj 27 Om du menar ett OA-Visa, så är svaret Ja, man måste ha ett reentry permit, om man reser ut, för att hålla uppehållstillståndet vid liv. /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Maj 27 Trådstartare Dela Inlagd Maj 27 Tanken var ett O (utan A) om möjligt men principen gtällande frågan borde vara den samma. Startvisat ett multientry O. Jag följer med i din tankegång och tror nog också att det är så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 27 Dela Inlagd Maj 27 O retiriment multi entry ger Dig 90 dagars vistelse i Thailand vid varje inresa. Så i princip om du reser in just innan visumet går ut (enter before) kan Du vistas i 15 månader. Single entry ger 90 dagar OA visum möjliggör en total vistelse om två år om man reser in precis innan visumet går ut, andra året ska man fixa re-entry permit innan man åker ut. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 27 Dela Inlagd Maj 27 2 timmar sedan, skrev p125: Ni som kanske vet och varit med om det. När man skaffat sig ett O visa on retirement är planen attt ta en tripp i slutet för att få en instämpling dagen innan visat löper ut. Om jag förstått rätt har man då 12 månader från instämplingen. Behöver man då reentry permit år två eller löper det som visat från början (multientry)? Finns överhuvudtaget O retirement som multiple nu för tiden? Annars är det väl 90 dagar och sen ettårs extension som gäller. Sökes för ett år i taget. Reser man ut behövs reentry permit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Maj 28 Dela Inlagd Maj 28 (ändrad) 12 timmar sedan, skrev rolba: Finns överhuvudtaget O retirement som multiple nu för tiden? Annars är det väl 90 dagar och sen ettårs extension som gäller. Sökes för ett år i taget. Reser man ut behövs reentry permit. Som du säger, O retirement finns ej med multiple entry längre. https://thaievisa.go.th/visa/non-immigrant-f Ändrades Maj 28 av biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Maj 28 Dela Inlagd Maj 28 14 timmar sedan, skrev Amigo: O retiriment multi entry ger Dig 90 dagars vistelse i Thailand vid varje inresa. Så i princip om du reser in just innan visumet går ut (enter before) kan Du vistas i 15 månader. Single entry ger 90 dagar OA visum möjliggör en total vistelse om två år om man reser in precis innan visumet går ut, andra året ska man fixa re-entry permit innan man åker ut. O retired visa, multiple entry, finns inte längre, precis som rolba påpekat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 28 Dela Inlagd Maj 28 (ändrad) 14 minuter sedan, skrev biker: O retired visa, multiple entry, finns inte längre, precis som rolba påpekat. Ok då är det fel på deras hemsida https://thaievisa.go.th/ eftersom det finns sån alternativ! Ändrades Maj 28 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 28 Dela Inlagd Maj 28 LTR och O är olika visum, har jag för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Maj 28 Dela Inlagd Maj 28 13 minuter sedan, skrev Amigo: Ok då är det fel på deras hemsida https://thaievisa.go.th/ eftersom det finns sån alternativ! Du kollar ju på LTR visa. Det är inte O retired visa, vilket frågan handlade om Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 28 Dela Inlagd Maj 28 2 minuter sedan, skrev Surin P3: LTR och O är olika visum, har jag för mig. oavsett håller inte TS konsept utan om man vill stanna två år utan att söka nytt visum behövs OA non immigrant, O retirement funkar i 15 mån om man fixar en extension efter 3 månader. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 28 Dela Inlagd Maj 28 51 minuter sedan, skrev Amigo: oavsett håller inte TS konsept utan om man vill stanna två år utan att söka nytt visum behövs OA non immigrant, O retirement funkar i 15 mån om man fixar en extension efter 3 månader. O funkar hur länge som helst bara man gör extension varje år. Jag fick börja om när jag blev fast i Sverige pga covid. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Maj 28 Dela Inlagd Maj 28 1 timme sedan, skrev biker: O retired visa, multiple entry, finns inte längre, precis som rolba påpekat. När du gör extension kan du få multiple entries. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 28 Dela Inlagd Maj 28 10 minuter sedan, skrev lasseiudon: När du gör extension kan du få multiple entries. Man kan köpa multiple reentry för 3600 eller om det är 3900 Baht. Minnet sviker. Single reentry kostar 1000 Baht Inget av dessa ingår i extension som kostar 1900 Baht 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Maj 28 Dela Inlagd Maj 28 4 minuter sedan, skrev lasseiudon: När du gör extension kan du få multiple entries. Ja, naturligvis kan man det. Ja, för 1000baht kan man "få" 1 reentry, för 3800baht obegränsat antal. Nu var det inte uppehållstillstånd/extension som det handlade om. Men frågan handlade om O retired visum, som är 90 dagar. Och det finns inte längre med multiple entry. mvh biker 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Maj 28 Trådstartare Dela Inlagd Maj 28 I vilket fall är det inget att tänka på förrän det är dags (inte snart nog...) Som synes svänger det snabbt i hockey så det hinner ändra sig några gånger innan dess. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu