Wangthong Inlagd Maj 21 Dela Inlagd Maj 21 Singapore Airlines fick nödlanda på Suvan. https://www.usnews.com/news/world/articles/2024-05-21/singapore-airlines-flight-makes-emergency-landing-in-Bangkok-30-injured-thai-media-says Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 21 Dela Inlagd Maj 21 Tydligen 2 som dog. En direkt på planet och en sen på sjukhuset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 21 Trådstartare Dela Inlagd Maj 21 (ändrad) Det som är intressant är att tydligen klarar dagens flygplan att sjunka snabbt dryga 1000 m och sedan flyga vidare. Fast människor verkar ha svårare att klara det. Ändrades Maj 21 av Wangthong 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 10 timmar sedan, skrev Wangthong: Det som är intressant är att tydligen klarar dagens flygplan att sjunka snabbt dryga 1000 m och sedan flyga vidare. Fast människor verkar ha svårare att klara det. Dom som hade bältet på klarade sig tydligen bra, dom som inte satt fast gick det sämre för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 7 minuter sedan, skrev Jed: Dom som hade bältet på klarade sig tydligen bra, dom som inte satt fast gick det sämre för. När skylten släcks låter det ju som ett smatterband när många knäpper upp bältet. Att sen fem st går på muggen har jag förståelse för men hur tänker de övriga? 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 (ändrad) Är visst den kärran nere till höger i fotot Från FB För övrig har jag alltid bälte på när jag sitter/ligger i stolen Ändrades Maj 22 av Kenneth4618 7 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 22 Trådstartare Dela Inlagd Maj 22 1 timme sedan, skrev Jed: Dom som hade bältet på klarade sig tydligen bra, dom som inte satt fast gick det sämre för. Det jäkliga är att de som inte är bältade ställer till det för de bältade. Många obältade flög upp i bagagehyllorna. En del slog hål i hyllorna och en del hyllor slets loss. Inte så kul att sitta där i stolen och få en hylla med tungt bagage i huvudet. Förmodligen blev någon skadad av nedfallande bagagehyllor. Själv brukar jag släppa lite på fastspänningen efter take off. Sitter dock fastspänd hela tiden även när jag sover. Känner inte att jag blir störd av bältet när det sitter lite löst. 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 9 minuter sedan, skrev Wangthong: Det jäkliga är att de som inte är bältade ställer till det för de bältade. Många obältade flög upp i bagagehyllorna. En del slog hål i hyllorna och en del hyllor slets loss. Inte så kul att sitta där i stolen och få en hylla med tungt bagage i huvudet. Förmodligen blev någon skadad av nedfallande bagagehyllor. Själv brukar jag släppa lite på fastspänningen efter take off. Sitter dock fastspänd hela tiden även när jag sover. Känner inte att jag blir störd av bältet när det sitter lite löst. Samma här, nästa gång kan jag nog lova att de sitter bältade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 1 timme sedan, skrev rolba: När skylten släcks låter det ju som ett smatterband när många knäpper upp bältet. Att sen fem st går på muggen har jag förståelse för men hur tänker de övriga? Man kanske vill sätta sig lite bekvämare. Dom som klarar sitta stel som en pinne rak i ryggen och titta rakt fram i 11 timmar, får man gratulera. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 Tur det var jänkemög de flög med. De tål ju lite omild behandlig 😉 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 (ändrad) 22 minuter sedan, skrev Nicholas: Man kanske vill sätta sig lite bekvämare. Dom som klarar sitta stel som en pinne rak i ryggen och titta rakt fram i 11 timmar, får man gratulera. Vadå? man fäller sätet lite fäller ut fotstödet och trycker på massageknappen och tar en klunk grogg 🙂 Ändrades Maj 22 av 65Selander 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 9 minuter sedan, skrev Nicholas: Man kanske vill sätta sig lite bekvämare. Dom som klarar sitta stel som en pinne rak i ryggen och titta rakt fram i 11 timmar, får man gratulera. Är alternativet att dö eller skadas svårt så är valet lätt för min del. Det går ju att släppa lite på bältet om man dragit åt väldigt hårt. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 (ändrad) 4 minuter sedan, skrev rolba: Är alternativet att dö eller skadas svårt så är valet lätt för min del. Det går ju att släppa lite på bältet om man dragit åt väldigt hårt. Jag har ju aldrig dött i ett flygplan trots att jag flyger tämligen ofta, men det är klart att denna händelse får en att tänka lite extra. Men extremt ovanligt att folk dör pga turbulens. Men jag undrar sa flundran om det inte var lite pilot error med i den här ekvationen. Jänkemög flygplanet kan ju ställt till problem med sitt sunkiga regler system. Ändrades Maj 22 av Nicholas 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 (ändrad) 6 minuter sedan, skrev Nicholas: Jag har ju aldrig dött i ett flygplan trots att jag flyger tämligen ofta, men det är klart att denna händelse får en att tänka lite extra. Men extremt ovanligt att folk dör pga turbulens. Men jag undrar sa flundran om det inte var lite pilot error med i den här ekvationen. Funderar lite i samma bana, måste vara extremt ovanlig med en 1800 m (eller vad det nu var) djup luftgrop. Måste vara något ytterligare bakom som fick planet att tappa så mycket höja. Eller så fick autopiloten spelet och det tog 1800 höjdmeter innan piloten fick kontroll igen. Hur som, läskigt 🥺 Ändrades Maj 22 av Marlon 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 Orsaken bakom dödsfallet är sannolikt hjärtstopp, säger chefen för flygplatsen vid en presskonferens under tisdagseftermiddagen. www.svt.se / En död efter kraftig turbulens på flygplan Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 48 minuter sedan, skrev apknug: 6 000 fot på tre minuter är normal descent rate. Planet har inte fallit okontrollerat i en luftgrop i nästan 2 000 meter. Men nog så långt så folk gjorde frivolter. Kanske framkommit mer info idag. Igår rapporterades det bara att planet tappat mycket höjd snabbt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 21 minuter sedan, skrev Marlon: Kanske framkommit mer info idag. Igår rapporterades det bara att planet tappat mycket höjd snabbt derivata. Hur fort gick det? uppenbarligen fortare än det som motsvarar fritt fall. Vid ett eller flera tillfällen. Hoppas på att det dyker upp mer information, för nån hund är gravad här. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 (ändrad) Florerar olika uppgifter om hur mycket höjd som tappades, under hur lång tid och i vilket skede. Detta är från idag kl 11.56. Säger inte att det som står i aftonslaskan är rätt Ändrades Maj 22 av Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 Med tanke på att det var en B777 så får man tacka högre makter att inget annat än inredningen lossnade. Ett värre fuskbygge får man leta efter (ska väl vara 787 eller 737 Max isåfall 🤣). Gör aktiva val för att slippa 737 Max när jag reser, men 777 och 787 är tyvärr svårare att undvika då de flesta flygbolag har dem i sin flotta 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 1 timme sedan, skrev Amigo: Orsaken bakom dödsfallet är sannolikt hjärtstopp, säger chefen för flygplatsen vid en presskonferens under tisdagseftermiddagen. www.svt.se / En död efter kraftig turbulens på flygplan Ohh fan, där ser man. Man lär sig nåt nytt varje dag... 2 Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 2 timmar sedan, skrev Amigo: Orsaken bakom dödsfallet är sannolikt hjärtstopp, säger chefen för flygplatsen vid en presskonferens under tisdagseftermiddagen. www.svt.se / En död efter kraftig turbulens på flygplan Bestämde flygplatscefen att det skulle vara så eller är han obducent? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 2 minuter sedan, skrev rolba: Bestämde flygplatscefen att det skulle vara så eller är han obducent? Förmodlingen den begravda hunden 🫠 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 4 minuter sedan, skrev rolba: Bestämde flygplatscefen att det skulle vara så eller är han obducent? Det är väl lika tragiskt för offret och anhöriga oavsett vad som orsakade döden? Dock berättar storyn inte om personen ifråga var bältad eller inte. Du får nog ringa flygplatschefen via call center 1722 alt journalisten som skrivit artikeln. Lyckligtvis händer sånt sällan, visst har man varit med när det har skakat o ruskat men inget har flugit runt i kabinen. Har piloten som varit ansvarig missat väderprognosen eller har ovädret uppstått utan förvarning? 1 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 22 Dela Inlagd Maj 22 (ändrad) Mycke killgissnimgar nu Mvh Kenneth som sitter bältad på en A380 just nu Ett tips, googla på turbulens och luftgropar 😉 Over and out vi lättar om några minuter Ändrades Maj 22 av Kenneth4618 3 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 22 Trådstartare Dela Inlagd Maj 22 4 timmar sedan, skrev Marlon: Funderar lite i samma bana, måste vara extremt ovanlig med en 1800 m (eller vad det nu var) djup luftgrop. Måste vara något ytterligare bakom som fick planet att tappa så mycket höja. Eller så fick autopiloten spelet och det tog 1800 höjdmeter innan piloten fick kontroll igen. Hur som, läskigt 🥺 Det räcker väl att det är en luftgrop på 50 - 100m för att man ska flyga upp i hyllan. Det borde vara den kraftiga nedåtrörelsen som får folk att flyga upp. 5- 10 m luftgrop kanske räcker. Skulle det vara den kraftiga inbromsningen när de når botten på luftgropen borde folk slå huvudet i golvet, eller skada arslet mot stolen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu