Jump to content
IGNORERAD

Anländer i Sverige dagen innan visum börjar gälla

Recommended Posts

Tjena, vi anländer i Sverige dagen innan Visumet börjar gälla.. närmare bestämt 7 timmar innan 24:00.

kommer det fungera eller kommer dom inte släppa in oss?

jag gjorde lite missberäkningar med flygtiderna etc 🥹

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev ofan:

Tjena, vi anländer i Sverige dagen innan Visumet börjar gälla.. närmare bestämt 7 timmar innan 24:00.

kommer det fungera eller kommer dom inte släppa in oss?

jag gjorde lite missberäkningar med flygtiderna etc 🥹

Inte ens säkert att ni kommer med planet.

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

Nicholas

ni kan sitta 7 timmar framför passkontrollen. 

såvida ni kommer ombord på planet. 

Dela på andra sajter

Om personalen på flygbolaget sköter sitt jobb så kommer hon ju inte ens med planet för hon måste ju ha ett giltigt visum för att få komma in i Sverige, vilket hon inte har den dagen hon anländer. Om hon kommer med planet så är väl det värsta som kan hända att hon tvingas vänta vid passkontrollen till midnatt så hennes visum gäller, men i Sverige så har vi oftast en stor portion sunt förnuft så med lite tur så är de schyssta i passkontrollen och låter henne passera. 

• Ge karma 1

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

65Selander
17 timmar sedan, skrev Swippe:

Om personalen på flygbolaget sköter sitt jobb så kommer hon ju inte ens med planet för hon måste ju ha ett giltigt visum för att få komma in i Sverige, vilket hon inte har den dagen hon anländer. Om hon kommer med planet så är väl det värsta som kan hända att hon tvingas vänta vid passkontrollen till midnatt så hennes visum gäller, men i Sverige så har vi oftast en stor portion sunt förnuft så med lite tur så är de schyssta i passkontrollen och låter henne passera. 

Åker inte flygbolaget på skiten (böter) om de släpper damen ombord?

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev 65Selander:

Åker inte flygbolaget på skiten (böter) om de släpper damen ombord?

Böter tror jag inte, men de är väl skyldiga att flyga hem personen igen så fort de landar och det visar sig att personen inte får komma in i landet. Så det blir ju en utgift för flygbolaget. Gissar bara. Nu tror jag ju inte just det hade skett för är ju bara 7 timmar det handlar om, personen har ju ett visum som gäller 7 timmar efter landning så hinner kanske inte ens gå ett plan tillbaka inom dessa 7 timmar :-P 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Nicholas:

ni kan sitta 7 timmar framför passkontrollen. 

De sätter henne i finkan tills visumet börjar gälla. 🤣 Går det inte  ändra biljettenJag skulle inte riskera för om hon inte kommer med i flyget har biljetten förbrukats.

E: Ser att medan jag skrev hade @ofan svarat 

• Ge karma 2

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev ofan:

Tack för alla svar, jag ändrade våra biljetter till den 29e istället.

Det var nog ett riktigt bra beslut, bättre att ta det säkra före det osäkra :-)

• Ge karma 4

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...