audirs2 Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 Ja ja, nu har båda haft en dålig dag! Skaka ratt nu å så e det över! 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 5 timmar sedan, skrev janne_h: Är egentligen inte större risk än i Sverige. I Bangkok kan thailändare köra bil. Till skillnad mot många svenskar i Sverige. Vad gäller potthål och dylikt. Så har standarden blivit bättre med åren. Hur många minns inte dunkande av vägskarvar på motorvägen. Som nu för tiden på dom flesta ställen är ett minne blott. I Sverige slåss vi istället med rost och dyl. Så alla länder har sina problem. Dock finns det nog fler Porchar än mustanger i Thailand. Mustang är dessutom i förhållande till porche relativt billig att underhålla. Tråkigt när tråden helt plötsligt fladdrar iväg. Ser gärna en fortsättning till den ursprungliga tanken med tråden. Samtidigt så är trafiken i Thailand ganska intressant att diskutera. Skapar en ny tråd om trafiksituationen i Thailand. 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 16 minuter sedan, skrev audirs2: Ja ja, nu har båda haft en dålig dag! Skaka ratt nu å så e det över! Nej då inge dålig dag här inte. Jag kan nog tycka att Svenska förare i allmänhet är bättre bilförare utan att ha en dålig dag. 😁 1 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd April 3 Trådstartare Dela Inlagd April 3 10 timmar sedan, skrev Mankan: Nej då inge dålig dag här inte. Jag kan nog tycka att Svenska förare i allmänhet är bättre bilförare utan att ha en dålig dag. 😁 Skulle nog säga att det är en subjektiv uppfattning. Samma svenskar som gör allt i Thailand i trafiken som dom aldrig skulle göra i Sverige. Fyllkörning är väl en paradgren för svenskar på semester i Thailand. 🤣🤣 1 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev janne_h: Skulle nog säga att det är en subjektiv uppfattning. Samma svenskar som gör allt i Thailand i trafiken som dom aldrig skulle göra i Sverige. Fyllkörning är väl en paradgren för svenskar på semester i Thailand. 🤣🤣 Ja, fyllekörande thailändare har väl ingen hört talas om? Och får de till denna fruktansvärda statistik som de har i nyktert tillstånd då är de verkligen dåliga trafikanter. Ändrades April 3 av rolba 1 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 3 timmar sedan, skrev janne_h: Skulle nog säga att det är en subjektiv uppfattning. Samma svenskar som gör allt i Thailand i trafiken som dom aldrig skulle göra i Sverige. Fyllkörning är väl en paradgren för svenskar på semester i Thailand. 🤣🤣 Hur många svenskar tror du kör fulla i Bkk? Skulle tippa ca 1% max. Så knappast en paradgren. Visst ute på vischan att man kan ta moppen , men dra inte alla över en kam. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chevrolet-48 Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 20 minuter sedan, skrev Risifrutti: Hur många svenskar tror du kör fulla i Bkk? Skulle tippa ca 1% max. Så knappast en paradgren. Visst ute på vischan att man kan ta moppen , men dra inte alla över en kam. Jag tex kör inte mc eller bil efter en öl sån är jag,andra får göra som dom vill,ha det gött alla. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 (ändrad) Som sagt vill egentligen svara och förstöra en tråd, men måste göra ett inlägg här angående bilister i Thailand. Alla vet att Thailand är ett av dom värsta länderna i världen gällande olyckor/dödfall, det har bla. med att dom har i praktik inte har nån körskola utb. samt låga straff gällande trafikregler. Lite böter för fortkörning som gäller ett helt dygn dvs. dom kan fortsätta att köra fort utan risken att få böter inom ett dygn, så var det för vet ej om dom har ändrat det, jag hoppas verkligen att dom har ändrat det. Men dom blir inte av med lappen för fortkörning, dom blir inte heller av med lappen när dom kör mot rött eller vid övervakande (signal) övergångsställen mm. tror dom har inte har nåt som heter vårdslöshet i trafik. ( Inget jag har läst om i artiklar om vansinnes körningar i LOS) Gällande fyllekörning så har dom samma gräns som i Sverige dvs. 0.2 promille, men dom har inte nåt som heter grov rattfulla som går vid 1 promille. Och dom blir inte av med lappen för en fyllekörning om det är mellan 0,2-1 promille utan endast böter, det vet jag genom alla artiklar där det står om fyllekörningar LOS, där det står hur mycket dom får böta men händer det en olycka med dödlig utgång då blir det fängelse samt böter. Gällande svenskarnas paradgren som trådskaparen skrev så måste jag hålla med i en viss del, känner många som tar moppen efter en till tre öl på baren. Fast dom inte skulle ha gjort det i Sverige för där blir dom av med lappen, men i Thailand blir det böter men det dom inte tänker på är att om det sker en olycka gäller inte nån försäkring så dom ölen kan stå dom dyrt. Som alla vet angående dödsfallen i trafiken i LOS beror det på fortkörningar samt fyllekörningar til minst 70%, sedan finns det några idioter som kör över folk vid bla. övergångsställen på grund av mobilprat/chat. Skulle dom göra som i Sverige där man har lappen till låns och får behålla den, så länge man sköter sig i trafiken så skulle döds antalet samt olyckor gå ner mycket drastiskt. Men framför allt en riktig utb. för att ta körkort, så dom lär sig trafikreglerna samt ta bort U-sväng mitt i vägen där det sker många olyckor. Gällande trafik och förare så skulle jag säga, att Svensk trafik samt en Svensk förare i sin helhet vinner över Thailand alla dagar i veckan. Visst har vi idioter på våra svenska vägar också, men Thailand har tusen gånger mer idioter på vägarna. Och jag kör inte om jag har tagit nån alkohol, om jag tar cykeln ner till beach road (jomtien) och börjar dricka lämnar jag cykel i baren och hämtar den dan efter. https://www.youtube.com/watch?v=hiPGFcCzE0k Ändrades April 3 av Nerike 3 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd April 3 Trådstartare Dela Inlagd April 3 3 timmar sedan, skrev Risifrutti: Hur många svenskar tror du kör fulla i Bkk? Skulle tippa ca 1% max. Så knappast en paradgren. Visst ute på vischan att man kan ta moppen , men dra inte alla över en kam. På turistorterna är det väldigt vanligt att turister vinglar iväg på moppen från baren. Jag skulle vilja påstå att fyllkörning över lag i Bangkok är väldigt låg, i förhållande till övriga landet. Detta då det är mera kontroller i Bangkok. Och polisen vid dessa tillfällen är mindre mutbar. Hur många turister är det inte som kommer till Thailand. Och aldrig suttit på en motorcykel. Men hyra motorcykel ska man göra ändå. 1 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd April 3 Trådstartare Dela Inlagd April 3 Här är en liten film från lördagens utflykt. https://vt.tiktok.com/ZSFVgjqou/ 4 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chevrolet-48 Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 4 timmar sedan, skrev Nerike: Som sagt vill egentligen svara och förstöra en tråd, men måste göra ett inlägg här angående bilister i Thailand. Alla vet att Thailand är ett av dom värsta länderna i världen gällande olyckor/dödfall, det har bla. med att dom har i praktik inte har nån körskola utb. samt låga straff gällande trafikregler. Lite böter för fortkörning som gäller ett helt dygn dvs. dom kan fortsätta att köra fort utan risken att få böter inom ett dygn, så var det för vet ej om dom har ändrat det, jag hoppas verkligen att dom har ändrat det. Men dom blir inte av med lappen för fortkörning, dom blir inte heller av med lappen när dom kör mot rött eller vid övervakande (signal) övergångsställen mm. tror dom har inte har nåt som heter vårdslöshet i trafik. ( Inget jag har läst om i artiklar om vansinnes körningar i LOS) Gällande fyllekörning så har dom samma gräns som i Sverige dvs. 0.2 promille, men dom har inte nåt som heter grov rattfulla som går vid 1 promille. Och dom blir inte av med lappen för en fyllekörning om det är mellan 0,2-1 promille utan endast böter, det vet jag genom alla artiklar där det står om fyllekörningar LOS, där det står hur mycket dom får böta men händer det en olycka med dödlig utgång då blir det fängelse samt böter. Gällande svenskarnas paradgren som trådskaparen skrev så måste jag hålla med i en viss del, känner många som tar moppen efter en till tre öl på baren. Fast dom inte skulle ha gjort det i Sverige för där blir dom av med lappen, men i Thailand blir det böter men det dom inte tänker på är att om det sker en olycka gäller inte nån försäkring så dom ölen kan stå dom dyrt. Som alla vet angående dödsfallen i trafiken i LOS beror det på fortkörningar samt fyllekörningar til minst 70%, sedan finns det några idioter som kör över folk vid bla. övergångsställen på grund av mobilprat/chat. Skulle dom göra som i Sverige där man har lappen till låns och får behålla den, så länge man sköter sig i trafiken så skulle döds antalet samt olyckor gå ner mycket drastiskt. Men framför allt en riktig utb. för att ta körkort, så dom lär sig trafikreglerna samt ta bort U-sväng mitt i vägen där det sker många olyckor. Gällande trafik och förare så skulle jag säga, att Svensk trafik samt en Svensk förare i sin helhet vinner över Thailand alla dagar i veckan. Visst har vi idioter på våra svenska vägar också, men Thailand har tusen gånger mer idioter på vägarna. Och jag kör inte om jag har tagit nån alkohol, om jag tar cykeln ner till beach road (jomtien) och börjar dricka lämnar jag cykel i baren och hämtar den dan efter. https://www.youtube.com/watch?v=hiPGFcCzE0k Sverige har 0.2 Thailand 0,2 första 2 åren 0.5 med 5 årigt körkort,rätta mig om jag har fel. .Ha det gött alla i värmen. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd April 3 Trådstartare Dela Inlagd April 3 18 minuter sedan, skrev chevrolet-48: Sverige har 0.2 Thailand 0,2 första 2 åren 0.5 med 5 årigt körkort,rätta mig om jag har fel. .Ha det gött alla i värmen. Stämmer. Fast man måste ha haft körkortet i minst 5 år för att den högre gränsen ska gälla. Det handlar således inte om 5 års kortet som man kan få redan efter 2 år. https://magnacarta.co.th/home/faq-section-2/driving-under-the-influence-dui/ 1 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 10 timmar sedan, skrev janne_h: På turistorterna är det väldigt vanligt att turister vinglar iväg på moppen från baren. Jag skulle vilja påstå att fyllkörning över lag i Bangkok är väldigt låg, i förhållande till övriga landet. Detta då det är mera kontroller i Bangkok. Och polisen vid dessa tillfällen är mindre mutbar. Hur många turister är det inte som kommer till Thailand. Och aldrig suttit på en motorcykel. Men hyra motorcykel ska man göra ändå. Bra att poliserna i Bkk börjar ta fyllekörningarna på allvar. Det gjorde dom inte tidigare och hade du en fet plånbok så slank du förbi ganska enkelt. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu