Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2024

Nicholas

Recommended Posts

15 minuter sedan, skrev Nicholas:

Råttfällan slog igen.

Screenshot_20241104-221952_SVT Nyheter.jpg

Ett mål felaktigt bortdömt, ”årets filmning” enligt reportrarna på Max.

Är dock inte bitter, AIK har värmt hjärtat på en urgnagare som mig sen Thomassen tog över. I början på säsongen var jag orolig att vi skulle åka ur men nu är vi med och tampas om Europaplatserna, otroligt stark höst av AIK oavsett om vi kommer ut i Europa eller inte.

• Ge karma 1

Palestine is not a country, it's a terrorist state.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Nicholas:

Råttfällan slog igen.

Screenshot_20241104-221952_SVT Nyheter.jpg

Djurgården tar tredje platsen då råttorna kommer att torska. Blir rättvist då.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

conservator
4 timmar sedan, skrev Peolito:

Djurgården tar tredje platsen då råttorna kommer att torska. Blir rättvist då.

Kul kamp om platserna men vilken tur att man slipper det racet, det hade känts aningen pinsamt

• Haha 1
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev conservator:

Kul kamp om platserna men vilken tur att man slipper det racet, det hade känts aningen pinsamt

Såg MFFS medelålder avrundat nästan 40 år. Ni behöver in med ungt bra blod. MFF började med Thelin 32 år som fick kontrakt två år till. :-) Jaja Dif behöver också byta halva laget.

Dela på andra sajter

65Selander
41 minuter sedan, skrev Peolito:

Såg MFFS medelålder avrundat nästan 40 år. Ni behöver in med ungt bra blod. MFF började med Thelin 32 år som fick kontrakt två år till. 🙂 Jaja Dif behöver också byta halva laget.

IKT 2:a i skytteligan

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev 65Selander:

IKT 2:a i skytteligan

Han kanske håller något år till. Är han inte skadebenägen?

Dela på andra sajter

conservator
5 timmar sedan, skrev Peolito:

Såg MFFS medelålder avrundat nästan 40 år. Ni behöver in med ungt bra blod. MFF började med Thelin 32 år som fick kontrakt två år till. 🙂 Jaja Dif behöver också byta halva laget.

Det kommer att stå ett slagkraftigt lag redo när det är dags dessutom så råder det ingen brist på unga spelare, det ploppar upp nya hela tiden speciellt i år har det funnits ett bra flöde.

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev conservator:

Det kommer att stå ett slagkraftigt lag redo när det är dags dessutom så råder det ingen brist på unga spelare, det ploppar upp nya hela tiden speciellt i år har det funnits ett bra flöde.

Det låter bra. Tycker att MFF minst borde fått oavgjort mot Besiktigas.

• Ge karma 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Där bet fetaostätarna i plastmattan på Tele 2. Forza Dif.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Peolito:

Där bet fetaostätarna i plastmattan på Tele 2. Forza Dif.

Tur att VAR som DIF hatar räddade er.

VAR är kung.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

On 2024-11-08 at 08:49, skrev Nicholas:

Tur att VAR som DIF hatar räddade er.

VAR är kung.

Jag gillar Var.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

65Selander

Ja idag hissas Lennart igen, ingen idé att flytta den något mera. 🙂

Stort utav Malmö köra Rieks från start idag.

Han kör sin sista match idag, kommer bli känslosamt när de byter ut honom för att få sina ovationer

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Bäst i stan, nåja åtminstonde lite pengar in i kassan med europa-spelet.
Vi får se.

Djurgåden får ju trösta sig med att BP tog sämst i stan platsen.

Dela på andra sajter

65Selander

AIK kan jag förlika mig med men... slöddret från söder.

Neee.

Men 24 SM mot 25 Booiyyyaaa

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Nicholas:

Bäst i stan, nåja åtminstonde lite pengar in i kassan med europa-spelet.
Vi får se.

Djurgåden får ju trösta sig med att BP tog sämst i stan platsen.

Vi I DIF får trösta oss med alla miljonerna ifrån Conference League. Men nästa år vinner vi lätt :-) MFF blir så självgoda att de glömmer bort att spela bra. Brajen röker ner sig (just igår hehe var jag stark). AIK tappar sin enda bra spelare och satsar allt på Gådetti. Peolito Saida.

Ändrades av Peolito
  • Ge karma 2
Dela på andra sajter

VSK avslutade med flaggan i topp och tog en trea mot Bajen. Ramsan "Superettan, här kommer Grönvitt" är roligare när man kommer underifrån än när man åker ur. Nya tag nästa säsong och förhoppningsvis dröjer det inte 27 år innan nästa allsvenska säsong. 

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Även om mitt kära VSK åkte ur så har det varit jäkligt roligt att få uppleva en allsvensk säsong för tredje gången, 1978, 1997 och nu 2024. Jag har sett alla hemmamatcher men tyvärr bare tre borta; AIK, Hammarby och Göteborg. Hade planerat åka på några fler bortamatcher men ibland kommer annat i vägen. Organisation och ekonomi i klubben är nog bättre än på många år, om inte någonsin. Hoppas vi får behålla tränare Kalle Karlsson och en stomme från årets lag. Då kanske vi kan studsa tillbaka och spela allsvenskt igen 2026. 

Ändrades av JohanR
  • Ge karma 4
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev JohanR:

Även om mitt kära VSK åkte ur så har det varit jäkligt roligt att få uppleva en allsvensk säsong för tredje gången, 1978, 1997 och nu 2024. Jag har sett alla hemmamatcher men tyvärr bare tre borta; AIK, Hammarby och Göteborg. Hade planerat åka på några fler bortamatcher men ibland kommer annat i vägen. Organisation och ekonomi i klubben är nog bättre än på många år, om inte någonsin. Hoppas vi får behålla tränare Kalle Karlsson och en stomme från årets lag. Då kanske vi kan studsa tillbaka och spela allsvenskt igen 2026. 

Hoppas de får behålla stommen i laget. VSK spelade positiv fotboll.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

conservator
6 timmar sedan, skrev Peolito:

Vi I DIF får trösta oss med alla miljonerna ifrån Conference League. Men nästa år vinner vi lätt 🙂 MFF blir så självgoda att de glömmer bort att spela bra. Brajen röker ner sig (just igår hehe var jag stark). AIK tappar sin enda bra spelare och satsar allt på Gådetti. Peolito Saida.

Malmö behöver inte spela bra för att vinna allsvenskan, ganska överlägsna i år och nästa år kommer truppen säkert att vara ännu bättre

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev conservator:

Malmö behöver inte spela bra för att vinna allsvenskan, ganska överlägsna i år och nästa år kommer truppen säkert att vara ännu bättre

Flera klubbar har bättre  kassa och det blir väl en huggsexa om spelare till nästa säsong. MFF har ju störst kassa så de har råd att köpa in flera bra spelare. Behövs oxå då medelåldern är +30 :-)  

Dela på andra sajter

conservator
6 timmar sedan, skrev Peolito:

Flera klubbar har bättre  kassa och det blir väl en huggsexa om spelare till nästa säsong. MFF har ju störst kassa så de har råd att köpa in flera bra spelare. Behövs oxå då medelåldern är +30 🙂  

Har redan  börjat sätta in juniorerna som står i kö (egna produkter) så behöver inte ens öppna den välfyllda kassan.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Djurgården är bäst i Sverige. Uefa rankar hjältarna 30 placeringar före nästa svenska lag som är MFF. Det var väl det jag visste 😂

• Ge karma 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

conservator
4 timmar sedan, skrev Peolito:

Djurgården är bäst i Sverige. Uefa rankar hjältarna 30 placeringar före nästa svenska lag som är MFF. Det var väl det jag visste 😂

För vissa lag är det ju bra att spela i C divisionen där det är enklare att samla poäng fortsätt med det nästa år också 🙂

• Bullseye 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev conservator:

För vissa lag är det ju bra att spela i C divisionen där det är enklare att samla poäng fortsätt med det nästa år också 🙂

Dock tycker UEFA DIF är 30 placeringar bättre :-) A B eller C har ju ingen betydelse. Är man bäst rankad är man. :-)

• Haha 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...