rolba Inlagd Maj 5 Dela Inlagd Maj 5 11 timmar sedan, skrev janne_h: Är i Sverige nu. Beställde ett cornilleau hyphen outdoor bord. Som jag placerat på baksidan av huset. Dock hade dom klantat sig på fabriken i Frankrike. Då dom inte kollade om det låg skräp på skivan när dom la på duken. Så det är bubbla i duken. Dock har dom tagit på sig det som fabrikationsfel. Och skickar en helt ny skiva asap. Lite intressant att spela på sunbrella duken (är av samma material som ett båtkapell, då det är ett vattentålig utebord). Då bollarna blir extremt lättrullade. Min son kommer även hit och spelar med mig ibland. Han brukar spela ute på biljardställen i Stockholm. Och tänkte hänga med honom ibland. Funderar då på att köpa en personlig kö. Då det är skönare att spela med samma kö hela tiden. Dock har jag förstått att man inte blir bättre spelare av en dyr kö. Utan det är kontinuiteten att spela med samma kö som stärker. Även om det även där finns grader i helvetet. Så min fråga till @rolba. Vilken prisvärd kö rekommenderar du. Har spelat med cuetec hus kö i Thailand. Vilket jag upplever som ganska ok. Köerna och bollarna som kom med det franska bordet känns som rätt ok. Vill helst ha en kö. Som jag kan ha som identisk i Thailand, utan att släpa köer mellan länderna. Köp en som påminner om den kö du har i Thailand. Samma vikt om du kan. Absolut tvådelad om du ska ut på turne. Tip kan man byta efter behag. Mediumhård eller hård tror jag passar bra och håller länge. Dock svårt att skruva tillbaka över hela bordet med hård tip. Jag kör mediumhård, har inte bytt tipp på 5-6 år. Funderar dock på att byta till hösten och då blir det nog en medium eller mediumsoft 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Maj 5 Dela Inlagd Maj 5 Nu fattar jag varför jag alltid torskar i biljard i barerna. Tjejerna har sina egna köer med exakt vikt och rätt mm på toppen. Dålig ursäkt, men jag hatar att förlora😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 5 Trådstartare Dela Inlagd Maj 5 49 minuter sedan, skrev Risifrutti: Nu fattar jag varför jag alltid torskar i biljard i barerna. Tjejerna har sina egna köer med exakt vikt och rätt mm på toppen. Dålig ursäkt, men jag hatar att förlora😎 Krävs nog mer än en bra kö för att vinna. Dock blir spelet olika om man byter kö hela tiden. Och det bästa är ju att spela med en kö man känner till kontirnuerligt. Då precis som rolba påpekar att vikt och hårdhet i tip påverkar spelet. Dock på individuell basis. Kontinuitet således framför flådiga dyra köer. Brudarna i barerna har ju förutom mycket tränings timmar. Dessutom vana med hus köerna på stället. Vilket ger dom en fördel. Och där spelar nog inte kvalitet på kö så stor roll. Det viktigaste om du vill vinna över brudarna i barerna. Är att träna mycket. Utrustningen är sen bara något som förhöjer spelet i övrigt. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 5 Dela Inlagd Maj 5 1 timme sedan, skrev Risifrutti: Nu fattar jag varför jag alltid torskar i biljard i barerna. Tjejerna har sina egna köer med exakt vikt och rätt mm på toppen. Dålig ursäkt, men jag hatar att förlora😎 En del barbrudar kan fanimej vinna även om de spelar med ett kvastskaft. Speciellt om det står en drink på spel. 2 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Maj 5 Dela Inlagd Maj 5 30 minuter sedan, skrev janne_h: Urustningen är sen bara något som förhöjer spelet i övrigt. Ja, välutrustade spelare förhöjer spelet för alla 😄 5 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Maj 5 Dela Inlagd Maj 5 28 minuter sedan, skrev uptoyou: Ja, välutrustade spelare förhöjer spelet för alla 😄 Eller att dessa individer spenderar all vaken tid vid och omkring ett Brunswick och garvar högljutt när det blev torsk för a.knug igen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 5 Trådstartare Dela Inlagd Maj 5 51 minuter sedan, skrev rolba: En del barbrudar kan fanimej vinna även om de spelar med ett kvastskaft. Speciellt om det står en drink på spel. Ja det säger väl ett och annat hur länge dom brudarna varit i baren..... 🤣 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Maj 5 Dela Inlagd Maj 5 2 timmar sedan, skrev rolba: En del barbrudar kan fanimej vinna även om de spelar med ett kvastskaft. Speciellt om det står en drink på spel. Påminner om Amarillo Slim. Han kunde slå dom bästa med en sopkvast. https://www.texasmonthly.com/arts-entertainment/the-skinny-on-amarillo-slim/ Respekt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 5 Trådstartare Dela Inlagd Maj 5 4 timmar sedan, skrev Risifrutti: Påminner om Amarillo Slim. Han kunde slå dom bästa med en sopkvast. https://www.texasmonthly.com/arts-entertainment/the-skinny-on-amarillo-slim/ Respekt! Med en sopkvast i poker? 1 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 6 Trådstartare Dela Inlagd Maj 6 On 2024-05-05 at 05:39, skrev rolba: Köp en som påminner om den kö du har i Thailand. Samma vikt om du kan. Absolut tvådelad om du ska ut på turne. Tip kan man byta efter behag. Mediumhård eller hård tror jag passar bra och håller länge. Dock svårt att skruva tillbaka över hela bordet med hård tip. Jag kör mediumhård, har inte bytt tipp på 5-6 år. Funderar dock på att byta till hösten och då blir det nog en medium eller mediumsoft Köpte en Cuetec Platinum Graphite. Känns bra att spela med. Men finns även att köpa i Thailand. Det jag hittills känt, är att den känns väldigt bra att spela med. Får bättre precision med denna, än köerna som följer med bordet. https://www.biljardexperten.se/cuetec-platinum-graphite.html https://www.thailandpooltables.com/cues-accessories/cues-by-brand/cuetec-cues/platinum.html "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Maj 7 Dela Inlagd Maj 7 On 2024-05-05 at 16:36, skrev janne_h: Med en sopkvast i poker? Jag antar att du är ironisk. After six decades of trash-talking and bookmaking, card playing and shooting pool, Thomas Austin Preston, Jr., a.k.a. Amarillo Slim, is still the world’s greatest living hustler. I am living proof. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 7 Dela Inlagd Maj 7 Match igår. Som vanligt hade jag otur i lottningen och fick spela mot deras högst rankade. Gick dock vägen denna gång. Bytte dessutom plats med motsåndarna i tabellen. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 7 Trådstartare Dela Inlagd Maj 7 5 timmar sedan, skrev rolba: Match igår. Som vanligt hade jag otur i lottningen och fick spela mot deras högst rankade. Gick dock vägen denna gång. Bytte dessutom plats med motsåndarna i tabellen. Du får trösta dig med att du inte vart lottad mot denna kille. Champ of all times. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 7 Trådstartare Dela Inlagd Maj 7 10 timmar sedan, skrev Risifrutti: Jag antar att du är ironisk. After six decades of trash-talking and bookmaking, card playing and shooting pool, Thomas Austin Preston, Jr., a.k.a. Amarillo Slim, is still the world’s greatest living hustler. I am living proof. Fast både i artikeln du länkar till. Plus diverse googling. Så framställs han som poker spelare och hustler. Det framkom att han spelade pool på 40 talet. Där han fuskade genom att betala folk för att missa stötar. 1 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 8 Dela Inlagd Maj 8 (ändrad) Vincent Lauria är förmodligen världens bästa spelare. 😁😆😆😆 Såg honom spela för en vecka sen igen. Kul att se. Ändrades Maj 8 av Surin P3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 8 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8 På VHS eller streaming? 😃 Bra film dock. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 8 Dela Inlagd Maj 8 37 minuter sedan, skrev janne_h: På VHS eller streaming? 😃 Bra film dock. Streaming... VHS hade varit bättre. 😄 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 8 Dela Inlagd Maj 8 Några som jag gillar att se när de spelar är bland andra Shane van Boening. Otroligt bra på 8-9-10 ball. Sen Seo Seoa mest 9-10 ball. Otrolig Q-ball control. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 8 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8 31 minuter sedan, skrev rolba: Några som jag gillar att se när de spelar är bland andra Shane van Boening. Otroligt bra på 8-9-10 ball. Sen Seo Seoa mest 9-10 ball. Otrolig Q-ball control. Shane kan nog bli legendarisk genom åren. Magiskt bra spelare i klass med Efren Reyes. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 8 Dela Inlagd Maj 8 1 timme sedan, skrev janne_h: Shane kan nog bli legendarisk genom åren. Magiskt bra spelare i klass med Efren Reyes. Det är samma med Seo. Hon har nog slagit alla de bästa någon gång. Tror hon är rankad nr 10 i 9 eller 10 ball. Hon är ju bara typ 25 år. Har massor mer att ge. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Maj 8 Dela Inlagd Maj 8 20 timmar sedan, skrev janne_h: Fast både i artikeln du länkar till. Plus diverse googling. Så framställs han som poker spelare och hustler. Det framkom att han spelade pool på 40 talet. Där han fuskade genom att betala folk för att missa stötar. Det var den här jag tänkte på när Rolba nämnde sopkvastar i tidigare inlägg. 13:16 och framåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Maj 8 Dela Inlagd Maj 8 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 8 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8 (ändrad) Idag kom min 14 åriga gudson på besök med 2 kompisar för att spela biljard. Dom hade helkul ute trots kyla och regn. Och min fru bjöd in dom sen på glass och pannkakor. Alla pratade om hur kul dom hade att spela biljard. Då det var nytt för dom. Efter det gick jag ut och spelade med dom (3 grader ute) . Jag föreslog att jag skulle vara i lag med någon av min gudsons kompisar. Men han propsade att spela med mig. Efter 10 minuter där jag lämnade 8an som jag missade med flit (i 8 ball),till min gudson. Där hans kompisar hade alla bollar kvar på bordet fortfarande. Så stötte min gudson ner 8an och vann. Hans kompisar ville då inte spela mer. Logiken jag då lärde mig. Är att jag skulle låtit barnen spelat utan min medverkan. Då jag tränat väldigt många fler timmar än dom. Och dom var nybörjare. Jag hade dessutom extrem tur med 2 bollar som jag vallade ur helt omöjliga situationer. Varav jag själv är väldigt förvånad att dom gick hem. En från mitten av övre kortsidan. Som klockrent gick ner i hörnfickan på andra sidan av bordet efter att ha vallat i övre kortsidan. Och bollen låg precis på kanten till mittfickan så man inte kunde stöta ner bollen i hörnfickan på samna sida , utan att stöta ner köboll en i mittfickan. Och klockrent gick ner i hörnfickan på andra sidan av bordet. Ibland har man tur. Dock med facit i hand hade det varit bättre att låtit barnen spela själv utan min medverkan. Ändrades Maj 8 av janne_h 3 1 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 8 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8 3 timmar sedan, skrev Risifrutti: Det var den här jag tänkte på när Rolba nämnde sopkvastar i tidigare inlägg. 13:16 och framåt. Nu orkar jag inte kolla igenom en film på 43 minuter om hans liv. Men det lilla jag kollade, så kan jag konstatera att han hyllas i första hand för sin skicklighet som pokerspelare. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Maj 8 Dela Inlagd Maj 8 11 minuter sedan, skrev janne_h: Nu orkar jag inte kolla igenom en film på 43 minuter om hans liv. Men det lilla jag kollade, så kan jag konstatera att han hyllas i första hand för sin skicklighet som pokerspelare. Jag skrev ju det i ovan inlägg för att göra det lätt för dig. Glöm pokern, han var så mycket mera!! 13:16 kolla!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu