Risifrutti Inlagd Maj 8 Dela Inlagd Maj 8 " He come to play and he have to play" Ha ha så snackar en vinnare!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uppiz Inlagd Maj 9 Dela Inlagd Maj 9 Kolla även in Chris Melling, han kan trolla rätt bra vid biljardbordet han. Finns klipp när han gör ett makalöst parti i 8-ball mot Mika Immonen...trodde jag skulle tappa hakan när jag såg det första gången 😲 Försöker fixa en länk...första gången för mig, hoppas det funkar 🫣 https://m.youtube.com/watch?v=vKD7EdzMjAM 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 11 Trådstartare Dela Inlagd Maj 11 https://www.facebook.com/share/r/ptNp43p8BufjtJqN/ "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 13 Dela Inlagd Maj 13 On 2024-05-08 at 23:06, skrev janne_h: Idag kom min 14 åriga gudson på besök med 2 kompisar för att spela biljard. Dom hade helkul ute trots kyla och regn. Och min fru bjöd in dom sen på glass och pannkakor. Alla pratade om hur kul dom hade att spela biljard. Då det var nytt för dom. Efter det gick jag ut och spelade med dom (3 grader ute) . Jag föreslog att jag skulle vara i lag med någon av min gudsons kompisar. Men han propsade att spela med mig. Efter 10 minuter där jag lämnade 8an som jag missade med flit (i 8 ball),till min gudson. Där hans kompisar hade alla bollar kvar på bordet fortfarande. Så stötte min gudson ner 8an och vann. Hans kompisar ville då inte spela mer. Logiken jag då lärde mig. Är att jag skulle låtit barnen spelat utan min medverkan. Då jag tränat väldigt många fler timmar än dom. Och dom var nybörjare. Jag hade dessutom extrem tur med 2 bollar som jag vallade ur helt omöjliga situationer. Varav jag själv är väldigt förvånad att dom gick hem. En från mitten av övre kortsidan. Som klockrent gick ner i hörnfickan på andra sidan av bordet efter att ha vallat i övre kortsidan. Och bollen låg precis på kanten till mittfickan så man inte kunde stöta ner bollen i hörnfickan på samna sida , utan att stöta ner köboll en i mittfickan. Och klockrent gick ner i hörnfickan på andra sidan av bordet. Ibland har man tur. Dock med facit i hand hade det varit bättre att låtit barnen spela själv utan min medverkan. Man kan ju välja hur man spelar när man spelar med barn...., inte bara sista stöten så att du ändå går vinnande ur bataljen... Enis 5 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Maj 13 Dela Inlagd Maj 13 Haha, ja jösses, partydödaren JanneH.... 4 Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 13 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13 2 timmar sedan, skrev Benriach: Haha, ja jösses, partydödaren JanneH.... Ditt uttalande känns lite som lite pangade rutor. 🤣 Som vanligt på MPR. Kan man inget om trådämnet så kan man ju alltid fälla en syrlig kommentar. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 27 Trådstartare Dela Inlagd Maj 27 Har nu spelat några veckor på mitt Cornilleau utomhus bord. Och jag kan konsterna att Cornilleau,s ingenjörer inte verkar studerat specarna för ett biljardbord ett dugg. Utan verkar byggt utifrån ett vykort. Förutom att vallen lutar åt fel håll. Så är den för hög enligt internationell standard som säger att nosspetsen på vallen ska ligga på 36 mm ca. Här ligger den på 40 mm .kändes lite trångt när man skulle skjuta ner bollar. Som på andra bord jag spelat på går i utan problem. Fickorna är 6-7 mm mindre i munnen, än minimimåttet enligt internationell standard. Vilket i och för sig inte är några problem att träna på. Då man tvingas skjuta mer precist. Bollarna sugs till vallen som magnetiska. Då noshöjden är fel. Vilket gör att dom inte stöts bort lika lätt. Fickorna är i plast. Och bollen har studsat ut från botten av fickan ett antal gånger vid hårda stötar. Oavsett detta, så har jag väldigt kul att spela varje dag. Trots att jag ibland blir väldigt irriterad på dom höga vallarna. Som då gör träffytan på bollen mindre än normal, när köbollen ligger vid vallen. Man trodde inte att ett billigt kinesiskt bord för 20 000 baht (som i och för sig är modifierat för 10 000 baht). Skulle vara bättre att spela på Än ett franskt bord. Som kostar 220 00 baht i Thailand. Man skulle kunna ställa frågan, till dom franska ingenjörerna som ritat bordet. Hur tänkte ni här? Många error i konstruktionen är det. När jag fick bordet var det dessutom en bubbla från något skräp under duken. Vilket gjorde att dom fick skicka en ny skiva på garanti att spela på. Var på Roq vid odenplan. Och spelade på riktigt skiffer bord. Inga problem med storlekarna på fickorna där. Helt annan känsla att spela på skiffer. Sunbrella duken som är vatten säker. Den är extremt snabb. Vilket är ungefär nästan som man skulle spela på ett glasbord. Vilket är priset man får betala. Om man vill ha utomhus bord, som tål väder och vind. När jag spelade på Roq med skiffer bord och simonis duk. Så var känslan av att ha mera kontroll på bollen ganska skön. Då det är svårt att skruva bollar på en sunbrella duk. Då bollen har svårt att greppa på samma sätt som på en inomhus duk. Å andra sidan tvingas man att kontrollera bollen på andra sätt på ett inomhusbord. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 3 Dela Inlagd Juli 3 @rolba, var är dessa när du spelar biljard? https://www.facebook.com/share/r/rhY9DDaXVcd6pMC7/ Enis 1 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 3 Dela Inlagd Juli 3 3 timmar sedan, skrev Enis: @rolba, var är dessa när du spelar biljard? https://www.facebook.com/share/r/rhY9DDaXVcd6pMC7/ Enis En hel del av dessa spelar med oss. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juli 27 Trådstartare Dela Inlagd Juli 27 I maj fick jag leverans av ett cornilleau utomhus bord 7 fot som jag beställt. Då det är kul att spela. Och jag har ej plats inomhus. Det vart inte riktigt som jag tänkt mig. Då cornilleau,s ingenjörer bevisligen inte har en susning om hur man bygger ett biljard bord. Man tycker väl att ett biljardbord för 4400 euro ska åtminstone hålla internationell standard vad gäller mått. Det var dessutom en bubbla i spelplan när jag fick bordet. Så dom skicka en ny skiva till mig. Där det var en lagning av duken i ena mittfickan. Vallen var alldeles för hög. Så man kom knappt åt köbollen när den låg intill vallen. Plus att den suger in bollarna till kanten hela tiden. Fickorna är för små. Så det blir extremt svårt att få ner bollar från snäva vinklar. Vilket i och för sig gör att man måste skjuta bättre och skärpa sig när man spelar. Även studsen vart inkonsekvent. Då nosen på vallen var för hög. Bollen har även studsat ur fickan och tillbaka på bordet ett antal gånger. Då den är för låg. Så jag tröttnade och skar till nya vallar. Och lämnade in dom för beklädnad samt ny duk (simonis 760 outdoor) på spelplan. Till biljardexperten. Fick tillbaka dom igår vilket lyft. Det är helt underbart att spela på bordet nu vallarna i rätt höjd. Samt breddade fickor. Samt bra duk. Nu går det att spela normalt. Ett stort tack till biljardexperten i Täby som varit behjälplig med att klä nya vallarna samt spelplan. Mycket bra jobb. Jag är nu riktigt nöjd. Det är riktigt kul att spela nu. Det är som ett nytt bord. Vad gäller Cornilleau . Så varnar jag för att köpa det bordet. Då till och med kinesiska bord håller högre standard i ingenjörs konst. Dock nu när jag byggt om bordet. Så är jag mer än nöjd. Och känslan nu när man spelar. Är att det nästan känns som ett brunswick bord. 7 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 Är det jävligt att montera ihop ett biljardbord och sätta dit en ny duk? Jag har fått tag på ett nerplockat bord för småpengar och har plats för det också. 3 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 28 Dela Inlagd Oktober 28 52 minuter sedan, skrev UglyFarang: Är det jävligt att montera ihop ett biljardbord och sätta dit en ny duk? Jag har fått tag på ett nerplockat bord för småpengar och har plats för det också. Det är en del jobb jag monterade mitt bord på 5 timmar då var vallarna klara. Sen tar ca 1 halv timme klä om för varje vall, med en klämmerpistol ett bra vattenpass måsta man ha. FF 2 www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 29 Dela Inlagd Oktober 29 8-9-10 ball. Aldrig hört talats om. Var sänds detta ? Det enda jag kollar på är snooker. Tittar på det på eurosport. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 29 Dela Inlagd Oktober 29 1 timme sedan, skrev Nicholas: 8-9-10 ball. Aldrig hört talats om. Var sänds detta ? Det enda jag kollar på är snooker. Tittar på det på eurosport. 8 ball och 9 ball är väl de absolut vanligaste biljardspelen så det är väl lite förvånade att du inte hört talas om dessa. 10 ball lite ovanligare 2 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 30 Dela Inlagd Oktober 30 On 2024-10-28 at 23:55, skrev FF: Det är en del jobb jag monterade mitt bord på 5 timmar då var vallarna klara. Sen tar ca 1 halv timme klä om för varje vall, med en klämmerpistol ett bra vattenpass måsta man ha. FF Vattenpasset är för att få bordet helt i våg gissar jag. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 31 Dela Inlagd Oktober 31 8 timmar sedan, skrev UglyFarang: Vattenpasset är för att få bordet helt i våg gissar jag. Helt rätt. FF 1 www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd November 16 Trådstartare Dela Inlagd November 16 On 2024-10-29 at 04:57, skrev UglyFarang: Är det jävligt att montera ihop ett biljardbord och sätta dit en ny duk? Jag har fått tag på ett nerplockat bord för småpengar och har plats för det också. Beror på vilket typ av bord det är. Om det är ett skifferbord. Med 3 delad skiva. Så måste skivorna kläs om när dom vägts in och är raka. Är gamla duken inte för dålig? Så går nog den att återanvända. Jag rekomenderar att du tar hjälp av ett företag att montera det. Då det kan vara lurigt med duken. Om man aldrig gjort det förut. Finns dock massor av youtube videor som kan vara till hjälp om du är händig. 3 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 16 Dela Inlagd November 16 12 timmar sedan, skrev janne_h: Beror på vilket typ av bord det är. Om det är ett skifferbord. Med 3 delad skiva. Så måste skivorna kläs om när dom vägts in och är raka. Är gamla duken inte för dålig? Så går nog den att återanvända. Jag rekomenderar att du tar hjälp av ett företag att montera det. Då det kan vara lurigt med duken. Om man aldrig gjort det förut. Finns dock massor av youtube videor som kan vara till hjälp om du är händig. Jag har för mej att det är 2 stenskivor men det kan vara 3, jag hade 4 kompisar till hjälp vid hämtningen och vi lastade grejorna på en pall i släpet och för tillfället står den i en pallställning i verkstan, jag har inte bestämt var eller hur jag ska ställa upp det ännu. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd 6 timmar sedan Dela Inlagd 6 timmar sedan 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd 5 timmar sedan Dela Inlagd 5 timmar sedan (ändrad) Finns biljardbord på några restauranger/krogar innom moppeavstånd här. Men inget jag testat. enis Ändrades 5 timmar sedan av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd 5 timmar sedan Dela Inlagd 5 timmar sedan 14 minuter sedan, skrev Enis: Finns biljardbord på några restauranger/krogar innom moppeavstånd här. Men inget jag testat. enis Förut hade vi också biljardställen här runt ikring. Men det var bara killar som spelar härikring dessutom hade de missuppfattat totalt och hade inga kvinnliga servitriser. Tänk om vi skulle börja posta bilder på stilstudier från ett sånt ställe. Tror inte ens Rolba skulle ta så många foton med såna förutsättningar. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd 4 timmar sedan Dela Inlagd 4 timmar sedan 1 timme sedan, skrev Enis: Finns biljardbord på några restauranger/krogar innom moppeavstånd här. Men inget jag testat. enis Man behöver inte spela för att ha trevligt. 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu