Nicholas Inlagd Februari 7 Dela Inlagd Februari 7 Picata milanese, sågs sist på en lunchkrog i Aspudden på 90talet. Skomakarlåda, tidigare flitigt förekommande, numera sällan skådad. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 7 Dela Inlagd Februari 7 Om mitt minne inte sviker mig har jag sett båda dessa rätter på Forsbacka Värdshus lunchmenyer någon gång de senaste åren, kanske även Restaurang Pigalle i Gävle Enis 2 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 7 Dela Inlagd Februari 7 Stekt salt sill. Inte så vanligt 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 7 Dela Inlagd Februari 7 9 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Februari 7 Dela Inlagd Februari 7 5 minuter sedan, skrev Enis: Ett antal SM-Guldspelare har spisat sin lunch där 🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 7 Dela Inlagd Februari 7 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Nicholas: Picata milanese, sågs sist på en lunchkrog i Aspudden på 90talet. Skomakarlåda, tidigare flitigt förekommande, numera sällan skådad. Brukar lunchstället där vi hämtar mat ha ibland på matsedeln, även stekt salt sill Skomakarlåda denna vecka Ändrades Februari 7 av Kenneth4618 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Februari 7 Dela Inlagd Februari 7 (ändrad) 44 minuter sedan, skrev 65Selander: Ett antal SM-Guldspelare har spisat sin lunch där 🙂 Det måste varit länge sedan det var nått SM-Guld i Gävle ?? Ändrades Februari 7 av Jed 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 7 Dela Inlagd Februari 7 Fiskbullar och hoppas att det aldrig kommer mer. 4 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 7 Dela Inlagd Februari 7 43 minuter sedan, skrev Jed: Det måste varit länge sedan det var nått SM-Guld i Gävle ?? Snart 12 år sedan. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Februari 7 Dela Inlagd Februari 7 (ändrad) En sån här har jag suktat efter länge. Pljeskavica inget finlir på någon förortssylta gärna med tillstånd för det ska sköljas ner med några öl. Ändrades Februari 7 av Rillex 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 7 Dela Inlagd Februari 7 10 timmar sedan, skrev Nicholas: Picata milanese, sågs sist på en lunchkrog i Aspudden på 90talet. Skomakarlåda, tidigare flitigt förekommande, numera sällan skådad. Du får sluta leta i frysdisken hos Lidl. Det finns annat 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 7 Dela Inlagd Februari 7 Dags för en kvällsmacka 6 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 8 Trådstartare Dela Inlagd Februari 8 10 timmar sedan, skrev Rillex: En sån här har jag suktat efter länge. Pljeskavica inget finlir på någon förortssylta gärna med tillstånd för det ska sköljas ner med några öl. Dom där var väldigt vanliga förr i tiden, numera sällan synliga. Kanske kan hittas i fruängen. Bra fynd, gott. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 8 Trådstartare Dela Inlagd Februari 8 10 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Du får sluta leta i frysdisken hos Lidl. Det finns annat Det är min plikt att pressa priserna. Schnitzlarnas förlovade frysdisk. 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Februari 8 Dela Inlagd Februari 8 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Dom där var väldigt vanliga förr i tiden, numera sällan synliga. Kanske kan hittas i fruängen. Bra fynd, gott. Här Huvudstaden får du Pleska på många ställen som dagens på fredagarna 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 8 Dela Inlagd Februari 8 Levergryta och kalops är nog inte så vanligt numera 3 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Februari 8 Dela Inlagd Februari 8 Eller den kulinariska rätten pölsa med rödbetor! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 8 Dela Inlagd Februari 8 Valbiff eller hästbiff ser man aldrig i Sverige numera Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Februari 8 Dela Inlagd Februari 8 8 minuter sedan, skrev Tallviking: Valbiff eller hästbiff ser man aldrig i Sverige numera Valbiff kan man hoppa över, smakar som lever med kraftig transmak. Hästbiff har jag nog aldrig sett som lunchrätt? även om jag ätit det flera gånger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 8 Dela Inlagd Februari 8 17 minuter sedan, skrev Jed: Valbiff kan man hoppa över, smakar som lever med kraftig transmak. Hästbiff har jag nog aldrig sett som lunchrätt? även om jag ätit det flera gånger Åt ofta valbiff när man var liten och bodde i Bohuslän. Var jättegott. Känner inte alls igen din beskrivning. Hästbiff fick vi en hel del hemma men har nog kanske inte sett den på lunchmenyer heller om jag tänker efter. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Februari 8 Dela Inlagd Februari 8 5 timmar sedan, skrev 65Selander: Här Huvudstaden får du Pleska på många ställen som dagens på fredagarna Hade det lite lugnt idag på jobbfronten. Snackade med en arbetskamrat han sa Nygammalt uppe i Kransen. Det får det bli imorgon. Sen får jag bege mig utåt Fruängen till Falken de verkar också ha det efter tips från Nicholas. 👍 Det för bli en början på mina tester med förhoppningsvis en recension också. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 8 Dela Inlagd Februari 8 Kötthallen i Barkarby säljer filé, biff och entrecote av häst 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Februari 8 Dela Inlagd Februari 8 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Åt ofta valbiff när man var liten och bodde i Bohuslän. Var jättegott. Känner inte alls igen din beskrivning. Hästbiff fick vi en hel del hemma men har nog kanske inte sett den på lunchmenyer heller om jag tänker efter. Nu åt jag valbiff på Vestlandet i Norge, vi tänkte vi skulle testa detta. Det var med gräddsås och potatis om jag inte missminner mig. Men det kan vara någon lokal norsk anrättning som gav tran/lever smaken alternativt fel sorts val? vi var då eniga om hur det smakade ( en kille gillade det skarpt och åt det flera gången men han åt lever också... ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Februari 8 Dela Inlagd Februari 8 Brunabönor med stekt fläsk verkar vara helt ute 🤔 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 8 Trådstartare Dela Inlagd Februari 8 35 minuter sedan, skrev Rillex: Hade det lite lugnt idag på jobbfronten. Snackade med en arbetskamrat han sa Nygammalt uppe i Kransen. Det får det bli imorgon. Sen får jag bege mig utåt Fruängen till Falken de verkar också ha det efter tips från Nicholas. 👍 Det för bli en början på mina tester med förhoppningsvis en recension också. Midsommarkransen kan jag mycket väl tänka mig, inte långt från Aspudden. Brukade käka på nygammalt runt just 1995 eller så, Netinsigth låg då i samma hus som Securitas på andra sidan Essingeleden. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu