Detta inlägg gillas... Dalton Inlagd December 15, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 15, 2023 Varför inte en liten garage-pular tråd :)…. Blir väl inget avancerat förhoppningsvis, även om det finns större planer för framtiden….. Men tanken måste ner iaf, för den läcker soppa någonstans på toppen…. Troligtvis rostig och jävlig, men vi får se! På väg till vinterdvala Upphissad så fettot kommer under Litar ju inte på dessa, och ogillar dom! Men låg takhöjd och brist på bil-lyft får man slänga sig på en hora och glida under istället Men först lite kvalitetstid vid myshörnan Då morfar for till hemmet i höstas tog jag vara på popmaskinen, så lite ”Absolut music 29” från 1998 blir väl bra! Får väl ta tag i att lite nu då, så får väl börja med att slanga lite så väger väl tanken lite mindre förhoppningsvis 🤞 Fortsättning följer väl förr eller senare! 45 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Dalton Inlagd December 15, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 15, 2023 Då var det slangat å klart, fick ut ca 40 liter Sen börja de jäklas…. Det rostiga till höger är då bensintanken, det svarta till vänster är en nymonterad dragkrok som jag impulsmecka dagen innan Power meet, och den är förbannat mycket i vägen nu :)….. Skruvade loss dragkroken igen men kommer ändå inte intill med nyckel, och har inte någon långhylsa i 1/2 tum… Så får åka hem nu och hälla upp en whisky istället och ringa runt lite efter en hylsa, och hoppas mina vänner förstår vad för långhylsa jag behöver, alltså inte en 1/2 Liter, utan 1/2 tum 🍺 30 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 15, 2023 Dela Inlagd December 15, 2023 dremla av järnbandet som håller tanken och köp ett nytt band, eller kanske du känner nån som kan svetsa det helt igen 🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 15, 2023 Dela Inlagd December 15, 2023 3 timmar sedan, skrev Nicholas: dremla av järnbandet som håller tanken och köp ett nytt band, eller kanske du känner nån som kan svetsa det helt igen 🙂 Framför allt blästring behövs! 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 15, 2023 Dela Inlagd December 15, 2023 16 minuter sedan, skrev audirs2: Framför allt blästring behövs! Samt varmzink, glöm inte det. lack enbart gör ingen glad. vägsalt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 16, 2023 Dela Inlagd December 16, 2023 6 timmar sedan, skrev Nicholas: dremla av järnbandet som håller tanken och köp ett nytt band, eller kanske du känner nån som kan svetsa det helt igen 🙂 Rekommenderar nog en plåtsax istället eftersom han har bränsleläckage. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 16, 2023 Dela Inlagd December 16, 2023 7 timmar sedan, skrev rolba: Rekommenderar nog en plåtsax istället eftersom han har bränsleläckage. Påminner mig om min klasskompis i gymnasiet som hadde en Amazon som läckte bensin så det stank om den, vilken inte hindrade honom från att konstant röka i den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 16, 2023 Dela Inlagd December 16, 2023 15 timmar sedan, skrev Nicholas: dremla av järnbandet som håller tanken och köp ett nytt band, eller kanske du känner nån som kan svetsa det helt igen 🙂 9 timmar sedan, skrev rolba: Rekommenderar nog en plåtsax istället eftersom han har bränsleläckage. Fast man han kan ju prova med rätt hylsa först kanske. Ett besök på Biltema löser den saken. https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/hylsnyckelsatser/hylsnyckelsats-12-tum-35-delar-2000044228 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 16, 2023 Dela Inlagd December 16, 2023 1 timme sedan, skrev Mankan: Fast man han kan ju prova med rätt hylsa först kanske. Ett besök på Biltema löser den saken. https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/hylsnyckelsatser/hylsnyckelsats-12-tum-35-delar-2000044228 Du menar Afrikatema?😏 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd December 16, 2023 Dela Inlagd December 16, 2023 3 timmar sedan, skrev Mankan: Fast man han kan ju prova med rätt hylsa först kanske. Ett besök på Biltema löser den saken. https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/hylsnyckelsatser/hylsnyckelsats-12-tum-35-delar-2000044228 En rysk skiftnyckel löser de flesta problem när det gäller fästelement 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Dalton Inlagd December 18, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 18, 2023 Hittade långhylsa på Jula för 49 riksdaler som löste problemet, så nu är tanken nere… Såg väl bättre ut än vad jag trott, men efter lite ”putsande” med stålborste var den ganska hålig på toppen, så blir hem och beställa ny tank Med tanken ute så slangade jag även ur det sista, vilket var en jävla massa liter 😂….. Sen funkar inte bränslemätaren, så tänkte att antingen sitter felet i tanken, eller vid mätaren… Men ska jag ändå byta tank så byter jag väl tankamatur… och nyfiken som man är delade jag på armaturen, och jag tror jag hittade felet 😂😂 Så som sagt, hem å beställa lite prylar nu då 40 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Dalton Inlagd Februari 2 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 2 Då var förgasaren bortplockad också, och iväg skickad på renovering :)….. Skulle vara klar i slutet på Feb, så blir väl lagom när man får hem nya bensintanken då 23 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 2 Dela Inlagd Februari 2 44 minuter sedan, skrev Dalton: Då var förgasaren bortplockad också, och iväg skickad på renovering :)….. Skulle vara klar i slutet på Feb, så blir väl lagom när man får hem nya bensintanken då Kommer inte mera ihåg skillnaden på Holley och Carter, eller "Rockorkester" för den delen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Februari 2 Dela Inlagd Februari 2 36 minuter sedan, skrev audirs2: Kommer inte mera ihåg skillnaden på Holley och Carter, eller "Rockorkester" för den delen! Var bara glad att du aldrig hört talas om Amal monobloc ifrån 50 - 60 talets England, dom och Lucas sänkte snudd på egenhändigt engelska mototcykelindustrin 😉 1 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 2 Dela Inlagd Februari 2 35 minuter sedan, skrev Jed: Lucas Lucas, mannen som uppfann mörkret 🙂 2 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 2 Dela Inlagd Februari 2 53 minuter sedan, skrev Jed: Var bara glad att du aldrig hört talas om Amal monobloc ifrån 50 - 60 talets England, dom och Lucas sänkte snudd på egenhändigt engelska mototcykelindustrin 😉 Har haft en Vauxhall på 70 talet, vilket skit!🤣 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Februari 2 Dela Inlagd Februari 2 2 timmar sedan, skrev audirs2: Har haft en Vauxhall på 70 talet, vilket skit!🤣 Jag också, en Vauxhl vx 90 ( commodore kaross) värmen var så dålig så jag skulle "avkalka" värmepaketet så upptäckte jag att paketets storlek var obetydligt större än ett marlboro paket (mitt hade ett paket vi jämförde med) därav den dåliga värmen. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Dalton Inlagd Februari 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 29 Hemresa från jobbet, bonneville står still för jag väntar på tank och förgasare… så vad nu? Jo jag köper en bil till så man har något att göra….. Provkör en BMW 320 E30 från 1988 Någon dag senare kommer den levererad med biltransport! Strax över 30.000 mil på mätaren Märkte att den läckte soppa, var lite halvtorra soppa slangar Bytte slangar till nya och drog några varv på byn! Ganska nöjd med droskan ändå 🙂 Efter några turer på byn märkte jag att den läcker lite olja…. Försökte hitta vart och de ser ut som de kommer från ventilkåpan, så nu är ny ventilkåpspackning beställd…. Men för att försöka se om det är på fler ställen så blev det även motortvätt idag, så blir de kanske lättare att se ev olje läckage om några mil 🙂 27 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd Mars 1 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Mars 1 4 timmar sedan, skrev Dalton: Hemresa från jobbet, bonneville står still för jag väntar på tank och förgasare… så vad nu? Jo jag köper en bil till så man har något att göra….. Provkör en BMW 320 E30 från 1988 Någon dag senare kommer den levererad med biltransport! Strax över 30.000 mil på mätaren Märkte att den läckte soppa, var lite halvtorra soppa slangar Bytte slangar till nya och drog några varv på byn! Ganska nöjd med droskan ändå 🙂 Efter några turer på byn märkte jag att den läcker lite olja…. Försökte hitta vart och de ser ut som de kommer från ventilkåpan, så nu är ny ventilkåpspackning beställd…. Men för att försöka se om det är på fler ställen så blev det även motortvätt idag, så blir de kanske lättare att se ev olje läckage om några mil 🙂 Kolla upp vevhusvenilationen. Den brukar gegga igen på de där och då trycker den ut ventilkåpspackningen. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Dalton Inlagd Mars 8 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Mars 8 Då var det lite Pontiac mek igen….. Skruvat bort soppa pumpen och beställt ny Tog en road trip till Strängnäs och hämtade en bättre begagnad tank…. Så i helgen ska den nog tvättas, ta bort ytrosten och få på lite grundfärg iaf, kanske även ett strök med färg….. Även fått tillbaka förgasaren från renovering 28 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 8 Dela Inlagd Mars 8 5 timmar sedan, skrev Dalton: Då var det lite Pontiac mek igen….. Skruvat bort soppa pumpen och beställt ny Tog en road trip till Strängnäs och hämtade en bättre begagnad tank…. Så i helgen ska den nog tvättas, ta bort ytrosten och få på lite grundfärg iaf, kanske även ett strök med färg….. Även fått tillbaka förgasaren från renovering Carter eller Rockorkester? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 9 Dela Inlagd Mars 9 8 timmar sedan, skrev apknug: ACDelco..... Självklart. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dalton Inlagd Mars 9 Trådstartare Dela Inlagd Mars 9 On 2024-03-08 at 21:18, skrev audirs2: Carter eller Rockorkester? Carter 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Dalton Inlagd April 3 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 3 Ett litet ryck såhär efter påsk….. Först vila fram lite motivation Sen göra nya soppa pumpen redo Kräla in under bilen å göra lite rent från gammal packning Blev lite bättre, nu åka och köpa ny packning och sen montera nya pumpen 24 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 4 timmar sedan, skrev Dalton: Ett litet ryck såhär efter påsk….. Först vila fram lite motivation Sen göra nya soppa pumpen redo Kräla in under bilen å göra lite rent från gammal packning Blev lite bättre, nu åka och köpa ny packning och sen montera nya pumpen En del packningar kan vara svåra att få tag på. Har du provat att knacka en packning? Packnings material finns på Biltema, men jag har ofta använt pappret från en 1-liters mjölk eller juice-förpackning (behövs tjockare packning så ta en 2-liters förpackning). Jag är osäker på om mjölkkartongers papper klarar bensin, men testa. Annars är Blå silikon en lösning, som jag ser att någon redan använt på den motorn! Det finns troligen fartyg ute på haven, som fortfarande använder packningar jag "knackat" eller lärt ut till andra hur man gör. MVH 3 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu