Nerike Inlagd Augusti 8 Dela Inlagd Augusti 8 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Mr Ning Ning: Jag minns när vi var och kollade Sammy Miller med raketbilen. Jag minns även olyckan när Bruno Donati knäckte ryggen i jetbilen. Vi satt vid målgången när han for upp på bakhjulen sen tror jag han brände av bromsskärmarna och slog ner hårt i marken och fortsatte förbi bromssräckan ut i åkern. Många år sedan så detaljerna börjar bli diffusa. Det stämmer jag var där, och även Sammy Miller var ute i sandfållan då linerna till hans broms skärmar brast det gick lite rykten om sabotage. Bla. Corren skrev nåt om det, men som jänkare han är så tror jag att skapade det bara för att bli mer känd i Sverige. På tal om Corren deras fotograf stod alldeles för nära Sammy när han starta, fast speakern sa att till alla att hålla avstånd. Han flög av tryckvågen men lyckades få en bild i det ögonblicket, tror det blev årets bild i Corren, vet ej om han vann men var nominerad. Här kommer filmer från Sko Uno drag festival 1980, Då var FC fortfarande kungaklassen men tronskifte var på gång det ser ni i filmerna Många legender finns med i filmen, Sammy, Lee-Anders, Peter lantz mm. Även många klassiker inom FC som Flygvapnet. Bifrost, Roach mm. Del 1 https://www.youtube.com/watch?v=nXtUoy1FBBk Del 2 https://www.youtube.com/watch?v=D1uDck-4b1o Del 3 https://www.youtube.com/watch?v=AFBnyjzrLbM Ändrades Augusti 8 av Nerike 1 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 8 Dela Inlagd Augusti 8 Sist jag var på Mantorp var det EM i Truckracing. DET var en häftig upplevelse det 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 8 Dela Inlagd Augusti 8 (ändrad) 32 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Sist jag var på Mantorp var det EM i Truckracing. DET var en häftig upplevelse det 🙂 Dom racen var roliga att titta på mycket rök både från bromsar och motor samt mycket sladd, var en kille strax utanför Motala som var en jävel att köra och meka, han blev EM mästare många gånger i den tynga klassen. Men inget går upp mot en TF både i ljud, fart samt nitro ångor. Ändrades Augusti 8 av Nerike 1 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 8 Dela Inlagd Augusti 8 (ändrad) Och ni som var på drag racing kommer ni ihåg alla snygga tjejer som var med i teamen, dom hjälpte till med att backa tillbaka bilen eller hojen. Jungle Jim hade en sådan, det sägs att han starta trenden, denna donna hitta han och övertala henne att bli en del av teamet. Hon gifte sedan med Jim, och man kan säga hon var inte blyg, tro det eller ej men hon var duktig inte bara en pinuppa Det var bättre förr, men det har PK-eliten tagit ifrån oss Jungle Pam Ändrades Augusti 8 av Nerike 9 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 8 Dela Inlagd Augusti 8 3 timmar sedan, skrev Nerike: Dom racen var roliga att titta på mycket rök både från bromsar och motor samt mycket sladd, var en kille strax utanför Motala som var en jävel att köra och meka, han blev EM mästare många gånger i den tynga klassen. Men inget går upp mot en TF både i ljud, fart samt nitro ångor. Om jag minns rätt så hette han Boje Ovebrink och var starkt sponsrad av Volvo Lastbilar. Han fick till en jäkla fart på lastbilen och slog en del rekord. 6 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 8 Dela Inlagd Augusti 8 3 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Om jag minns rätt så hette han Boje Ovebrink och var starkt sponsrad av Volvo Lastbilar. Han fick till en jäkla fart på lastbilen och slog en del rekord. Det stämmer, kommer ihåg namnet när du skrev det 1 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 8 Dela Inlagd Augusti 8 Säger namnet Monica Öberg nått då? 3 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 9 Dela Inlagd Augusti 9 10 timmar sedan, skrev audirs2: Säger namnet Monica Öberg nått då? Burträsk 3 1 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 9 Dela Inlagd Augusti 9 43 minuter sedan, skrev Nerike: Burträsk Undersköterskan från Pite. Gubben härstammar väl från Burträsk. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 9 Dela Inlagd Augusti 9 3 timmar sedan, skrev Wangthong: Undersköterskan från Pite. Gubben härstammar väl från Burträsk. Man hörde bara att hon var från Burträsk, jag vet att hon bor idag i Piteå (Öjebyn) hon heter Eriksson idag. 2 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 10 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 10 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 4 minuter sedan, skrev Nicholas: Tips, byt sida nu. Brukar bli rätt fullt på andra sidan senare och då kan du byta tillbaka. Allt för en jämnare solsveda 😇 PS. Jag trivs bäst vid ca 200m. Det väsnas ju konstant vid starten. 6 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 2 timmar sedan, skrev rolba: Tips, byt sida nu. Brukar bli rätt fullt på andra sidan senare och då kan du byta tillbaka. Allt för en jämnare solsveda 😇 PS. Jag trivs bäst vid ca 200m. Det väsnas ju konstant vid starten. Ja vad fan håller dom på med där vid startlinjen? E det oljan i motorn dom värmer upp, vet du Boa det?🤠 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu