Nicholas Inlagd Januari 22 Trådstartare Dela Inlagd Januari 22 (ändrad) 1 timme sedan, skrev janne_h: Du kan ju alltid komma med din L300... Så kan vi se vilken sida om 20 sekunders strecket du hamnar. 🤣🤣 kunde kommit med min Nissan 300ZX så hade nog liten mustang fått skämmas. turbo, ja se de är mitt liv de. Ändrades Januari 22 av Nicholas 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 23 Dela Inlagd Januari 23 14 timmar sedan, skrev Nicholas: kunde kommit med min Nissan 300ZX så hade nog liten mustang fått skämmas. turbo, ja se de är mitt liv de. Googlar man på en sådan bil. Så har den dubbelturbo och ger ca 300 hästar? Är din extra ordinär över detta? Min mustang har 702 hästar och kör på 11,7 sekunder. Det enda jag kan se till Nissans fördel är att den är ca 200 kilo lättare än min. Men det spelar nog inte så stor roll. Med gatdäck så skulle jag tippa på att du ligger runt 15 sekunder + med den bilen på 402 meter (enligt drag kalkylatorn jag har). Så skämmas vet jag inte. Att vara så stöddig som du är, är väl större skäl till att skämmas! 1 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 23 Dela Inlagd Januari 23 (ändrad) 🤣🤣🤣🤣 Ändrades Januari 23 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chevrolet-48 Inlagd Januari 23 Dela Inlagd Januari 23 16 timmar sedan, skrev Nicholas: kunde kommit med min Nissan 300ZX så hade nog liten mustang fått skämmas. turbo, ja se de är mitt liv de. Synd om dig med avgas kompressor,en gummisnodd är det ,men du är häftig på kommentarer må väl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 23 Trådstartare Dela Inlagd Januari 23 7 timmar sedan, skrev janne_h: Googlar man på en sådan bil. Så har den dubbelturbo och ger ca 300 hästar? Är din extra ordinär över detta? Min mustang har 702 hästar och kör på 11,7 sekunder. Det enda jag kan se till Nissans fördel är att den är ca 200 kilo lättare än min. Men det spelar nog inte så stor roll. Med gatdäck så skulle jag tippa på att du ligger runt 15 sekunder + med den bilen på 402 meter (enligt drag kalkylatorn jag har). Så skämmas vet jag inte. Att vara så stöddig som du är, är väl större skäl till att skämmas! Ja mitt äventyr med zx 300 avslutades 2009, så det är länge sedan. Även 300ZX är ett blysänke, gubbracer med usla bromsar och för tung framvagn. Den gav cirka 500 hk, gick i mer än 300 km/h. Hade dragkrok, kördes som bruksbil. Gick aldrig sönder. Länge sedan nu, jag lägger inte pengar på sånt längre, även mina sporthojar försvann i samma veva. Så du vinner helt klart. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 5 Dela Inlagd Februari 5 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 5 Dela Inlagd Februari 5 7 timmar sedan, skrev rolba: Eller så är precis tvärtemot!😆 Har ju vart med sedan 1975 - 1990! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 4 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 4 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 6 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 6 Tänkte åka till Tierp i helgen. @rolba Vilken dag är bäst om man går 1 dag? Kommer det bli slutsålt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 6 Dela Inlagd Augusti 6 38 minuter sedan, skrev Nicholas: Tänkte åka till Tierp i helgen. @rolba Vilken dag är bäst om man går 1 dag? Kommer det bli slutsålt? Körs klassiska Sko Uno på Mantorp i augusti fortfarande? Var med där 1988 i mina sista race! Körde första gången 1975. Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 6 Dela Inlagd Augusti 6 20 minuter sedan, skrev audirs2: Sko Uno Legendarisk skoaffär, var det Gamla brogatan. Där köpte man sina boots. 3 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 6 Dela Inlagd Augusti 6 1 timme sedan, skrev Nicholas: Tänkte åka till Tierp i helgen. @rolba Vilken dag är bäst om man går 1 dag? Kommer det bli slutsålt? Lördag är klart bästa dagen om man inte absolut vill se vem som blir slutsegrare. Kval och ingen blir utslagen. Möjligtvis eliminerar några av de största klasserna sent på lördagen. Slutsålt vore en dröm men det har ännu inte hänt. Men det är bra att komma dit i tid. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 6 Dela Inlagd Augusti 6 Preliminärt tidsschema 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 6 Dela Inlagd Augusti 6 1 timme sedan, skrev audirs2: Körs klassiska Sko Uno på Mantorp i augusti fortfarande? Var med där 1988 i mina sista race! Körde första gången 1975. Sista helgen i Juli var det. Måste vara minst 20 år sedan Sko Uno försvann som sponsor. Hette ju Veidec festival i många år. Sista riktiga tävlingen kördes nog 2010 tror jag. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 6 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 6 1 timme sedan, skrev rolba: Lördag är klart bästa dagen om man inte absolut vill se vem som blir slutsegrare. Kval och ingen blir utslagen. Möjligtvis eliminerar några av de största klasserna sent på lördagen. Slutsålt vore en dröm men det har ännu inte hänt. Men det är bra att komma dit i tid. Vad betyder i tid översatt till klockslag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 6 Dela Inlagd Augusti 6 1 timme sedan, skrev Nicholas: Vad betyder i tid översatt till klockslag? Första start är 09.00 FIA klasserna drar igång 11.00. Räkna med kö för att komma in. Jag skulle åka så att jag är inne kl 9. Finns hur mycket som helst att studera i depån om man tycker man kommit in för tidigt. Jag försöker vara på plats runt kl 7 och har förhoppningsvis bilpass för parkering i depån. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 7 Dela Inlagd Augusti 7 19 timmar sedan, skrev Nicholas: Tänkte åka till Tierp i helgen. @rolba Vilken dag är bäst om man går 1 dag? Kommer det bli slutsålt? Glöm inte att ladda kameran. Finns mycke jänkemög att fota på finbilsparkeringen. 😇 4 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 7 Dela Inlagd Augusti 7 3 timmar sedan, skrev rolba: Glöm inte att ladda kameran. Finns mycke jänkemög att fota på finbilsparkeringen. 😇 Skulle vara fint att få se lite bilder som kan konkurrera med dtbkk bilderna! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 7 Dela Inlagd Augusti 7 1 Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 7 Dela Inlagd Augusti 7 Nej det är ingen racer... men jävligt snygg... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 7 Dela Inlagd Augusti 7 3 timmar sedan, skrev Odin: Nej det är ingen racer... men jävligt snygg... Nja,,,,,,,,!😉 2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 8 Dela Inlagd Augusti 8 On 2024-08-06 at 19:27, skrev rolba: Sista helgen i Juli var det. Måste vara minst 20 år sedan Sko Uno försvann som sponsor. Hette ju Veidec festival i många år. Sista riktiga tävlingen kördes nog 2010 tror jag. Nu måste vi reda ut dom olika namnen på dom olika festivalerna på MP (Mantorp park), JA jag vet har bott i Mantorp sedan 1974 men inte nu, sprang på MP redan då och inte bara på tävlingens dagar utan även mitt i veckan, såg den första TF i Sverige den kallades Sollentuna dragstern, har även sett alla stora FC som har kört där bla. Blue Max dom kom ett par dagar innan tävlingen, mäktigt att se ett sådant proffs team med 3 motorer, 2 karosser mm. Det hade man bara läst om i dragstrip (en motortidning om just dragracing med poster i, fyllde mina väggar i pojkrummet med dom) Nu åter vad dom olika festivalerna hette. I början hette dom bara Drag festival det var 2 st. Varje år en i maj samt en sista helgen av juli. Sedan bytte dom namn på den tävlingen i maj (som var en mindre tävlingen, men kom många a-licens team till den, för att testa inför säsongen, det var både TF samt FC) Nu hette den i maj international drag festival, och den i juli drag festival. Och publikrekordet på MP är ca. 34 000 och det var på drag festival 1978, när dom bytte till Sko uno drag festival måste ha vart osäker på året men troligt omkring 1980, eftersom Sko uno drag festival firade 25 år 2005, och efter det kom namnet Veidic drag festival. Dom håll på tills MP vart av med EM status, men för ett par år sedan tillbaka ihop med SHRA Mantorp, började dom köra igen på den legendariska strippen på MP. Att dom blev av med EM status var att bromssträckan var för kort, hmm kan man tycka om man kollar in hochenheim. Men nu har man börjat köra igen, och detaljplanen är att bygga en ny stripp. Och "backline" kommer bli på nuvarande sstripp. Och när dom började köra igen under SHRA Mantorp (förut kördes det under SHRA Nyköping ihop med SHRA Mantorp) så var namnet Mantorp drag revival. Och från 2024 heter tävlingen Meguiar’s Drag Festival. Obs. Tävlingen i maj slutade dom med omkring 1988, för att ersätta den med en tävling i i slutet eller början av aug-sept. Som var inriktad på streetrace. Lite historia om DR från en som älskar sporten och har träffat några av dom stora legenderna bla. Sammy Miller mm. Samt älskar den snabbaste sporten på jorden, lika mycket som Svennis tycker om fotboll. rolba du hade nästan rätt, 2011 var den sista tävlingen med EM status 5 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 8 Dela Inlagd Augusti 8 5 timmar sedan, skrev Nerike: Nu måste vi reda ut dom olika namnen på dom olika festivalerna på MP (Mantorp park), JA jag vet har bott i Mantorp sedan 1974 men inte nu, sprang på MP redan då och inte bara på tävlingens dagar utan även mitt i veckan, såg den första TF i Sverige den kallades Sollentuna dragstern, har även sett alla stora FC som har kört där bla. Blue Max dom kom ett par dagar innan tävlingen, mäktigt att se ett sådant proffs team med 3 motorer, 2 karosser mm. Det hade man bara läst om i dragstrip (en motortidning om just dragracing med poster i, fyllde mina väggar i pojkrummet med dom) Nu åter vad dom olika festivalerna hette. I början hette dom bara Drag festival det var 2 st. Varje år en i maj samt en sista helgen av juli. Sedan bytte dom namn på den tävlingen i maj (som var en mindre tävlingen, men kom många a-licens team till den, för att testa inför säsongen, det var både TF samt FC) Nu hette den i maj international drag festival, och den i juli drag festival. Och publikrekordet på MP är ca. 34 000 och det var på drag festival 1978, när dom bytte till Sko uno drag festival måste ha vart osäker på året men troligt omkring 1980, eftersom Sko uno drag festival firade 25 år 2005, och efter det kom namnet Veidic drag festival. Dom håll på tills MP vart av med EM status, men för ett par år sedan tillbaka ihop med SHRA Mantorp, började dom köra igen på den legendariska strippen på MP. Att dom blev av med EM status var att bromssträckan var för kort, hmm kan man tycka om man kollar in hochenheim. Men nu har man börjat köra igen, och detaljplanen är att bygga en ny stripp. Och "backline" kommer bli på nuvarande sstripp. Och när dom började köra igen under SHRA Mantorp (förut kördes det under SHRA Nyköping ihop med SHRA Mantorp) så var namnet Mantorp drag revival. Och från 2024 heter tävlingen Meguiar’s Drag Festival. Obs. Tävlingen i maj slutade dom med omkring 1988, för att ersätta den med en tävling i i slutet eller början av aug-sept. Som var inriktad på streetrace. Lite historia om DR från en som älskar sporten och har träffat några av dom stora legenderna bla. Sammy Miller mm. Samt älskar den snabbaste sporten på jorden, lika mycket som Svennis tycker om fotboll. rolba du hade nästan rätt, 2011 var den sista tävlingen med EM status Ditt sista påstående tar jag syn på. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 8 Dela Inlagd Augusti 8 (ändrad) 1 timme sedan, skrev rolba: Ditt sista påstående tar jag syn på. Om du menar 2011 så är det enkelt, dom kanske blev av med EM status tidigare, men 2011 var det sista året med dom tyngsta klasserna (TF mm.) Samt en drag festival (veidec tror jag namnet var), men under åren dom körde drag festivalerna så kom MP i konflikt med TF teamen, varpå dom bojkotta MP är inte hundra om det var 2 år, men ett år är jag hundra på. Dom krävde mer prispengar samt att dom skulle få en typ av sponsorpeng för att kom till MP, för det var ju dom som drog folk till festivalerna. MP vägrade ge sig så även TF teamen, och ni vet hur det gick MP tappade åskådare och omsättningen sjönk drastiskt varpå MP fick ge med sig, och TF teamen vann. Lite roligt var det för det året dom kom tillbaka, så slog MP på den stora djungeln trumman, och med feta stora annonser att nu var MP tillbaka som kung av stora drag festivaler, fast dom hade förlorat i förhandlingarna med teamen Ett tag hade Sverige 2 st. EM tävlingar per år en på Tierp samt en på MP Sedan hade väl Tierp 2 st. EM tävlingar per år, med all rätt för den banan är top 10 i världen. MP vill ha tillbaka EM men då måste dom bygga om, har sett detaljplanen men när bygget kommer igång vet ingen idag, om den ens blir av för det kostar en slant Ändrades Augusti 8 av Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 8 Dela Inlagd Augusti 8 Jag minns när vi var och kollade Sammy Miller med raketbilen. Jag minns även olyckan när Bruno Donati knäckte ryggen i jetbilen. Vi satt vid målgången när han for upp på bakhjulen sen tror jag han brände av bromsskärmarna och slog ner hårt i marken och fortsatte förbi bromssräckan ut i åkern. Många år sedan så detaljerna börjar bli diffusa. 2 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu