farang82 Inlagd Augusti 17, 2023 Dela Inlagd Augusti 17, 2023 Jag hade tänkt skicka iväg en ansökan om turistvisum via https://thaievisa.go.th... flygbiljetten köpte jag redan i våras. Jag åker från Arlanda till Suvarnabhumi med TG961 den 19 oktober, och landar i Bangkok den 20 oktober, 05:30. Jag åker från Suvarnabhumi till Arlanda med TG960 den 19 december, 01:25. Med förutsättningen att jag får mitt TR-visa godkänt så kommer då immigration stämpla mitt pass vid ankomst den 20 oktober. TR-visa ger mig 60 dagar. Immigration räknar ju dagen man anländer + 59 dagar framåt, vilket i mitt fall blir 18 december. Jag kommer ju åka till Suvarnabhumi på kvällen den 18 december, samt då gå igenom immigration igen. Är detta OK tror ni? I praktiken kommer det ju fungera eftersom jag passerar in via immigration på morgonen den 20 oktober, samt kommer passera ut via immigration på kvällen den 18 december, vilket blir exakt 60 dagar. Men riskerar jag få avslag på min TR-visumansökan p.g.a. att planet lämnar Thailand 1 timme och 25 minuter in på 19 december (och därmed 61 dagar)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Augusti 18, 2023 Dela Inlagd Augusti 18, 2023 Perfekt. Inga problem. 4 /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Augusti 18, 2023 Dela Inlagd Augusti 18, 2023 Du kan ha upp till 90 dagars biljett, dom räknar alltid med att du kan förlänga med 30 dagar 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
farang82 Inlagd Augusti 18, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 18, 2023 Stort tack @hakancnx & @LTD för snabba och tydliga svar 🙏 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu