Boa52 Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 3 minuter sedan, skrev Nicholas: Din grammatik är så dålig att det faktiskt är svårt/omöjligt att veta vad du försöker säga. Kanske beror på dej andra förstår ju Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 3 minuter sedan, skrev Surin P3: Vad är det för snack om "rätt verktyg" hela tiden? Det finns en massa verktyg som fungerar för ett specifikt jobb, men vissa är bättre än andra. Det beror helt enkelt på situationen och jobbet. Jag kan göra 200 hål i gips med min bordssåg om jag vill krångla eller bara en hammare om jag vill vara riktigt snabb. Alla vet vad rätt verktyg för ett jobb är. Du skrev det själv vissa är bättre för vissa jobb, rätt verktyg till jobbet man sla utföra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 Precis nyss, skrev Boa52: Du skrev det själv vissa är bättre för vissa jobb, rätt verktyg till jobbet man sla utföra Jo, men det är lite som att förklara för oss svenskar att vi använder kniv och gaffel när vi äter mat. Vi vet det redan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 26 minuter sedan, skrev Boa52: Man ska använda rätt verktyg till rätt jobb och hur mycket man jobbar med verktyget, Cirkelsåg ett i gips enkelt 200 hål på några dar vilken maskin väljer man då Om du ska göra ett 200mm hål i en gipsskiva så rekommenderar jag inte cirkelsågen, cirkelsåg är trots namnet inget som man gör runda hål med... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 4 minuter sedan, skrev UglyFarang: Om du ska göra ett 200mm hål i en gipsskiva så rekommenderar jag inte cirkelsågen, cirkelsåg är trots namnet inget som man gör runda hål med... Nu krångla du till det för professorn i norr. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 1 minut sedan, skrev apknug: Fast nu äter jag iof fast mat med pinnar, också samt med gaffel och sked. Rätt redskap till rätt mat. Till vilken mat är pinnar rätt redskap? Om man borrar ett genomgående, längsgående hål i dem så funkar de nog ganska bra till soppa i övrigt funkar de inte bra alls till att äta med. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 23 minuter sedan, skrev UglyFarang: Till vilken mat är pinnar rätt redskap? Om man borrar ett genomgående, längsgående hål i dem så funkar de nog ganska bra till soppa i övrigt funkar de inte bra alls till att äta med. Handhavandefel om du inte kan ta med dom 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 51 minuter sedan, skrev UglyFarang: Om du ska göra ett 200mm hål i en gipsskiva så rekommenderar jag inte cirkelsågen, cirkelsåg är trots namnet inget som man gör runda hål med... Klarar du inte det låt bli skaffa en hantverkare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 10 timmar sedan, skrev Surin P3: Så vill jag skjuta in ett par ord om att borra stora hål... Har inte använt en 220V maskin sedan urminnes tider. Och med dagens BL maskiner finns det ingen annan anledning att köpa 230V maskiner än att priset är lägre. Har en 65mm betonghålborr som jag använder ett par gånger om året och även den har jag kört med 18V Hitachin utan problem. Den enda gången jag kör med 220V är girsågen och bordssågen. Pelarborren också. Och svarven. Jag funderar på att göra ett inlägg om tunnelborrning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag funderar på att göra ett inlägg om tunnelborrning Jag kommer efter dig om rensar sprängstenen. Det var jag en gång i tiden proffs på. Arlandabanan och tunneln var ett av de trevligaste jobben jag haft. Tyst, svalt och mörkt. En Volvo 220E körde jag där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 Precis nyss, skrev apknug: Hallandsåsen! "Alla vet vad som är rätt verktyg för jobbet" Jag tror dom använde en skruvdragare som inte hade chuckstorlek 13? 🤣 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 5 minuter sedan, skrev apknug: Nej nej nej, Det måste varit en BORRskruvdagare ! Troligen två stycket 18 volts seriekopplade. De klarar allt. Troligtvis Hitachi? Och 12 volt kan det inte ha varit. Dom är alldeles för små har nån sagt. 🤣 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 Ja nu ska vi tydligen skoja bort våra dumheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 15 minuter sedan, skrev apknug: Hallandsåsen! "Alla vet vad som är rätt verktyg för jobbet" Rhoca Gil. Nervskador, livslånga ersättningar började betalas ut till dom drabbade. Mycket möjligt att dom ännu får betalt. Akrylamid. Sedan visade det sig att halterna var mycket högre om man åt chips eller hårt bröd. Men eftersom livsmedelsindustrin har livsmedelsverket som i en liten ask så dog frågan där och då. Frågan om akrylamidens farlighet dog direkt, ingen får forska i det. Punkt slut, Don't do it. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 1 timme sedan, skrev apknug: Hallandsåsen! "Alla vet vad som är rätt verktyg för jobbet" Rhoca-Gil? Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 Såg för runda hål i Boaland,,(cirkelsåg) Såg för runda hål för personer utanför Boaland. Hur var det han sa Boa? Rätt verktyg för rätt jobb eller anlita hantverkare. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 6, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 6, 2023 58 minuter sedan, skrev janne_h: Troligtvis Hitachi? Och 12 volt kan det inte ha varit. Dom är alldeles för små har nån sagt. 🤣 Skräpning! Batterimaskiner kan man bara skruva med annars brinner de upp. De har "hantverkareliten" låtit meddela. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 1 timme sedan, skrev Boa52: Handhavandefel om du inte kan ta med dom 😊 Är det handhavandefel om jag inte kan ta med mej pinnarna? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 1 timme sedan, skrev Boa52: Klarar du inte det låt bli skaffa en hantverkare Menar du att om jag inte kan såga runda hål med cirkelsågen så ska jag låta bli att anlita en hantverkare? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 25 minuter sedan, skrev apknug: Ta fram ätpinnarna i stället, om du kunnat ta med dem....... Överallt där jag har vistats under mitt drygt 50-åriga liv så har det funnits kniv, gaffel och sked att tillgå så att äta med pinnar finns inte på kartan för mej, min sambo(Thai) sedan mer än 15 år äter alltid med gaffel och sked, kniv använder hon om det behövs. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 9 minuter sedan, skrev apknug: Ja du ser. Gaffel och sked stället för kniv och gaffel som hävas ovan. Rätt redskap till rätt mat! Till ditt "försvar" så skulle jag säga att det finns kanske inte så många rätter som "kräver" pinnar. Men du kommer få konstiga blickar när du sätter kniv och gafflen i Sushin. Om jag mot förmodan äter Sushi så blir det givetvis mha gaffel, sambon däremot använder faktiskt pinnar till Sushi. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 3 timmar sedan, skrev Surin P3: Jo, men det är lite som att förklara för oss svenskar att vi använder kniv och gaffel när vi äter mat. Vi vet det redan. 16 minuter sedan, skrev apknug: Ja du ser. Gaffel och sked stället för kniv och gaffel som hävas ovan. Rätt redskap till rätt mat! Till ditt "försvar" så skulle jag säga att det finns kanske inte så många rätter som "kräver" pinnar. Men du kommer få konstiga blickar när du sätter kniv och gafflen i Sushin. Nu var det P3 som skrev att det var svenskar som åt med kniv och gaffel och även om min sambo är svenskmedborgare sedan ganska många år så är hon framför allt Thai. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 27 minuter sedan, skrev apknug: Ja du ser. Gaffel och sked stället för kniv och gaffel som hävas ovan. Rätt redskap till rätt mat! Till ditt "försvar" så skulle jag säga att det finns kanske inte så många rätter som "kräver" pinnar. Men du kommer få konstiga blickar när du sätter kniv och gafflen i Sushin. Om det serveras ris så brukar jag äta med pinnar ibland. Då slipper man få så mycket i sig. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 Ingen som törs säga att det är roligt med fräcka verktyg av kvalité? Sen om vissa nöjer sig med en borrsväng eller spiralskruvmejsel eller inte har råd med bättre, så fine för mig. ÄR väl samlarvärde i sån skit också...kan tänka mig boden i Tavelfors är full med antikviteter. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 6, 2023 Dela Inlagd Augusti 6, 2023 3 timmar sedan, skrev apknug: Ja du ser. Gaffel och sked stället för kniv och gaffel som hävas ovan. Rätt redskap till rätt mat! Till ditt "försvar" så skulle jag säga att det finns kanske inte så många rätter som "kräver" pinnar. Men du kommer få konstiga blickar när du sätter kniv och gafflen i Sushin. 3 timmar sedan, skrev UglyFarang: Om jag mot förmodan äter Sushi så blir det givetvis mha gaffel, sambon däremot använder faktiskt pinnar till Sushi. Sushi äter man med händerna Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu