uptoyou Inlagd Augusti 24, 2023 Dela Inlagd Augusti 24, 2023 (ändrad) 37 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag behöver bensträckaren mer än sömnen, jag har diverse problem efter ett par olyckor och min kropp tycker inte om att jag sitter. Det är väl bara att stå upp lite ibland, det brukar jag själv göra? Nej fy för mellanlandning, jag vill fram så snabbt som möjligt. Ändrades Augusti 24, 2023 av uptoyou 3 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 7 timmar sedan, skrev Soengsang: Ja de är bra, svårt och se att en biz flight kan bli bättre. Men det e ju det med bytet. Mina två resor hittills i år vart med Thai, och det är onekligen skönt med direkt, personalen tycker jag också har steppat upp lite där, men tyvärr höjde de priset till närmare 40 just jag skulle boka, samtidigt som Qatar låg på dryga 30, så blir Qatar i oktober, inte fel det. Ren QR flight från Stockholm, 787-900, de är ok, sen 380 till Bkk, och de blir nog inte kvar så länge till, så roligt att passa på. Sen hem från Bkk, Qsuite i 777, det är verkligen suveränt, sen 787-800 till Stockholm. Vad jag hoppas är att få är den nya inredningen på deras 787-900 från Stockholm, de har ju en typ av Qsuite, en ny de har lanserat. Så här ser deras nya ut i 787-900, lite mindre än en traditionell Qsuite, men typ samma. https://thepointsguy.com/reviews/qatar-airways-business-class-787-9-dreamliner/ Har finnair sluta flyga för Qatar arn-doha??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 Åker 29/12-20/2 med thai. Jag betalade precis 10.000 kronor. Nu för likadan biljett 16400 kronor 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 Precis nyss, skrev soi covboy: Åker 29/12-20/2 med thai. Jag betalade precis 10.000 kronor. Nu för likadan biljett 16400 kronor Åkte samma tid förra gången och betalde 5200 kronor lite skillnad 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 2 timmar sedan, skrev soi covboy: Har finnair sluta flyga för Qatar arn-doha??? Morgonflyget från Arlanda kör Qatar själv. Finnair inhyrda på em. 1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 12 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Då får det nog bli med Qtar, även om barn och barnbarn blir utan pengar 😁 Kolla så du inte får flyga Stockholm -Doha med Finnair. Riktigt skitplan på Ekonomi 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 5 timmar sedan, skrev soi covboy: Har finnair sluta flyga för Qatar arn-doha??? Jag åkte Finnair i juni och Qatar hem i juli. Tror det var 320-200 med Finnair och Dreamliner med Qatar. Väldig skillnad kan jag lova Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 1 timme sedan, skrev John Khonken: Kolla så du inte får flyga Stockholm -Doha med Finnair. Riktigt skitplan på Ekonomi Det var precis detta jag gjorde 🙂 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 1 timme sedan, skrev apknug: Men då skulle du kanske hoppa Biz (Business class) och kolla in alternativen som Kiwi säljer. Här ett med tre stycken bensträckare. https://kiwi.com/u/nyw3nc Passar perfekt för dig då "fri" sprit var viktigt för dig, enligt tidigare inlägg på mpr. Då hinner du hälla i dig en hel del 🥃 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 3 timmar sedan, skrev apknug: Men då skulle du kanske hoppa Biz (Business class) och kolla in alternativen som Kiwi säljer. Här ett med tre stycken bensträckare. https://kiwi.com/u/nyw3nc När resan är målet. 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 Fortsättning på Off topic... Fler flygbolag ska väga sina passagerare https://www.dagensps.se/weekend/resor/fler-flygbolag-ska-vaga-sina-passagerare/ 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 2 timmar sedan, skrev apknug: Nu var det iof bensträckarna han ville åt. Jag såg en tidigare med fyra byten. Ett i Europa två Mellanöstern och ett i Indien. Så sjukt att man nästan blir sugen på att testa. Men då det inte är genomgående biljetter så kan de bli strul vid förseningar. Flygpriserna verkar vara på väg ner nu dock. 5 800 kr med ett byte. Du verkar duktig med resor, min dam som hjälp oss i 20 år har nu blivit lärare så hon kan inte hjälpa oss, har du några ideer vem man ska kolla med. Bara flytta rumpan från Umeå till Bangkok på bästa sättOk sen Udon Thani men landar man där på morgonen så brukar det lösa sej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 19 timmar sedan, skrev uptoyou: Det är väl bara att stå upp lite ibland, det brukar jag själv göra? Nej fy för mellanlandning, jag vill fram så snabbt som möjligt. När jag flyger så försöker jag att respektera att de flesta av medpassagerarna vill ha lugn och ro så att de kan sova så jag brukar sitta på min plats och ta smällen själv. 3 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 9 timmar sedan, skrev apknug: Men då skulle du kanske hoppa Biz (Business class) och kolla in alternativen som Kiwi säljer. Här ett med tre stycken bensträckare. https://kiwi.com/u/nyw3nc Jag klarar mej ok med en men tack för omtanken, jag ska dessutom inte åka kommande vinter, sambon är nere några månader nu istället. 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 Var hittar ni så bra priser? Jag kommer ju inte under 10k (E)/28k (B) GOT-BKK. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 4 timmar sedan, skrev apknug: Nu var det iof bensträckarna han ville åt. Jag såg en tidigare med fyra byten. Ett i Europa två Mellanöstern och ett i Indien. Så sjukt att man nästan blir sugen på att testa. Men då det inte är genomgående biljetter så kan de bli strul vid förseningar. Flygpriserna verkar vara på väg ner nu dock. 5 800 kr med ett byte. Vilka har detta priset och vilka datum? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 2 minuter sedan, skrev UglyFarang: När jag flyger så försöker jag att respektera att de flesta av medpassagerarna vill ha lugn och ro så att de kan sova så jag brukar sitta på min plats och ta smällen själv. Då förstår jag att det är problem. Själv lyckas jag alltid få en plats ytterst så jag inte stör någon. 1 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 3 timmar sedan, skrev uptoyou: Då förstår jag att det är problem. Själv lyckas jag alltid få en plats ytterst så jag inte stör någon. Jag har alltid åkt economy, och i början tyckte man att det var bra med fönsterplats. Men har tänkt om helt, bokar nu alltid 66D på Thais 777. Vid gången i mitten. Behöver aldrig bry mig om någon granne om jag vill sträcka på benen/tömma blåsan. mvh biker 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 var är singa711 när man behöver honom? 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 26, 2023 Dela Inlagd Augusti 26, 2023 6 timmar sedan, skrev biker: Jag har alltid åkt economy, och i början tyckte man att det var bra med fönsterplats. Men har tänkt om helt, bokar nu alltid 66D på Thais 777. Vid gången i mitten. Behöver aldrig bry mig om någon granne om jag vill sträcka på benen/tömma blåsan. mvh biker Var ett bra tag sen Thai körde B777 på Arlanda, A350 sen typ våren 2020, möjligen någon enstaka med 777 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Augusti 26, 2023 Dela Inlagd Augusti 26, 2023 On 2023-08-23 at 14:20, skrev apknug: Det är lieflat i A350. Vad hittar du för priser? Jag är sugen på att flyga 1/9 med retur i april nästa år och då skulle det kosta 25.742 i Business, vilket väl är mer än 10.000 billigare än Thai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Augusti 26, 2023 Dela Inlagd Augusti 26, 2023 3 timmar sedan, skrev Soengsang: Var ett bra tag sen Thai körde B777 på Arlanda, A350 sen typ våren 2020, möjligen någon enstaka med 777 De har kört B777 hela augusti på Arlanda. //mrco 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 26, 2023 Dela Inlagd Augusti 26, 2023 10 minuter sedan, skrev mrco: De har kört B777 hela augusti på Arlanda. //mrco 1 september går de tillbaka till 350 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... biker Inlagd Augusti 26, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 26, 2023 4 timmar sedan, skrev Soengsang: Var ett bra tag sen Thai körde B777 på Arlanda, A350 sen typ våren 2020, möjligen någon enstaka med 777 Du har säkert rätt. Jag åker alltid från CPH. Det jag menade var att jag alltid väljer ett säte vid gång. Då har man alltid tillträde till sin plats utan att störa någon annan. Om man har fönsterplats är det inte helt enkelt att väcka 2 djupt sovande personer som intagit ansenliga mängder alkohol. Och när man efter en stund återkommer har vederbörande somnat in igen........ mvh biker 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Oktober 2, 2023 Dela Inlagd Oktober 2, 2023 Hörde ett rykte förra veckan att Thai Airways skulle höja priserna kraftigt (upp till 40%) den 1/10. Visste inte vad jag skulle tro eftersom jag inte kunde hitta någon bekräftelse angående prishöjning på nätet men eftersom jag visste vilka datum jag ska resa och priset hade legat ganska konstant på ca. 10 500 en lång tid så bokade jag i onsdags och betalade 10 630:- (från Arlanda 4 februari hem 17 mars 2024). Kollade igen idag och samma typ av biljett kostar nu 14 700:- så tydligen stämde ryktet. Kommer de verkligen att få fulla plan i vinter med såna priser kan man ju undra? //mrco 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu