Stefan Inlagd Juni 24, 2023 Dela Inlagd Juni 24, 2023 Hej! Någon som vet eller känner någon som kan översätta byggtekniska termer från svenska alt engelska till Thai? Skälig ersättning ingår naturligtvis. //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rasamus Inlagd Juni 24, 2023 Dela Inlagd Juni 24, 2023 Kan inte google hjälpa dig så vet jag inte. Bygga ett hus i Thailand ser som som mindre kul. Ser framför mig ett och annat "can not", "not need" 😀 Även en renovering borde te sig lika. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 24, 2023 Dela Inlagd Juni 24, 2023 (ändrad) När jag ritade och kravställde vårt hus tog en arkitektfirma fram detalj- och byggritningar baserade på en textuellt kravspec på thailändska som vi fick översatt av en översättningsbyrå nära marknaden inne i Rayong (Thaksin Maharath Road) från mitt textdokument på engelska på 13 sidor. Detta var dock för ca 15 år sedan nu så tveksamt om just den finns kvar Hittade annars denna längre ner på samma gata https://rayong-translation-center.business.site/ Ändrades Juni 24, 2023 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juni 24, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 24, 2023 7 minuter sedan, skrev Rasamus: Kan inte google hjälpa dig så vet jag inte. Bygga ett hus i Thailand ser som som mindre kul. Ser framför mig ett och annat "can not", "not need" 😀 Även en renovering borde te sig lika. Jag har i varierande kvalitet låtit bygga några hus i Thailand, tänkte bygga ut huset i Ban Phe, har gjort alla ritningar med detaljer och allt. dock är det ekonomiskt rätt värdelöst som farang att få ett bra pris. Frugan kan sköta upphandlingen, hon är mycket bra på svenska, men byggtekniska termer kan hon vare sig på Thai eller svenska. There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd Juni 24, 2023 Dela Inlagd Juni 24, 2023 1 timme sedan, skrev Stefan: Hej! Någon som vet eller känner någon som kan översätta byggtekniska termer från svenska alt engelska till Thai? Skälig ersättning ingår naturligtvis. //S Jag har en pdf med byggtermer på engelska till thai, men vet inte hur man får upp den här? //matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juni 25, 2023 Dela Inlagd Juni 25, 2023 13 timmar sedan, skrev matz: Jag har en pdf med byggtermer på engelska till thai, men vet inte hur man får upp den här? //matz Nu kan du ladda upp PDF fil också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd Juni 25, 2023 Dela Inlagd Juni 25, 2023 15 timmar sedan, skrev matz: Jag har en pdf med byggtermer på engelska till thai, men vet inte hur man får upp den här? //matz Här är en översättning på byggtermer. //matz Thai Construction Terms.pdf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 25, 2023 Dela Inlagd Juni 25, 2023 Den här boken köpte jag ca 2010 när jag byggde vårt hus i Thailand och hade stor nytta av den då. Det mesta är troligen aktuellt även idag Finns många olika ställen i den där det finns översättningar från engelska till thailändska byggtermer. Book about building house in Thailand.pdf Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juni 25, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 25, 2023 2 timmar sedan, skrev matz: Här är en översättning på byggtermer. //matz Thai Construction Terms.pdf 739.67 kB · 11 downloads Perfekt, precis vad jag behövde, tack som fan! MPR när det är som bäst. //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu