Jump to content
IGNORERAD

Chocksänkning av skandinaviska kontanter.

hakancnx

Recommended Posts

On 2023-06-18 at 01:41, skrev evert 1:

Har under de senaste 10 åren stött på en del svenska  expats, detta då i Pattaya.

Man skäms för att vara svensk när man hör hur de lever, men även hur de tycker och tänker.

Trots att de bor och uppehåller sig i Pattaya tycker de att det är för djävligt att inte svenska samhället backar upp dem när de får sina alkoholrelaterade problem.

Inte sällan de fått s.k. kortproblem och vill "låna" en femhundring, du får igen pengarna när det blir måndag och banken öppnat.

Nää, de som inte har kontanter eller omgående kan skaffa fram är inte att lita på.

Kortnissarna ger jag inte mycket för.

Intressant iakttagelse. Det vimlar alltså av svenska samhällskritiska kortnissar i Pattaya som har alkoholrelaterade sjukdomar och tigger om kontanter. Var är Janne Josefsson när han verkligen behövs? Jag skulle säga "Nej till kreditkort!" när man hör denna sanning, garanterad gömd av lömska judiska bankirer.

Personligen vill jag ta det en steg längre. En Singha för 10 ägg eller en halv kyckling känns betydligt mer pålitligt än de där nymodigheterna "sedlar". 

• Haha 2

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Nu har Grand Superrich börjat växla SEK igen visserligen bara till 2,10 men Superrich Thailand håller fortfarande nollan.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

On 2023-06-21 at 21:52, skrev Issanbonde:

Bara som upplysning..

Nordea.swish samt utag i bankomat låg nere 3 tim idag mitt på dagen.

Underbart med kort å swish!!!

Pengar ligger aldrig nere.

Och i går låg Bank-Id nere mitt på dagen!

Dela på andra sajter

När jag var på Don Muang airport nyss gavs det en kurs på 3,26 mot den svenska kronan.

0 mot köp dock.

Dela på andra sajter

• 7 månader senare...

Läser på Dagens Industri varje dag och nu står att jätten Maersk överväger ett bud på DB Schenker!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev audirs2:

Läser på Dagens Industri varje dag och nu står att jätten Maersk överväger ett bud på DB Schenker!

Ska affären göras upp i skandinaviska kontanter då 😄

• Ge karma 1
  • Haha 3

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...