Nicholas Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag har plockat ut en del pass utomlands utan att vara skriven där. Iofs så är det nog 5 år sedan jag plockade ut ett pass utomlands och då var det i Thailand. Jag har alltid varit skriven i Sverige eftersom jag bor där. är det inte bl.a sådant ambassaderna är till för? Ambassader är till för att ge avdankade politiker jobb, samt stå tillhanda för näringslivet. Men det var lärorikt för mig att se att dom även delar ut pass, mycket mystiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 5 timmar sedan, skrev Nicholas: on topic. Jag hämtade ut nytt pass på konsulatet i San Francisco, men så var jag även skriven i USA i skatteverkets folkbokföring. Vem lyckas hämta nya pass utomlands utan att vara skriven utomlands? Visste inte att det ens gick. Ett nöd-pass för att kunna åka hem kan jag förstå att man kan få. Jag gjorde i och för sig mitt senaste pass hemma i Sverige men fick det levererat via ambassaden i Bangkok till konsulatet i Phuket. Skulle ta 11 veckor att få det i oktober november förra året enligt polisen. Tog 9 dagar så låg det i Bangkok och jag var kvar i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 4 timmar sedan, skrev Nicholas: Ambassader är till för att ge avdankade politiker jobb, samt stå tillhanda för näringslivet. Men det var lärorikt för mig att se att dom även delar ut pass, mycket mystiskt. Jaha, nu var det bara skit med ambassader också? Ska vi stänga ned alla ambassader och på så sätt slippa den statliga utgiften, eller vad är din lösning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 15 minuter sedan, skrev spooncreek: Jaha, nu var det bara skit med ambassader också? Ska vi stänga ned alla ambassader och på så sätt slippa den statliga utgiften, eller vad är din lösning? Ja. Finns en dokumentär om ämnet. Vietnams ambassad i Havanna är en affär för billig öl och sprit, många ambassader förväntas bära sina egna kostnader med hjälp av den diplomatiska immuniteten. Tex många ambassader i Sverige är rena spion-centraler, för att spionera på sina egna medborgare, samt att hämta ut pass där kostar aset för att finansiera kontoret, en del vill även ha tionde. Ryssland bor gratis i ett stort hus på Lidingö, pga... tja vem vet. Mycket skit i det där skrået. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 3 timmar sedan, skrev apknug: När jag pluggade på universitetet och åkte till Thailand mitt under kurserna, med böckerna i ryggan, för att plugga utanför bungalown så gick det ett rykte. Att man kunde tenta på Ambassaden, fakulteten skulle å faxa ner tentan och ma skulle sitta där och skriva. Det lästes inte mycket kurslitteratur utanför bungen och testades ännu mindre. Det var troligtvis en skröna . Jag gjorde en tenta på Norges ambassad en gång i tiden, så det stämmer nog. Dom övervakar bara så att man inte myglar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu